Behöver!!
Jag med. En i sovrummet tack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver!!
Förstår dig! Vi har vabbat sen i torsdags pga lite hosta, sonen mår bra men väljer att vara hemma hela veckan. Jag skulle egentligen jobbat måndag - tisdag nästa vecka men fick ledigt för mina snälla kollegor Så nu jobbar jag sista dagen imorgon, sen julledigt!Yngsta dottern fick jullov en dag tidigare än tänkt. Hon skulle egentligen varit på dagis även idag men pga konstaterat fall av covid-19 på hennes dagis så får hon vara hemma nu. Jag har ju ändå den möjligheten och samtidigt sköta mitt jobb. Äldsta dottern har bara full skoldag idag och sen en timmes skolavslutning i morgon sen är hon också hemma. Har även varit något fall på skolan senaste veckan så det ska bli väldigt gött att ha båda hemma i tre veckor nu...
Utöver IT strul och avstängd kaffeautomat så är jag aningens trött på mitt jobb idag. Jag arbetar alltså för organisation X, som går under organisation Y, som går under organisation U. I min egen organisation är allt uppdelat i regioner, men jag sitter i en region och arbetar för en annan. Så jag sitter alltså med i möten med organisation U där allt är så övergripande att ingenting gäller mig, även i möten med organisation Y där allt är övergripande och inte gäller mig, även på min avdelning inom organisation Y där saker gäller mig lite mer men ändå ganska lite. Sedan sitter jag med på möten i regionen som jag fysisk befinner mig i, men inte arbetar för, eftersom jag har min arbetsplats här. Inget där gäller mig förutom kaffeautomaten då. Sen sitter jag med möten i den regionen som jag faktiskt arbetar för, där gäller ingenting mig heller eftersom även de är uppdelade i organisation Y och X och jag är den enda från organisation X i gruppen. Så jag fattar inte vad de gör och de fattar inte vad jag gör. Så när jag väl behöver hjälp med något och faktiskt hör av mig till någon som har exakt samma tjänst som jag, fast i en annan region, så får jag svaret "Vi gör lite olika regionerna emellan".
På det här då en inskolning på distans.
Jag känner att jag behöver julledigt nu.
Förstår dig! Vi har vabbat sen i torsdags pga lite hosta, sonen mår bra men väljer att vara hemma hela veckan. Jag skulle egentligen jobbat måndag - tisdag nästa vecka men fick ledigt för mina snälla kollegor Så nu jobbar jag sista dagen imorgon, sen julledigt!
Plus att du ska göra kaffe själv?Utöver IT strul och avstängd kaffeautomat så är jag aningens trött på mitt jobb idag. Jag arbetar alltså för organisation X, som går under organisation Y, som går under organisation U. I min egen organisation är allt uppdelat i regioner, men jag sitter i en region och arbetar för en annan. Så jag sitter alltså med i möten med organisation U där allt är så övergripande att ingenting gäller mig, även i möten med organisation Y där allt är övergripande och inte gäller mig, även på min avdelning inom organisation Y där saker gäller mig lite mer men ändå ganska lite. Sedan sitter jag med på möten i regionen som jag fysisk befinner mig i, men inte arbetar för, eftersom jag har min arbetsplats här. Inget där gäller mig förutom kaffeautomaten då. Sen sitter jag med möten i den regionen som jag faktiskt arbetar för, där gäller ingenting mig heller eftersom även de är uppdelade i organisation Y och X och jag är den enda från organisation X i gruppen. Så jag fattar inte vad de gör och de fattar inte vad jag gör. Så när jag väl behöver hjälp med något och faktiskt hör av mig till någon som har exakt samma tjänst som jag, fast i en annan region, så får jag svaret "Vi gör lite olika regionerna emellan".
På det här då en inskolning på distans.
Jag känner att jag behöver julledigt nu.
Jag får lite Monty Python-vibbar av det där
Jag hade säkert kunnat svara: EXAKT! Men jag är för ung för referensen
Jag satt barnvakt till en av dom bakom bubbelbilen, när jag var tonåring och han och hans tvillingbror i 7-års åldernTror jag beställer denna i stället:
https://bubbelbilen.se/
Min chef ringde idag och informerade om en oaviserad löneförhöjning som kommer ovanpå den vanliga lönerevisionen!
Vilken tur att jag köpte goda ostar från ett lokalt gårdsmejeri igår och har lite bubbel i kylen. 5:2 släng dig i väggen!
Precis haft årets medarbetarsamtal, och det var idel jubel och fanfarer! Inte visste jag att jag var ett sånt jävla ess Blir ett glas rött i afton
Brorsan ringde, det händer typ aldrig.
Pappa är inlagd efter en rejäl omgång supande som slutade i att han ramlade ur sängen, slog sig och fick hämtas med ambulans. Igår. Sjukvården gjorde en orosanmälan så utredning är igång, troligen ringer SSK mig imorgon.
Brorsan har ändå handlat och sådär sedan i våras men nu åker han till landet för han orkar inte mer. De har haft hemtjänst förut men handläggare drog in det, oklart varför.
Jag vet att det låter hemskt men jag tycker det är lite skönt att man inte får besöka någon på sjukhus just nu.