BRA! Den klubben behöver många fler medlemmar och den har ingen medlemsavgift hellerDen klubben joinar jag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BRA! Den klubben behöver många fler medlemmar och den har ingen medlemsavgift hellerDen klubben joinar jag!
Alldeles för snäll jämt på gott & ont.
Jag får det till en miljard drygt.Försöker lösa ett mattetal, jag och facit är inte överens. Om man ska fördubbla ett tal trettio gånger med start på 1, är det rimligt att det blir ca en miljard då? Jag får det till lite mer än en halv miljard
Ja, skriver jag in 2^30 blir det rätt. Men det börjar väl på 1, så borde det inte bli 2^29? Blir det inte en gång för mycket annars?Jag får det till en miljard drygt.
Skriv 1x2x2x2.. osv (30 st x2) i miniräknaren i mobilen så ser du.
UnderbartSkrev i en annan tråd och läste sedan de sista inläggen i tråden igen sedan, hajade till när det kom ett inlägg med exakt det jag undrade över. Tänkte att jag var andra på bollen.
Men såg sedan att det var ju mitt inlägg
Som sagt, jag skrev helt enkelt ut det hela. 1x2x2x2..... Med 30 st x2. Då blev svaret rätt.Ja, skriver jag in 2^30 blir det rätt. Men det börjar väl på 1, så borde det inte bli 2^29? Blir det inte en gång för mycket annars?
Du ska ju fördubbla 30 gånger, och varje tvåa är en fördubbling, alltså 2^30.Ja, skriver jag in 2^30 blir det rätt. Men det börjar väl på 1, så borde det inte bli 2^29? Blir det inte en gång för mycket annars?
Uppgiften är " Dina hudceller fördubblas genom celldelning varje dygn. Ungefär hur många nya hudceller har bildats efter en månad med 30 dagar om vi utgår från en cell.". Blir det inte första fördubblingen vid andra dygnet?Du ska ju fördubbla 30 gånger, och varje tvåa är en fördubbling, alltså 2^30.
1*2 = 2 är en fördubbling (en tvåa)
1*2*2 = 4 är två fördubblingar (två tvåor)
1*2*2*2 = 8 är tre fördubblingar (tre tvåor)
osv
Å dessa underbara, lätt tvetydiga lästal.Uppgiften är " Dina hudceller fördubblas genom celldelning varje dygn. Ungefär hur många nya hudceller har bildats efter en månad med 30 dagar om vi utgår från en cell.". Blir det inte första fördubblingen vid andra dygnet?
Den är så dålig att den blir bra Blir julstämning direkt med den filmen! Lika mycket kaos nästan som i släktenJag kör en typisk Julklassiker och tittar på tomten är far till alla barnen Min farmor satte mig framför den första gången precis när den hade kommit ut på vhs och ja kan inte vart speciellt gammal då, haha så här i efterhand undrar jag hur hon tänkte faktiskt Äsch den är så dålig att den blir bra helt enkelt och måste se den minst 1 gång om året!
Jag kör en typisk Julklassiker och tittar på tomten är far till alla barnen Min farmor satte mig framför den första gången precis när den hade kommit ut på vhs och ja kan inte vart speciellt gammal då, haha så här i efterhand undrar jag hur hon tänkte faktiskt Äsch den är så dålig att den blir bra helt enkelt och måste se den minst 1 gång om året!
Är det inte mer N = N0 * 2n som gäller dåUppgiften är " Dina hudceller fördubblas genom celldelning varje dygn. Ungefär hur många nya hudceller har bildats efter en månad med 30 dagar om vi utgår från en cell.". Blir det inte första fördubblingen vid andra dygnet?