Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir totalstenad... men somnar inte. Det är INTE en trevlig high för mig så jag skyr eländet som pesten. Har aldrig fattat varför folk gillar opiater när det finns så mycket annat trevligt ;):D

Edit: Men numera nöjer jag mig med alkohol :laugh:
Jag reagerar inte alls på morfin. Blev så besviken när jag bröt bäckenet och det inte hände något kul alls. :laugh: det fungerar dock som smärtstillande, så jag har väl inget att klaga över ;)
 
Jag reagerar inte alls på morfin. Blev så besviken när jag bröt bäckenet och det inte hände något kul alls. :laugh: det fungerar dock som smärtstillande, så jag har väl inget att klaga över ;)

Jag hade problem med en tand för länge sedan och fick Citodon... jag spydde. Särbon är likadan, han blir också illamående av morfin (plus att han får ingen vidare smärtlindrande effekt... inte helt kul när han hade njursten :crazy:).
 
Jag svävade iväg på rosa moln typ.
Men bara första gången

I det här läget behöver jag desperat få sova.
Inatt har jag hostat, druckit te med honung, slumrat lite , druckit mer te med honung osv.
Det håller inte, jag måste få sova
Har du provat kakao mot hostan? Jag tror det ska gå att blanda i varmt vatten och lite kokosolja(?). Aldrig provat själv men har en släkting som tar kakao mot hosta.
 
Har du provat kakao mot hostan? Jag tror det ska gå att blanda i varmt vatten och lite kokosolja(?). Aldrig provat själv men har en släkting som tar kakao mot hosta.
Nej har inte sånt hemma
Det som ger bäst effekt just nu är te med honung och en vicks blå
Då kan jag slumra en timme utan att hosta
 
Jag hade problem med en tand för länge sedan och fick Citodon... jag spydde. Särbon är likadan, han blir också illamående av morfin (plus att han får ingen vidare smärtlindrande effekt... inte helt kul när han hade njursten :crazy:).
Citodon gav mig den mest härliga känsla jag någonsin varit med om. Som att alla sorger bara försvann, smärtan puts väck och jag blev bara härligt slumrig. Jag tror jag skulle ta en överdos direkt om jag testade heroin...
Däremot kräktes jag och mådde väldigt illa av Oxynormen jag nu fick efter min fotoperation. Hade väldigt mycket hellre tagit citodon 😂 Tur att jag bara behövde oxynorm de första tre dagarna.
 
Citodon gav mig den mest härliga känsla jag någonsin varit med om. Som att alla sorger bara försvann, smärtan puts väck och jag blev bara härligt slumrig. Jag tror jag skulle ta en överdos direkt om jag testade heroin...
Däremot kräktes jag och mådde väldigt illa av Oxynormen jag nu fick efter min fotoperation. Hade väldigt mycket hellre tagit citodon 😂 Tur att jag bara behövde oxynorm de första tre dagarna.

Jag skulle aldrig åka dit på heroin... jag gillar inte att vara illamående och spy :laugh: Jag reagerar allmänt dåligt på lugnande så jag har aldrig tagit något sådant trots alla undersökningar/operation jag gjort.
 
Citodon gav mig den mest härliga känsla jag någonsin varit med om. Som att alla sorger bara försvann, smärtan puts väck och jag blev bara härligt slumrig. Jag tror jag skulle ta en överdos direkt om jag testade heroin...
Däremot kräktes jag och mådde väldigt illa av Oxynormen jag nu fick efter min fotoperation. Hade väldigt mycket hellre tagit citodon 😂 Tur att jag bara behövde oxynorm de första tre dagarna.

Jag är också team citodon! (Och morfin överlag).

😎
 
Jag skulle aldrig åka dit på heroin... jag gillar inte att vara illamående och spy :laugh: Jag reagerar allmänt dåligt på lugnande så jag har aldrig tagit något sådant trots alla undersökningar/operation jag gjort.
Jag fick Tramadol utskrivet för många år sedan när jag hade ett rejält anfall av ischias. Det var fullständigt värdelöst. Jag blev jättetrött och behövde sova 14 timmar om dygnet, men hade precis lika ont.

Långt senare läste jag att det finns folk som missbrukar Tramadol. Jag gissar att de reagerar helt annorlunda än jag.
 
Tillbaka från promenaden och har tjuvstartat med tvätten (ingen som tvättade innan och min tid börjar kl 12). Ska mysa med katterna en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 237
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp