Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma på lunch. Kaos idag. Kom till jobbet och möttes av EN kollega. Typ hälften är antingen sjuka eller på semester, och tydligen är det ännu värre på andra kontor för en av våra kollegor skickades att hjälpa till på annat ställe. Sååå en person kör dubbla rundor idag, vi andra kör kanske 1/2 runda eller något mer. För att göra det roligare så regnar det också. Å andra sidan lär det bli ännu värre imorgon om nu inte de som är sjuka kan jobba då :down:
 
Plockade isär min julkalender idag för att sopsortera. Då hittade jag hela 6 kvarglömda chokladbitar :d :D !!! Jag hade alltså inte glömt att öppna några luckor, men när kalendern skickades blev den något lite tillknycklad. Vissa dagar fanns det två bitar i en lucka, och de hade väl trillat runt lite inuti kalendern. Himla tur att jag öppnade den.... :)
 
Ställde faktiskt klockan idag, och lyckades få på både tvättmaskin och diskmaskin innan sambon kom hem från nattjobb. Sen fick de blir en promenad före frukost 🤷🏻‍♀️ Måste skärpa till mig, inte för att de kanske gör så mycket för vikten men för den psykiska biten. Nu apoteksärenden tillsammans med alla pensionärer 😂 Tur de är i byn och inte i stan för har då inte min bästa klädsel då jag ska vidare till stallet sen och då föredrar ja mina lite sämre del av garderoben 😳
 
Jaha tack då. Springtes undan gångtider, men ja. Lägger upp det själv och så får vi se vad jag hinner med och inte då 😎. Jag vänder inte ut och in på mig själv för att hinna. Det har jag slutat med 😎. Men jodå. Slutade bra ändå; blev ju lite mindre att göra till slut 😎 .

Idag är det mörkt ute, känns som man inte vaknar haha. Nåja. Direkt jag kom hem plockade jag in lite varor, gav katter mat, tände i braskaminen och nu ska jag sätta mig och äta mkn färdiga lunchsallad i lugn och ro :d.
 
När min mamma ska ge en färdbeskrivning :rofl:

.... 😂😂😂
Min mamma gav mig en gång ledtråden "Jamen det är där det var ett stort vägarbete förut du vet". Jag hade inte kört i den delen av stan på ungefär ett år och undrade hur i helvete jag skulle kunna veta var det en gång varit ett stort vägarbete?! Det är ju inte direkt så att de brukar lämna några tydliga spår efter sig, typ en skylt med "Här var det en gång ett vägarbete mellan den 7 mars och 14 april 2012" :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 222
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp