Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska alldeles strax åka till stallet så jag får fart på den här dagen :)
Utöver stallet så ska jag dammsuga, tvätta en maskin, fixa de sista julklapparna, duscha och göra hårinpackning samt kolla på alpint och skidskytte.
Jag har tid på mig till ca 19 för då kommer 26-åringen hit med kvällsmat. Jag hoppas på sushi men han pratade om både sushi, libanesiskt och thai. Förhoppningsvis bestämmer han sig i tid :p
 
Det här med Kahoot* på distans är ju lite intressant. Först var lärarens internet dåligt så det laggade och ingen kunde/hann läsa frågorna. Då satte läraren upp sin skärm på den stora film/presentation duken och filmade den. Medan läraren hämtade en sladd till projektorn loggade halva klassen ut och loggade in igen med samma namn (ett namn på en person i klassen) :D Sedan blev bilden så klart spegelvänd när läraren filmade duken, så nu är vi nog experter på att läsa spegelvänd text också :rofl:
Sist men inte minst så döpte någon om sig till "Kk" 🤣

Men nu: Jullov! 🤶🎅

*Kahoot är en digital frågesport där någon sätter upp frågor och svarsalternativ. Man loggar in med en kod och sen är det som vanligt, fast digitalt.
 
Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.

Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.

Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.

Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.

Edit: Är väldigt glad att jag har min lilla pälsboll :heart
 
Det här med Kahoot* på distans är ju lite intressant. Först var lärarens internet dåligt så det laggade och ingen kunde/hann läsa frågorna. Då satte läraren upp sin skärm på den stora film/presentation duken och filmade den. Medan läraren hämtade en sladd till projektorn loggade halva klassen ut och loggade in igen med samma namn (ett namn på en person i klassen) :D Sedan blev bilden så klart spegelvänd när läraren filmade duken, så nu är vi nog experter på att läsa spegelvänd text också :rofl:
Sist men inte minst så döpte någon om sig till "Kk" 🤣

Men nu: Jullov! 🤶🎅

*Kahoot är en digital frågesport där någon sätter upp frågor och svarsalternativ. Man loggar in med en kod och sen är det som vanligt, fast digitalt.
Skönt med jullov!! :bump:

Tyvärr inget man får när man pluggar på högskolan. Ska sätta mig i helgen och leta vetenskapliga artiklar. :cautious: Men först en tenta i morgon bitti och en till på måndag..
 
Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.

Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.

Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.

Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.
Man är aldrig beredd på när ens föräldrar är på väg att lämna en, hur mycket man än vet att det ska ske.
Skickar en styrkekram!
 
Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.

Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.

Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.

Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.

Edit: Är väldigt glad att jag har min lilla pälsboll :heart

Pälsbollar är det allra bästa när livet är tufft :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 369
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp