Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade med ”kontaktcenter äldre” imorse som skapade ett ärende hos bistånd i päronens stadsdelsförvaltning. De ringde mamma som idag, till skillnad från igår, ansökte om hjälp så nu har hon akut bistånd i form av hemtjänst tre ggr/dag plus handling en gång i veckan med start imorgon. Jag gissar att det kommer utökas till städ också rätt omgående... De ska också installera trygghetslarm typ nu.

Heja Hässelby/Vällingby!

Så skönt :heart
 
Men var inte det "ganska bra" att inte vara kvar där? Kan ha förväxlat dig med en annan användare, men diskuterade inte du möjligheten att typ studera och ta tjänstledigt eller hur det nu var? Det lät förr som du var ganska pepp på att studera? :)
Ja, jag vill skaffa mig ett bättre jobb med bättre betalt. Då behöver jag utbilda mig.
Som sagt så kan detta fungera som en push nu när jag typ "måste" ge mig på det.
Är nog rädd bara pga jag försökt att plugga förut men misslyckats. Men nu ska jag ge mig på kortare yrkesutbildningar istället.
 
Har ägnat mig åt att försöka fotografera marsvin till årets julhälsning till omplaceringsorganisationen. De är inte alltid överdrivet samarbetsvilliga.

Först ut är mitt pojkpar. Adam till vänster och Pavel till höger.
A-P.webp
 
Och slutligen min kvartett, med kastrerad hane och tre honor. Från vänster till höger: Luna, Wilmer, Selma och Karin.

Visa bifogad fil 61786
Grisarna :love:

Vore kul att fixa ett litet julporträtt av min trio också. Har faktiskt sparat två små tomteluvor som satt på coca cola-flaskorna i glas under juletid för några år sedan. Alltid tänkt att de är perfekt storlek till marsvinen 😂
 
Grisarna :love:

Vore kul att fixa ett litet julporträtt av min trio också. Har faktiskt sparat två små tomteluvor som satt på coca cola-flaskorna i glas under juletid för några år sedan. Alltid tänkt att de är perfekt storlek till marsvinen 😂
Låter som en utmärkt idé, tycker jag. Jag vill gärna se bilder på marsvin i tomteluvor. Eller marsvin utan tomteluvor.
 
Bytte om på överkroppen (=anständiga hela och rena kläder) inför teams-möte med nämnden.
Sedan valdes jag till justerare så nu får jag lov att dessutom sanera mig och byta till att vara helkropps-anständig, hel och ren. Måste in till stan till 16.00.

Fast å andra sidan så ger det en chans att smita in på apoteket och att handla lite mat.
Använder inte bilen så mycket i karantäntider. Fick bränsleräkningen och jag har inte tankat en enda gång förra månaden
 
Hämtat ut mitt sista paket som varit på ingång. Så nu har jag tvättat upp klänning + duken jag beställde. Var även en julklapp med. Nackdel är att nu har jag emballage överallt, och jag som var iväg till insamlingen häromdagen... :cautious:

Sen har jag varit påväg att beställa service till bilen då jag börjat närma mig 1500 mil (åkt 1490).
Tur i oturen har jag dragit på det lite förlänga pga olika saker.
Kruxet är som sådant att, smått velig som jag är, dubbelkollade jag i papperna jag fick med bilen och den behöver inte service förrän 3000mil eller vid 1 år. (kommer infalla ungefär samtidigt i mitt fall), så behöver inte tänka mer på service förrän till sommaren.

Nu har jag iallafall hittat att de går att boka tid på hemsidan istället för att behöva ringa till min tekniker. :up:
 
BA5BCDC7-7AD7-4B3E-BAAE-9B2D9B9FE543.webp

Tog en tur med Herr Trulis, har ett tag sedan jag körde honom själv. Hans husse sköter träningen normalt sätt, äger bara halva hästen. Men idag var de mattes tur och ge sig ut i skogen och jogga runt ❤️ Nu åter till pluggandet 😅 Tack vare min bästa mamma som var snabb som attans och höra av sig till min morbror som råkar känna ett par som driver flera förskolor så har jag lyckats få tag i någon som kan hjälpa mig 🙌🏻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 373
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp