Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
och @Tonto jag mixar havregrynen innan jag kokar dem, blir lite som mannagrynsgröt då, kokar även långsamt på låg värme för extra krämighet (vill en ha det ännu krämigare kan en ha hälften mjölk, hälften vatten när en kokar). Låter kladdigt att mixa gröten efter kok?
Har seriösa gröttrauman från min barndom så måste få gröten exakt rätt för att kunna äta den :p måste ha något riktigt sött på med, typ socker och kanel eller blåbär och honung :d
Inte det minsta kladdigt att mixa med stavmixer efteråt :) . Det funkar faktiskt jättebra. Jag äter gärna min gröt med brunt socker. Maken brukar välja sirap.
 
Det går tack och lov åt rätt håll med ponnyns skadade öga :) ! Första dagarna rann det mycket kladd ur ögat, och hon var jätteljuskänslig... :( Och rädd om huvud och öga... Men nu har svullnad och kladd lagt sig, och hon beter sig i princip helt som vanligt. Glad och nöjd igen :) !
 
Tack för ett bra tips!!
Jag älskade mannagrynsgröt som barn och har alltid haft svårt för havregrynsgröt. Sen det visade sig att jag hade Celiaki (gluten) så går ju mannagrynsgröt bort och jag har inte ätit gröt mer än provat havregrynsgröt någon enstaka gång - alltid med samma resultat :yuck:
Men jag vill kunna äta gröt :arghh: Det är ju en bättre mellis/lunch än den risifrutti jag äter nu...
Jag ska testa ditt tips, för det lät överkomligt :up:
Mannagrynsgröt är absolut värsta gröten jag vet. Satt alltid med kväljningar de få gånger jag var tvungen att äta det som barn, åkte upp och ner i halsen och då har jag svårt att spy. 🤢
 
Tack för ett bra tips!!
Jag älskade mannagrynsgröt som barn och har alltid haft svårt för havregrynsgröt. Sen det visade sig att jag hade Celiaki (gluten) så går ju mannagrynsgröt bort och jag har inte ätit gröt mer än provat havregrynsgröt någon enstaka gång - alltid med samma resultat :yuck:
Men jag vill kunna äta gröt :arghh: Det är ju en bättre mellis/lunch än den risifrutti jag äter nu...
Jag ska testa ditt tips, för det lät överkomligt :up:
Du kan även testa olika sorter, det skiljer mycket mellan olika fabrikat. Jag tycker Sempers ekologiska och glutenfria havregryn är godast.
 
Här är det fint väder. Lite kyligt men annars ok. Imorse var det rusk väder att köra i och sen snöade senare under dagen. Skönt att kunna vara inomhus då!
och sen nu bara varit i stallet. Inget utöver det vanliga att rapportera om 🐸
 
Tack för ett bra tips!!
Jag älskade mannagrynsgröt som barn och har alltid haft svårt för havregrynsgröt. Sen det visade sig att jag hade Celiaki (gluten) så går ju mannagrynsgröt bort och jag har inte ätit gröt mer än provat havregrynsgröt någon enstaka gång - alltid med samma resultat :yuck:
Men jag vill kunna äta gröt :arghh: Det är ju en bättre mellis/lunch än den risifrutti jag äter nu...
Jag ska testa ditt tips, för det lät överkomligt :up:
Har du testat bovetegröt? Riktigt gott om man blandar i lite bär (jag äter det gärna med hallon, å andra sidan älskar jag hallon).
 
Mmmm fick just reda på att jag har mycket dåliga B-12 värden. Så jag får köpa något med det. jag klarar inte att äta mer kött.
Kött??? Det hjälper inte att äta mera kött om man redan är köttätare.
Tyvärr har B12 tabletter varit restade sen i våras.

Dobbis med B12 brist sen 20 år tillbaka

Finns flera receptfria preparat med B12 på Apotea, kan ju vara något att ta så länge om @Tranan vill testa :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 841
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp