Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn och blåst hela dagen :wtf: Men jag stålsatte mig och red båda islandshästarna och tömkörde shettisen i förmiddags. Hunden var med hela tiden och fick sin motion samtidigt. Var bra blöt när jag var klar och kunde gå in.
Sen har vi spelat spel och pusslat. Har även betalat räkningarna och sett en film.

Nu ska jag träna. Ska prova att springa några minuter på löpbandet efter jag gjort min styrketräning. Sjukgymnasten okejade sist att börja springa lite men jag har varit lite för kass i ryggen för att våga men nu har jag en bättre period igen. Inte sprungit på över ett år pga ryggen.
 
Citodon gav mig den mest härliga känsla jag någonsin varit med om. Som att alla sorger bara försvann, smärtan puts väck och jag blev bara härligt slumrig. Jag tror jag skulle ta en överdos direkt om jag testade heroin...
Jag har fått citodon två gånger när jag dragit ut tänder. Kände inte nåt alls förutom att smärtan minskade.
 
Fick sällskap av mamma en stund i stallet idag 🥰. Idag fick hon rida pållan; först en skrittur ut till asfaltsvägen (skön rask promenad för mig 😊) och så avslutade de på ridbanan med konor i skritt och lite trav, mesta traven hitills och häst såg nöjd ut när hon med spetsade öron tog inativ till trav själv; även mellan konorna men det gick så fint så 😍🤩. De red i 45 min (mesta/längsta hitills tror allt, mamma har ms så ridningenär toppenträning gör henne) så eftersom pållan såg tillfreds ut vid avskrittning tyckte jag det räckte att mamma red idag ☺️.
 
Ligger i badet och njuter 😍 ..Och tänker inte på morgondagen och stressar upp mig inför ev kaos på jobbet som förr...För nej jag vänder inte längre ut och in på mig själv för att hålla ett sjunkande skepp flytande. Jag gör det jag hinner i normal takt, inte ett dugg mer. Så otroligt skönt nu när man äntligen börjat leva allt mer i lugnt, normalt!, tempo ❤. Förutom stallet har jag fixat lite i lugn och ro hemma och e-handlat veckans matvaror ☺.
 
Blev bjuden på lunch hos Pappa och som vanligt blir man proppmätt & trött 😅🤣 Han lagar alldeles för god mat jämt .. Men innan jag åkte hem plockade jag in en dränkt Herr Trulis från regnet, de har regnat & blåst på tvären hela dagen lång ..
Nu funderar jag på om jag orkar mig till köket och leta efter något sött eller om jag ska skita i de och i stället hasa mig till duschen 🙄

@hemlig Beklagar verkligen er sorg! De är aldrig roligt och speciellt inte när de sker så där fort .. 💔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 228
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp