Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Produktiv dag så här långt, lämnat en bunt kött på rökning och fick en bit torkat kött hem för provsmakning och instruktioner på hur man gör en röklåda. :) Sen har vi röjt ur lilla hallen och nu målar dottern den. Skidföreningen kom och hämtade sina snökanoner men de verkade inte så pepp på att sätta igång dem idag men de skulle åtminstone provköra dem. :)
 
i bland pixlar InDesign bilder (för att spara på cpu kraft osv) Om du högerklickar på framsidan och väljer "Display Performance" kan du se vilken den valt :)
Fast det kanske du redan visste.
Aha - tack :bow: !! Nej, hade ingen aning om den funktionen. Men nu valde jag "high quality" och pixlarna ser ut att ha försvunnit :) ! Det är väl det som jag känner är en enorm "baksida" med InDesign, dvs att det finns så GRYMT mycket att lära sig innan man kan komma någonvart..... O_o
 
Ska snart fortsätta skrapa tapet, vi skulle bara slipat ner lösa kanter men visade sig att det är X antal lager tapet som fanns på väggen såg sin chans att lossna på vissa ställen. Igår hann vi nästan klart, men kommit till ett stadie där man får spreja vatten,skrapa, spreja vatten, skrapa osv för det som sitter kvar. Det sitter stenhårt :meh:
Har ni ingen sån där maskin som ångar loss tapeten? Tror det finns att hyra.
 
Ska snart fortsätta skrapa tapet, vi skulle bara slipat ner lösa kanter men visade sig att det är X antal lager tapet som fanns på väggen såg sin chans att lossna på vissa ställen. Igår hann vi nästan klart, men kommit till ett stadie där man får spreja vatten,skrapa, spreja vatten, skrapa osv för det som sitter kvar. Det sitter stenhårt :meh:

Säger som @Rosett jag köpte en ångmaskin på jula, det har nog varit mitt bästa köp! Hur smidigt som helst att få ner tapeterna!!
 
Aha - tack :bow: !! Nej, hade ingen aning om den funktionen. Men nu valde jag "high quality" och pixlarna ser ut att ha försvunnit :) ! Det är väl det som jag känner är en enorm "baksida" med InDesign, dvs att det finns så GRYMT mycket att lära sig innan man kan komma någonvart..... O_o
:D Så bra att det var det lilla enkla!
Ja precis, just det där att saker blev pixliga gjorde mig knäpp i början, så var det bara två klick bort att fixa liksom :p
 
Aha - tack :bow: !! Nej, hade ingen aning om den funktionen. Men nu valde jag "high quality" och pixlarna ser ut att ha försvunnit :) ! Det är väl det som jag känner är en enorm "baksida" med InDesign, dvs att det finns så GRYMT mycket att lära sig innan man kan komma någonvart..... O_o
Jag kanske kan hjälpa till med synlig bleed som är sträckad också - men jag fattar inte riktigt vad som menas med det faktiskt O_o Just det där med att den ska vara synlig och sträckad. Synlig innan eller efter print eller båda? Sträckad hur? Som ett sträck eller många brutna sträck? :D
 
Jag kanske kan hjälpa till med synlig bleed som är sträckad också - men jag fattar inte riktigt vad som menas med det faktiskt O_o Just det där med att den ska vara synlig och sträckad. Synlig innan eller efter print eller båda? Sträckad hur? Som ett sträck eller många brutna sträck? :D
På mallen står det så här: "Obs! Kom ihåg att ange trimbox och linjera den med skärmärkena i mallen." På mallen ser "utfallet" ut så här:
Screenshot (43).webp
Jag uppfattar det som att de vill att utfallet ska anges med den streckade linjen..... (Det känns som om vi kanske borde övergå till PM :D ....)
 
Underbart kravlös lördag (jag har aktivt motarbetat både inre och yttre krav på att jobba i helgen - och jag vann! (åtminstone idag)), så jag sitter framför brasan och läser en bok som jag har tänkt läsa länge men aldrig fått tid till. Funderar på om jag ska brygga kaffe och ta en bit choklad, eller rent av hälla upp ett glas vin trots att klockan inte ens är 15.
 
Underbart kravlös lördag (jag har aktivt motarbetat både inre och yttre krav på att jobba i helgen - och jag vann! (åtminstone idag)), så jag sitter framför brasan och läser en bok som jag har tänkt läsa länge men aldrig fått tid till. Funderar på om jag ska brygga kaffe och ta en bit choklad, eller rent av hälla upp ett glas vin trots att klockan inte ens är 15.
Vin :) ! Gör det! Jag har redan druckit ett par glas..... ;) Och nu är vinet slut.....
 
Rusket övergick till mestadels uppehåll så nu har jag och hunden precis fångat sista dagsljuset på en långpromenad.

Var äntligen nån här igår och tittade på ett dött träd strax utanför tomtgränsen som ska tas ner nästa vecka. Skönt att få gehör till slut. Det är jättefint ur naturvårdssynpunkt (nörden i mig haha) men hamnar över både garage och parkering om/när det faller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp