Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har utfodrat mina svältande stackars katter, och beställt ett nytt smycke till min navel. Jag tappade på nåt vänster kulan till smycket igår, vilket jag upptäckte när jag skulle sova, och det smycket är ändå sisådär 14år gammalt..så nu blev det nytt - kostade bara en liten slant eftersom jag hade en rabattkod. Nu ska jag äta lite god ost!
 
Jag har haft en rätt dålig dag, framför allt rent jobbmässigt. Många och jobbiga/krävande uppgifter som kommit in på en gång. Det blir totalt kaos i hela huvudet och ensamarbetet hemifrån försvårar allt. Jag saknar mina kollegor så otroligt mycket! Mail fram och tillbaka är inte alls samma sak som att ha dem nära. Att spontant kunna bolla frågor och lösningar på problem. Och att gemensamt kunna skratta åt eländet, när det behövs. Min arbetslust och självförtroende sjunker som en sten av att sitta ensam vid mitt köksbord och försöka hantera allt när det blir så här.

Kunde som tur väl är få några bra timmar i stallet nu i eftermiddag/kväll. Den bästa tiden på hela veckan. Hästar. :heart
 
Blev ingen ridning idag.
Brukar kliva upp från en stege, men idag ramlade stegen med mig på. Hästen stod snällt still medan jag blev hjälpt upp från backen. Hade gjort illa fotleden rejält.
Brukar stuka fotlederna så är van, men detta gör vansinnigt ont. Så mamma körde mig till akuten för att kolla upp den.
Hoppas på att det inte är något brutet!
Vad för typ av stege var det?
krya på dig!
 
Ett par konstateranden 😎. Återigen; Less is more och jag jobbar fortfarande hårt på att göra mindre, sätta gränser för orimliga krav oavsett om det kommer från mig själv eller någon annan, och njuta mer av det som är värdefullt för mig ❤. Apropå njutning; övertygad om att min häst njöt lika mycket av kylan idag som jag! Det var en riktigt pigg pålla idag så det fick bli 1,5 timme ridning, hon var nöjd efter att jag hade suttit upp efter mammas markarbete och lät henne galoppera ett par varv 😄. Nu kan jag inse att det är heeeelt okej att rida allt mellan en halvtimme och 1,5 timme (antagligen 2 h med i lugn takt om det är så) utan att få nån jobbig känsla att det "måste" vara 45-60 min prompt 😝. *Ibland gör man det onödigt knepigt för sig själv*.
Ibland rider jag endast en 30 min beroende på häst och hur dagen ser ut och sen andra gånger 1,5 h så ett pass behöver verkligen inte vara inom 45-60 min :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp