Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just konstaterat att de är jag som kommer bli "halshuggen" i arbetslaget .. Precis som jag redan hade någonstans i bakhuvudet så skulle min handledare vara borta tills i mitten på Januari 😫 Så nu sitter jag i skiten och faktiskt ärligt talat ingen aning om hur jag ska lösa de, hade vart bättre om de gällde grundskola eller liknande där jag faktiskt tidigare har arbetat och kan dra i trådar .. Nu ska jag tröst äta glass!
 
Använde den sista slatten vispgrädde i soppan nyss. Vilken smakskillnad en ynka deciliter grädde gör i en hel gryta soppa.... :) Mumsig mixad rotfruktssoppa (palsternacka, potatis och morot) med rejält med chiliflakes i. Het soppa, men ändå mjuk och krämig pga grädden :d !
 
Jinxade det garanterat igår när jag skrev att det nog skulle bli lite lugnare nu de sista två dagarna innan julledigheten. Idag var ännu en sådan där "andan-i-halsen-spänningshuvudvärk- hinner-inte-gå-på-toa"-dag :cautious: Jag får riktigt påminna mig om att det är okej att inte jobba mer nu, arbetsdagen är liksom slut. Nåja, det känns helt okej ändå (...sa jag inte vid 14 i eftermiddags)! Dagen gjordes definitivt bättre av att det ringde på dörren vid 16-snåret och där stod det ett bud med en flaska champagne samt en korg med lokala ostar åt mig. Det var årets julklapp från chefen som kom fram lite tidigt :D

Nu ska jag dra igång en kycklinggryta, köra dagens yogapass och försöka jaga bort ovan nämnda huvudvärk.
 
Burit ut täcke, sängkläder och överkast till tvättstugan. I regnet.

Tyckte det luktade misstänkt i sängen igår kväll när jag la mig men var för trött för att kolla närmare, Det var bara en svag doft som inte skulle vara där.

Imorse gjorde jag en noggrannare undersökning. Insåg att det var överkastet som Galenpannan nog läckt på. Sniffade igenom alltihop och slängde sedan överkast, påslakan och täcke i tvättkorgen. Fattar inte att jag inte känt det tidigare.

Han var nog lite inkontinent sista tiden salig Galenpanna.
 
Panik skickade ett mail till Kursledaren får vi se hur de här ska lösas. Ibland så är de ju så att alternativ B som vi fick hade varit bättre istället för att vara så envis att vi skulle köra på Alternativ A .... 😫 Visst vi hade fått mindre svar och jobba med men vi hade fortfarande kunnat lösa uppgiften.
Note to my Self - Bli tuffare och säg ifrån och framför dina åsikter istället för att bara svälja allt folk säger åt en.
 
Ja! Kolla på playbutiken efter appen transkriberings och ljudaviseringar :)
Jag hittade den på egen hand och provade att installera och avinstallera appen tre gånger men alla gånger när jag klickade på ljudaviseringar så var det som att mobilen startade om :meh: funkade inte alls :down:
Själva transskriberingen tyckte jag verkade vara som mobilens egna, man sätter bara på mikrofonen i tangentbordet och öppnar någon anteckning eller så. Kan hända att mobilen redan använder googles system. Mäh :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 367
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp