Lilla fröken bestämde att vi ska baka sockerkaka. Bäst att lyda! Får fortsätta jobbandet när den är i ugnen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna!Har just fått min första julklapp, från jobbet, och nu ska jag snart få höra hur min framtid inom jobbet blir - får se om det blir en julklapp till eller inte..
Jag vet inte hur jag kommer att reagera i vilket fall som helst så vi får se, chefen är dock sen och behövde ringa ett telefonsamtal. Så jag får sitta och pinas lite.Håller tummarna!
Skönt med jullov!!Det här med Kahoot* på distans är ju lite intressant. Först var lärarens internet dåligt så det laggade och ingen kunde/hann läsa frågorna. Då satte läraren upp sin skärm på den stora film/presentation duken och filmade den. Medan läraren hämtade en sladd till projektorn loggade halva klassen ut och loggade in igen med samma namn (ett namn på en person i klassen) Sedan blev bilden så klart spegelvänd när läraren filmade duken, så nu är vi nog experter på att läsa spegelvänd text också
Sist men inte minst så döpte någon om sig till "Kk"
Men nu: Jullov!
*Kahoot är en digital frågesport där någon sätter upp frågor och svarsalternativ. Man loggar in med en kod och sen är det som vanligt, fast digitalt.
Såg den på TikTok häromdagen, älskar
Man är aldrig beredd på när ens föräldrar är på väg att lämna en, hur mycket man än vet att det ska ske.Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.
Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.
Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.
Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.
Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.
Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.
Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.
Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.
Edit: Är väldigt glad att jag har min lilla pälsboll