Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mormor ringde nyss och hade slut på glass och höll, enligt henne, på att dö pga detta. Märks att vi är släkt :cautious:
Så jag ska väl snart försöka klä på mig och sedan masa mig ut och handla glass och leverera till mormor. Är dock pissväder så är inte jättepepp men vad gör man inte när mormor behöver glass 🤷‍♀️
 
Stormväder och hemma med social bakfylla efter julen hos svärföräldrarna. Jag älskar dem, blir bara trött efter flera dagars umgänge oavsett vem det är :). Krälade dock ut i blåsten för att hämta ut ett paket med de superfina skorna som mannen köpt till mig :love: . Jag är urdålig på att skämma bort mig själv med fina saker, så partner tvångsköpte världens mjukaste och lyxigaste Chelseaboots till mig. Är helt kär i skorna (och mannen ;) ) och kan inte sluta klappa på dem 😄.
 
Precis stigit upp till en fantastisk soluppgang med rosa moln och bla himmel mellan de sma rosa puffarna. Det ser ut att atminstone bli uppehall hela dagen i dag. Det enda vettiga jag tankt gora i dag ar att sticka klart trojan jag haller pa med och leta reda pa stickor, garn, och allt det andra jag kan behova till nasta project.:p
 
Dags att gå ut i skogen och grilla vildsvinskebab på Muurikkan. Lite blåsigt, men i i bergsgläntan är det alltid lä.

Världens godaste vildsvinskebab (i hembakade pitabröd som blev perfekta med lite värme från lågorna) blev omdömet där vi satt i ändå hyfsad blåst, med ilsket glödande brasa, varm choklad och några lyktor uppe i skogen. Fick leda med oljelykta lugnt och försiktigt på vägen ned från berget i kompakt mörker. (Några fuskisar körde med pannlampa som reservljus...)

En grymt mysig eftermiddag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 228
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp