förlåtVad skådar mitt norra öga? Drar ni in mattetal i en trevlig tråd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förlåtVad skådar mitt norra öga? Drar ni in mattetal i en trevlig tråd?
Stämmer säkert, men vad betyder det?Är det inte mer N = N0 * 2n som gäller då
(N= antal bakterier, N0 = antalet bakterier från början, n = tiden/generationstiden).
Formel (1): N = N0 * 2nStämmer säkert, men vad betyder det?
Tack, förstod nog lite mer nuFormel (1): N = N0 * 2n
(N= antal bakterier, N0 = antalet bakterier från början, n = tiden/generationstiden). Lagtider, det vill säga tiden innan bakteriens tillväxt kommit igång, har beräknats utifrån bakteriernas ”fysiologiska status” som angetts som default i ComBase. Den fysiologiska statusen anger hur anpassade bakteriecellerna är till sin miljö, vilket i sin tur påverkar lagtiden. Formel (2) har använts vid beräkningen av lagtidens längd.
Formel (2): lagtid = -log(fysiologisk status)/generationstid.
https://www.livsmedelsverket.se/glo...-2017-del-2.pdf?AspxAutoDetectCookieSupport=1Tack, förstod nog lite mer nu
Återkommer dock snart, ska bara googla resten
sorry@Tranan Jag vet inte om det blev otydligt att det är matematik på högstadienivå jag räknar nu, verkar som att du tog det mer avancerat?
@Snurrfian förlåt för att du råkade träffa på ett mattetal
Men tror att jag undrar över fler saker (som jag inte fått träffa på genom skolan än) så startar nog en egen tråd för om någon skulle vilja förklara lite saker (som antagligen är helt självklart vad det är för er som kan det )
❤ Matte och jag är inte riktigt sams, vi förstår inte varandra.@Tranan Jag vet inte om det blev otydligt att det är matematik på högstadienivå jag räknar nu, verkar som att du tog det mer avancerat?
@Snurrfian förlåt för att du råkade träffa på ett mattetal
Men tror att jag undrar över fler saker (som jag inte fått träffa på genom skolan än) så startar nog en egen tråd för om någon skulle vilja förklara lite saker (som antagligen är helt självklart vad det är för er som kan det )
Fast digitalt dåVann julskinkan
Det är väl inget du behöver be om ursäkt försorry
Leverans redan ikväll!Tyckte synd om både mig själv som inte kan gå ut och handla julklappar till hundarna, och synd om hundarna som inte har några julklappar (av mig i alla fall ).
Såååå jag kanske drog iväg en beställning på +500 kr på tugg, leksaker och godis till hundarna
Borde hinna komma innan julafton, butiken brukar vara väldigt snabb, allt fanns i lager och budfirman garanterade leverans innan jul om beställningen görs senast midnatt imorgon.