Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej detta går icke. Nu fortsätter jag med något jag är kan istället. Dvs dricker vin och kollar på något gammalt avsnitt av morden i Midsummer ✌️✌️✌️

Fick förresten provsvaret! Icke godkänd med ett poäng. ETT POÄNG!
Skitsamma.
Känner mig sämst. Men aja vad är en bal på slottet. Nya friska tag nästa år.

Edit: heter det ett poäng eller en poäng?
 
Senast ändrad:
Nu meddelade de att vi kommer fortsätta ha distansundervisning i alla fall tills 24 Januari. Suck. Ganska väntat besked men ändå.

Alltså, jag förstår ju att det behövs och att det inte är ett lättvindiga beslut. Jag förstår också att det inte är så jäkla kul att stå och meddela sådana besked. Förstår också att det är skittufft för alla i vården och att alla behöver hjälpas åt.

Men jag det tar inte bort att jag är dö-trött på corona nu! Jag vet att jag inte är värst drabbad, men jag är ändå trött på följderna den för med sig. Kan ingen bara typ ta död på corona-viruset, helst igår?!

End of rant. Nu ska jag klappa katten. 🐈
 
Senast ändrad:
@athena_arabians ❤ Det är tufft även om man på sätt och vis redan har förlorat sin förälder tidigare till alzheimer. Det blir ändå ett nytt sorgearbete. Du kan inte be boendet att ringa moster också?

Det är just det idioterna gör... innan de ringer mig :mad: Jag är rätt less på dem för så har det varit hela tiden men jag orkar inte skälla ut någon just nu. Men det känns väldigt märkligt och jag ska väl ringa chefen på måndag för så här får det inte vara.
 
Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.

Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.

Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.

Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.

Edit: Är väldigt glad att jag har min lilla pälsboll :heart
Åh nej, beklagar! :( Stor kram till dig!
Pälsbollar är verkligen ovärderliga! ❤️
 
Överlevde lååånga gårdagen. Några h in på dagen började jag känna mig sjuk. Vi sa åt övriga i byggnaden att inte komma in till oss.
Idag är jag sjuk. Förkylning hoppas jag!
Så jag har sovit, sovit och sovit. Hoppas det går över fort. Har inte tid att vara sjuk! 👎
 
Jaha, nu ringde det en trevlig man från PostNord som, för att göra en lång historia kort, sa att de tappat bort mitt paket på Årsta sorteringscentral :rofl: Han ville vet vad som var i det, kattmat, märke, Sheba (ja jag vet men för att få i henne psylliumfrön för hennes mage så måste det vara Sheba) kostnad: 435 kr, finns det någon speciell loga på paketet, näh, det är fyrkantigt och brunt och gjort av kartong med min adress på?

Nu ska ett ärende iaf läggas upp och han trodde/lovade att det skulle komma nästa vecka innan jul. Passade på att fråga om de har mycket att göra, kaos, men enligt honom så går allt galant och de har överkapacitet. Sa att jag gärna vill ha paketet innan jul vilket utlovades. Nu slipper jag iaf att sitta och beställa varje dag och invänta min kattmat.
 
Har haft ont ovanpå näsbenet i flera dagar. Riktigt ont! Jättekonstigt! Förvisso låg jag lite dumt på kirobänken och kände visst obehag i näsbenet. Men inte så pass att det borde bli så här. Igår var näsan svullen också. Idag ännu värre.
Har nu kört nässpray som jag gjorde på hypoklorsyra. Det bör döda det mesta!
Hoppas på en mix av ngt bihåleskit och kirobänken och att det snart går över!
 
Jag får inga julkort längre. Mina vänner har rationaliserat bort dem och det gör mig inget.

Fast idag ramlar det helt oväntat ner ett kort i brevlådan. Undertecknat av en man och en kvinna som jag inte har en aning om vilka de är??

Påminner om tiden när man brukade få julkort och det kom kort undertecknat av Marie - och man undrar vilken av det halvdussin Marie man känner som skickat.

Eller nån skickar sms och önskar gott nytt åt och man häpet funderar vem??

Jag fick ett par julkort i gar. Ett fran vanner som inte anvander email eller texting pa telefon. :cautious: Det andra fran nagon Shannon. "Shannon", sa jag och tittade overraskat pa Maken, "Shannon? Vem kanner jag som heter Shannon?"
Det var fran var maklare nar vi kopte det har huset for 4 1/2 ar sedan. Jag gissar att hon nog garna vill vara med nasta gang vi saljer hus. :p
 
Är helt urvriden sedan igår... sjukhemmet ringde och berättade att mamma är döende (inte covid-19 utan Alzheimers). De kan givetvis inte säga något definitivt men sköterskan tyckte jag skulle vara förberedd på veckor snarare än månader.

Det tog hårdare än vad jag trodde (mamma har ju inte känt igen mig på länge så till viss del har jag ju förlorat och sörjt henne redan). Men ja... det känns.

Sedan får jag också flashbacks från när pappa var döende och jag höll på att kräkas varenda gång telefonen ringde. Lägg sedan till att jag inte är riktigt kontant med moster och har inte varit på många år så är det rätt jobbigt att ha kontakt med henne plötsligt igen.

Så, summerar man allt är det rätt skit just nu och jag tänker inte vara nykter ikväll.

Edit: Är väldigt glad att jag har min lilla pälsboll :heart

Åh, vilken jobbig situation. En blir nog aldrig riktigt redo och beredd på sånt, tror jag, även om vi alla hanterar situationer väldigt olika förstås. (Förlåt, jag vill så gärna men tycker att det är så svårt med formuleringen..) Pälsbollar är mycket bra att ha intill! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 376
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp