Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag när jag släppte ut hästarna var marken lite fryst. Vi kanske får vinter :)

Har cyklat en vända med största hunden, han blev nog lite trött och ligger nu och sover.
 
Nej det har jag inte testat. Hur gör man den?
Jag köper boveteflingor, lägger lite i en skål tillsammans med vatten, in i micron någon enstaka minut och sedan är det klart. Jag är inte jättevan vid att göra annan gröt, så jag har inte så mycket att jämföra med, men det knepiga för mig med bovetegröten är att det går väldigt snabbt från "på tok för blöt" till "stenhård". Jag brukar därför börja med kanske en minut i micron, sedan röra om allt och sedan ta en knapp minut till.
 
Har åkt till särbon för att vara standby för jobb (nu blir det "bara" 20 mil när de ringer...). Kisse har mental overload med långresa, nytt hus, fågel- och ekorr-TV samt snö :rofl:

Plus att hon har tuktat svärmors bjäbbelände till hund. Isis morrade och varnade, hund stack fram nosen ändå och åkte på en bredsida med klor :D Hund undviker nu kisse :laugh:

Edit: Kisse är alltså van vid en stor och brötig leonberger som kattungarna tuktade rätt rejält :p
 
Nyligen läxat upp kollegans pojkvän.

Utan att berätta för kollegan så var han och testade sig för covid för han misstänkte han hade detta.
Idag fick hon reda på det och nu när han var clearad så följde han med henne hit till jobbet för att inte vara själv.

Förklarade för honom att vi är mitt i en pandemi och att hon jobbar hop med 2 som befinner sig i högrisk (jag + en pensionär) Minsta misstanke så måste detta meddelas.

WTF liksom. mörka detta? Banne mig inte ok alls.

Ja jag är på lite dåligt humör just nu
 
Nyligen läxat upp kollegans pojkvän.

Utan att berätta för kollegan så var han och testade sig för covid för han misstänkte han hade detta.
Idag fick hon reda på det och nu när han var clearad så följde han med henne hit till jobbet för att inte vara själv.

Förklarade för honom att vi är mitt i en pandemi och att hon jobbar hop med 2 som befinner sig i högrisk (jag + en pensionär) Minsta misstanke så måste detta meddelas.

WTF liksom. mörka detta? Banne mig inte ok alls.

Ja jag är på lite dåligt humör just nu

Jag fattar inte varför han ska springa omkring där i dagens läge när han inte har där att göra. De flesta ställen har ju riktlinjer för vem som få befinna sig var på arbetsplatsen. Jag hade tagit upp det med chefen faktiskt.
 
Inte min dag idag.


Förutom chocken och vetbesöket efter hundattacken imorse så lyckades jag krydda upp min soppa rejält.
Har kokat ben till soppa och jag tycker den är lite tam så jag tänkte testa lite chilipulver. Och tappar locket till burken! Det blev liiiite mer än en doft krydda i kastrullen :meh: Med en rejält klick ceme fraiche gick det dock att äta.

Till råga på allt har mitt revben börjat ömma. Jag föll ju ganska handlöst när schäfern attackerade.
 
Sitter och försöker motivera mig att ta tag i jobbet igen efter lunch med tillhörande promenad. Är sååå trött, har sovit dåligt hela veckan och inatt väcktes jag av en jädra smäll vid 01:30. Det visade sig vara världens oväder som dragit in och blixten hade slagit ner i grannbyn, så det var inte konstigt att det brakade på rätt bra även här. Sen kom det en kraftig hagelskur som kombinerat med stormvindarna fick det att kännas som att världens undergång var nära. Larmet på bilen gick och allt :laugh: Fyyy vad obehagligt det var, i det här huset som ligger hyfsat ensamt med havet som närmsta granne känner man sig lite utsatt om vi säger så. Och jag som redan är rädd för åska som det är... Men det måste vara väldigt ovanligt med åska i november?!

Nåja, när jag vaknade nästa gång var det betydligt trevligare omständigheter utanför fönstret :love::

Sunrise.webp
 
Blev ingen ridning idag.
Brukar kliva upp från en stege, men idag ramlade stegen med mig på. Hästen stod snällt still medan jag blev hjälpt upp från backen. Hade gjort illa fotleden rejält.
Brukar stuka fotlederna så är van, men detta gör vansinnigt ont. Så mamma körde mig till akuten för att kolla upp den.
Hoppas på att det inte är något brutet!
 
Jag fattar inte varför han ska springa omkring där i dagens läge när han inte har där att göra. De flesta ställen har ju riktlinjer för vem som få befinna sig var på arbetsplatsen. Jag hade tagit upp det med chefen faktiskt.

Nu är det ju bara vi 3 här (oftast bara jag och kollegan som kör) (liten arbetsplats) och denna gången följde han med henne på en körning så belastningen hos oss är minimal. Hade vi varit ett större företag hade det varit helt oacceptabelt. Han har varit med henne 3ggr nu totalt. Idag hade hon en körning stannade till hemma på lunch och då följde han med henne hit då hon hade en körning till.

Personligen så fattar jag inte grejjen med att följa med till arbetet överhuvudtaget pandemi eller ej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 841
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp