Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och handlade mat igår, när jag kommer ut ur affären står två poliser och en butiksvakt och dividerar, poliserna håller en gammal och tilltufsad man mellan sig, ser typ hemlös ut, när jag går förbi vänder mannen på huvudet åt mitt håll, stackarn ser både vettskrämd och helt förvirrad ut, typ som han inte förstår vad som händer. :heart
Butiksvakten gick på rätt aggressivt och poliserna verkade försöka lugna ner honom. Kände mig yttepyttelite lättad av att polisen iaf inte var aggressiv mot den lilla gubben, men har ändå gått runt och oroat mig hela dagen igår. Hoppas verkligen de såg till att han fick hjälp och inte bara burade in honom. :(
 
Jag är ruskigt less på hemarbete. Hållt på sen i mars, väldigt mycket teamsmöten. Blir inte lika spontant eller socialt men tack vare det känner jag i alla fall att jag lärt känna mina kollegor, började 2 veckor innan vi fick gå hem.

Usch, vilken sits att vara ny, precis när något sådant här bryter ut. Men så skönt att du känner att du har kunnat lära känna dina kollegor i alla fall! :) Det är såklart tur att möjligheten finns och att det finns bra tekniska lösningar till distansarbete, även om det inte alls är samma sak som att träffa människor ...
 
Men åh vad drygt!! Stackars dig och din fot!
Vet precis hur det är - går in på vecka sex som gipsad nu och har fem veckor kvar....
Fick du några smärtstillande?
Oj, så länge! Vad har du för skada? Opererad?
Fick en fraktur i armbågen i våras så har kvar smärtstillande sedan dess, men är rädd att äta det då jag lätt får magkatarr och får rejält ont av det. Så äter bara Alvedon nu.
 
Oj, så länge! Vad har du för skada? Opererad?
Fick en fraktur i armbågen i våras så har kvar smärtstillande sedan dess, men är rädd att äta det då jag lätt får magkatarr och får rejält ont av det. Så äter bara Alvedon nu.

Jag bröt massa ben kring fotleden på båda sidor av foten. Två veckor i gipsskena för att svullnaden skulle gå ner, operation sen två veckor i gips sedan togs stygnen och nu sex veckor med aircast stövel (som är en dröm jämfört med vanligt gips). Hade nog otur (har inte vågat se på röntgenbilderna haha men foten satt liksom på i helt fel vinkel när jag ramlat och jag paniktryckte tillbaka den vilket nog inte var så bra).

Usch ja, vet hur det är! Mår fruktansvärt dåligt i magen av morfin så har också levt på alvedon senaste månaden. Tycker inte att morfin hjälper heller på mig. Men jag slutade med all smärtstillande bara några dagar efter operationen så det kan gå fort när det väl är fixerat!

Och så får man tycka jäkligt synd om sig själv och unna sig massa god mat och små presenter :D

Massa krya på dig-kramar till dig! Låt oss veta hur det går.
 
Sitter och diskuterar hur man utfodrar kossor på bästa sätt, verkligen "snillen spekulerar"! Ska nog ut på vår allsmäktige Google för att ta reda på lite saker ^^
 
Ska snart fortsätta skrapa tapet, vi skulle bara slipat ner lösa kanter men visade sig att det är X antal lager tapet som fanns på väggen såg sin chans att lossna på vissa ställen. Igår hann vi nästan klart, men kommit till ett stadie där man får spreja vatten,skrapa, spreja vatten, skrapa osv för det som sitter kvar. Det sitter stenhårt :meh:
 
InDesign. "Intressant" program. Ingenting känns intuitivt. ALLTING kräver en instruktionsvideo (steg-för-steg). Jobbar med omslaget, och det går verkligen sådär. Väntar i nuläget på svar från min tekniskt kunnige - och väldigt hjälpsamma - kollega/vän.

Tror att jag ska leta upp adventsljusstaken och knata ut i skogen och leta upp lite material. Tror att jag väljer grön mossa i stället för vitmossa (jag VET att det är en lav...:p) i år. Tycker att det är rätt fint med lite färg :) ! Men vette sjutton vad jag ska pynta med? Tror att jag har några mini-julkulor. Kan kanske bli fint att lägga i några sådana i mossan :) ?
 
InDesign. "Intressant" program. Ingenting känns intuitivt. ALLTING kräver en instruktionsvideo (steg-för-steg). Jobbar med omslaget, och det går verkligen sådär. Väntar i nuläget på svar från min tekniskt kunnige - och väldigt hjälpsamma - kollega/vän.

Tror att jag ska leta upp adventsljusstaken och knata ut i skogen och leta upp lite material. Tror att jag väljer grön mossa i stället för vitmossa (jag VET att det är en lav...:p) i år. Tycker att det är rätt fint med lite färg :) ! Men vette sjutton vad jag ska pynta med? Tror att jag har några mini-julkulor. Kan kanske bli fint att lägga i några sådana i mossan :) ?
Jag tyckte InDesign var ganska lätt att förstå sig på (men då hade jag använt photoshop och illustrator mycket innan) :) Tycker Moderskeppet har riktigt bra videos annars. Kostar inte jättemycket för en månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp