Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har det tillfälligt blivit uppehåll och temperaturen har vänt lite uppåt efter att ha närmat sig nollan. Men råkallt som bara den.Snö regnar och-2
Lär vara halt i natt
Ok. Här blåser det medHär har det tillfälligt blivit uppehåll och temperaturen har vänt lite uppåt efter att ha närmat sig nollan. Men råkallt som bara den.
Inte det minsta kladdigt att mixa med stavmixer efteråt . Det funkar faktiskt jättebra. Jag äter gärna min gröt med brunt socker. Maken brukar välja sirap.och @Tonto jag mixar havregrynen innan jag kokar dem, blir lite som mannagrynsgröt då, kokar även långsamt på låg värme för extra krämighet (vill en ha det ännu krämigare kan en ha hälften mjölk, hälften vatten när en kokar). Låter kladdigt att mixa gröten efter kok?
Har seriösa gröttrauman från min barndom så måste få gröten exakt rätt för att kunna äta den måste ha något riktigt sött på med, typ socker och kanel eller blåbär och honung
Äter mest den gröt som är i korvInte det minsta kladdigt att mixa med stavmixer efteråt . Det funkar faktiskt jättebra. Jag äter gärna min gröt med brunt socker. Maken brukar välja sirap.
Mannagrynsgröt är absolut värsta gröten jag vet. Satt alltid med kväljningar de få gånger jag var tvungen att äta det som barn, åkte upp och ner i halsen och då har jag svårt att spy.Tack för ett bra tips!!
Jag älskade mannagrynsgröt som barn och har alltid haft svårt för havregrynsgröt. Sen det visade sig att jag hade Celiaki (gluten) så går ju mannagrynsgröt bort och jag har inte ätit gröt mer än provat havregrynsgröt någon enstaka gång - alltid med samma resultat
Men jag vill kunna äta gröt Det är ju en bättre mellis/lunch än den risifrutti jag äter nu...
Jag ska testa ditt tips, för det lät överkomligt
Du kan även testa olika sorter, det skiljer mycket mellan olika fabrikat. Jag tycker Sempers ekologiska och glutenfria havregryn är godast.Tack för ett bra tips!!
Jag älskade mannagrynsgröt som barn och har alltid haft svårt för havregrynsgröt. Sen det visade sig att jag hade Celiaki (gluten) så går ju mannagrynsgröt bort och jag har inte ätit gröt mer än provat havregrynsgröt någon enstaka gång - alltid med samma resultat
Men jag vill kunna äta gröt Det är ju en bättre mellis/lunch än den risifrutti jag äter nu...
Mannagrynsgröt är absolut värsta gröten jag vet. Satt alltid med kväljningar de få gånger jag var tvungen att äta det som barn, åkte upp och ner i halsen och då har jag svårt att spy.
Välling är inte så gott men mannagryn med grädde däremot!All gröt är helt oätbar för mig, klarar inte konsistensen på vare sig mannagryn eller havregryn. Välling kräks jag av och har så gjort sedan jag var bäbis
Kött??? Det hjälper inte att äta mera kött om man redan är köttätare.Mmmm fick just reda på att jag har mycket dåliga B-12 värden. Så jag får köpa något med det. jag klarar inte att äta mer kött.
Har du testat bovetegröt? Riktigt gott om man blandar i lite bär (jag äter det gärna med hallon, å andra sidan älskar jag hallon).Tack för ett bra tips!!
Kan inte äta gröt. mår illa av tanken av gröt.Mannagrynsgröt är absolut värsta gröten jag vet. Satt alltid med kväljningar de få gånger jag var tvungen att äta det som barn, åkte upp och ner i halsen och då har jag svårt att spy.
Mmmm fick just reda på att jag har mycket dåliga B-12 värden. Så jag får köpa något med det. jag klarar inte att äta mer kött.
Kött??? Det hjälper inte att äta mera kött om man redan är köttätare.
Tyvärr har B12 tabletter varit restade sen i våras.
Dobbis med B12 brist sen 20 år tillbaka
Mmmm fick just reda på att jag har mycket dåliga B-12 värden. Så jag får köpa något med det. jag klarar inte att äta mer kött.