Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte min dag idag.


Förutom chocken och vetbesöket efter hundattacken imorse så lyckades jag krydda upp min soppa rejält.
Har kokat ben till soppa och jag tycker den är lite tam så jag tänkte testa lite chilipulver. Och tappar locket till burken! Det blev liiiite mer än en doft krydda i kastrullen :meh: Med en rejält klick ceme fraiche gick det dock att äta.

Till råga på allt har mitt revben börjat ömma. Jag föll ju ganska handlöst när schäfern attackerade.
:heart Hör av dig om du behöver hjälp med något! Har du varit till läkaren med dig själv också? Det kan också vara bra att få dokumenterat.
 

Fy fan, vilken mardröm @tanten, särskilt som småhundsägare. Jag hade också två schäfrar som for efter mig och Bruce i skogen en gång, jag lyfte upp honom och försökte få honom att försvinna in i famnen så gott det gick. De hoppade så jag fick några rivmärken på armarna men som tur var så var dessa inte aggressiva utan mest nyfikna. Men oj var rädd jag var innan jag förstod det.

Ta hand om er :heart Och tur, trots eländet, att ingen av er skadades värre.
 
Inte min dag idag.


Förutom chocken och vetbesöket efter hundattacken imorse så lyckades jag krydda upp min soppa rejält.
Har kokat ben till soppa och jag tycker den är lite tam så jag tänkte testa lite chilipulver. Och tappar locket till burken! Det blev liiiite mer än en doft krydda i kastrullen :meh: Med en rejält klick ceme fraiche gick det dock att äta.

Till råga på allt har mitt revben börjat ömma. Jag föll ju ganska handlöst när schäfern attackerade.

Så himla otrevlig händelse! Skönt ändå att ägaren, hittills, verkar beredd att ta ansvar!

Krya på er, båda två!
 
Ett par konstateranden 😎. Återigen; Less is more och jag jobbar fortfarande hårt på att göra mindre, sätta gränser för orimliga krav oavsett om det kommer från mig själv eller någon annan, och njuta mer av det som är värdefullt för mig ❤. Apropå njutning; övertygad om att min häst njöt lika mycket av kylan idag som jag! Det var en riktigt pigg pålla idag så det fick bli 1,5 timme ridning, hon var nöjd efter att jag hade suttit upp efter mammas markarbete och lät henne galoppera ett par varv 😄. Nu kan jag inse att det är heeeelt okej att rida allt mellan en halvtimme och 1,5 timme (antagligen 2 h med i lugn takt om det är så) utan att få nån jobbig känsla att det "måste" vara 45-60 min prompt 😝. *Ibland gör man det onödigt knepigt för sig själv*.
 
Pappas tjej är sur - dopet är inställt. Om de ska följa 8-personers-regeln så får inte jag och min bror vara med, eftersom de ska ha med pappas tjejs ena syskon med sambo (ja, de var fortfarande inställda på att vi skulle vara med...). Det innebär att resten av pappas tjejs syskon inte kan komma, så då ställde de in.

Även om man kan säga både det ens och det andra om att de ens påbörjade en planering av ett dop nu så är det skönt att det i alla fall är inställt nu :up:
 
Äh, det blev inte så mycket av det där att ta tag i jobbet igen. Jag har jobbat övertid varje dag den här veckan och skickade in sista delen av rapporten (vilken jag sen fick jättefin feedback på från chefen, sådär så att jag rodnade av allt beröm :o ) vid lunchtid, så kollegan och jag kom fram till att vi nog kan ta lite ledigt resten av dagen istället för att dra igång nästa projekt med en gång. Så jag har precis satt igång en brasa och ska bänka mig vid den tillsammans med en kopp kaffe och min bok 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 841
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp