Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ujujuj min aktivitetsklocka visade 112/73 i bt i vila. Jag som va livrädd för att trycket skulle va högt 🤫😱. Vet att det är mer en indikation än medicinsk data men känns ju rätt bra ändå, nu är jag inte längre "livrädd" för att testa den lilla manicken igen :p. Nahe blåser ordentligt ute men nu är det nattidags; krypa ner I renbäddad säng :love:.
 
Var nere och kröp i husgrunden och såklart ringde telefonen just då. Ok inget konstigt kanske. Skulle byta filter.
Sanerar mig själv inklusive hårtvätt sen.
Hittar inte telefonen nånstans. Tror ni inte jag har glömt den kvar där nere :banghead:
Så bara till att byta om igen. Ta bort grejerna framför luckan igen och min specialgjorda isoleringsskiva för att återigen krypa ner där för att hämta telefonjäkeln.
Och vem tror ni sedan bestämmer sig för att hoppa ner där och vägra komma upp igen förrän bra tag senare :meh:

Filtret är iaf bytt nu 👍👍
 
Just nu känns allt svart. Klarade en grej i ett spel men betalade 50kr för att lyckas. Nu känns det som jag fuskade. Vill bara springa härifrån. Eller ha en kram. Inget verkar rimligt. Sambon förstår inte min oro. Kommer aldrig få henne att förstå. Jag blir så ledsen.
Låter jättekonstigt, som att spelet fick mig att må dåligt. Det var mer generellt och det var en till grej bara. Inte för att jag behöver förklara mig...

Borde gå och lägga mig men förmår mig inte. Just nu är allt så lugnt och önskar att det bara kunde fortsätta vara det :cry:

Blir så ledsen över att jag inte litar på mig själv. ”Alla” säger att jag tänker fel så jag gör tvärt emot vad jag egentligen tänker och så blir det fel för det. Jag borde lyssna på mig själv istället, för så ofta när jag försöker gå emot mig själv så visar det sig att jag har rätt om min oro. Önskar att jag kunde ha fel istället.
 
Blir så ledsen över att jag inte litar på mig själv. ”Alla” säger att jag tänker fel så jag gör tvärt emot vad jag egentligen tänker och så blir det fel för det. Jag borde lyssna på mig själv istället, för så ofta när jag försöker gå emot mig själv så visar det sig att jag har rätt om min oro. Önskar att jag kunde ha fel istället.

Kunde ha varit jag som skrivit det där. Vi får fortsätta jobba på det, fast det är svårt!

❤ cyberkram.
 
Frukost och jobb. Känner mig ganska zombielik :cautious:

Drömde precis innan jag vaknade om att jag skulle rida ett russ som var bred som en hel ardenner typ, trots sin mindre storlek. Såg helkul ut. En tant hade bett mig ta hand om den medan hon åkte till antarktis och fiskade hästfisk (vad nu det är). Russet skulle ridas, borstas och få mat - inget mer :confused: Den stod uppe på loftet i en lada och jag borstade den med en borste som mest smetade runt skiten. Hästkraken var aggressiv och allmänt otrevlig att greja med.
Sadlade med en gammal knastertorr sadel och undrade vad jag hade gett mig in på, och var förbannad på tanten som inte hade hela och rena grejer till sin häst. Tränset var gjort av silvertejp.
För att hästen skulle komma ner från loftet var den tvungen att hoppa rakt ner i en bassäng. Den var ganska lätt att övertala att hoppa ner där. Tänkte att ja jo inte konstigt att sadeln är torr om hästen måste göra sådär varenda gång.
Hoppade upp på russet och benen stod komiskt rakt ut på mig. Hade 3 kompisar där helt plötsligt. Försökte få det tokbreda russet att gå men icke. Russet var helt opåverkbar. Fick hjälp av kompisar och testade allt, ledas, skrämmas, spö, mm. Till slut började alla tre kompisar putta på där bak men russet stod bara där.
Kontrollerade hovarna och förutom att det hade samlats massa glitter under hovarna såg de helt ok ut. Sedan slog det mig att jag inte hade någon jävla aning om hur man får upp ett russ som är bred som en ardenner på ett loft.

Vaknade sedan och var mycket glad över att det inte var en verklig dröm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 222
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp