Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klätt granen. Nu känns det som att det snart är jul. 😀
IMG_20201218_142923_303.webp
 
Känner mig en blåst då jag köpte biljetter till Tomten och bocken med Måns Zelmerlöw och Per Andersson enbart med texten om att det var live. Det skulle sändas i onsdags, men som många säkert sett så hade de enorma problem så det sänds istället fred-söndag. Visade sig att det endast var deras för-och eftersnack som var live , resten är inspelat. Nu kommer varken Måns eller Per delta live, så jag har betalat 199kr för en inspelad föreställning som är köpt med beskrivningen exklusiv live-föreställning :down:
 
Jag får inga julkort längre. Mina vänner har rationaliserat bort dem och det gör mig inget.

Fast idag ramlar det helt oväntat ner ett kort i brevlådan. Undertecknat av en man och en kvinna som jag inte har en aning om vilka de är??

Påminner om tiden när man brukade få julkort och det kom kort undertecknat av Marie - och man undrar vilken av det halvdussin Marie man känner som skickat.

Eller nån skickar sms och önskar gott nytt åt och man häpet funderar vem??
 
Alltså...

Känslan när man står och lastar och hör ett riiiittsch...

Yepp mina byxor gick sönder... på insidan av låret och jag ska iväg och lyxa till det med att ge mig på en lashlift idag.

Borde kanske avboka med tanke på hur dagen sett ut hittils?
 
Sådär. Var himla skönt att komma ut och få¨solen i ögonen en stund :love: . Åkte ner till närbutiken i samhället och handlade åt morfar, åkte och lämnade hans varor och nybakade saffransbullar med vanilj :d. Passade då på att ta ner en liten julgran från hans skog :). Vi har ju sagt att vi ska ha en liten/mindre än vanligt i år då vi ju köpte stor soffa och vi har ju mer glädje av soffan över året än en gran ;P. Det tråkiga är att vi får kasta ut den strax efter jul (jag gillar att ha julgranen inne så länge det bara går ) eftersom vi har braskamin och jag vet inte om det var därför sambon fick problem med nässelutslag. Värmen gör att man kan reagera allergiskt på julgranen tydligen. Så vi testar att ha inne en kort tid. Aldrig hänt innan men så har vi inte bott med braskamin mer än förra julen.
 
Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.

Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.

Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.

Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.

Edit: Är väldigt glad att jag har min lilla pälsboll :heart

Krama missen så mycket som hon står ut med! :heart 🐱
 
Idag på morgonen när vi gick en vända med hästarna (ena har boxvila så bägge behöver stå inne) lyckades bägge slita sig, dock vid olika tillfällen. Den lie fick fart efter att ha hoppat över en vattenpöl så han vände helt om och studsade, tog sedan en vända ut i skogen. Insåg väl att det inte fanns så mycket att göra där så då var han lätt att fång. Storhästen började studsa runt min mamma när jag var före med den lille, så hon tappade henne. Dock väldigt nära stallet så hon sprang bara till hagen. Jag hoppas att det inte förvärrade något.
 
Skam den som går två gånger...
Skulle bära en ryggsäck, en matkasse, ett paket blöjor, ett stort paket som egentligen kräver hela famnen PLUS en liten kartong. Det går väl bra? Nä... :meh:

Men fick oväntad hjälp av en snäll granne som tog min matkasse ända upp 😍
Blev så förvånad och glad!

Men alltså, hur dum får man vara egentligen? Ja, syftar på mig själv :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 373
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp