Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara nån annan ort som behöver ert postnummer. Gällivare hade för länge sen 972xx och Malmberget 971xx men så byggdes det mycket i luleåområdet och de behövde ”angränsande” postnummer så 971xx och 972xx flyttades dit och Gällivare fick 982xx och Malmberget 983xx.

Ja det är möjligt att det är något sådant det beror på. Men känns hinka konstigt då jag haft samma postnummer hela livet 😅
 
Seg som fasen idag vaknade jag mkt senare än vanligt. Stoppade i mig koffeintabletter och några baljor svart te för att palla jobba.
Trots att datorn skulle tvångs-uppdatera, ett program inte funkade har jag ändå varit jäkligt produktiv! Snart börjar det bli klart för lansering av nya saker. Kul och spännande!
Och det blir skönt när det värsta förarbetet är över. 🥱😴😅
Kanske jag äntligen kan hinna träna min hästälskling normalt igen! ❤️
 
Tittar – eller slölyssnar, snarare – på en presskonferens från Trumps politiska cirkel, känner bara igen Rudy Giuliani av de som pratar. Vad trött man blir på allt prat om valfusk på vaga grunder.
 
Äter du den som den är? I så fall kan jag rekommendera att mixa den. Koka som vanligt och kör med stavmixer. Jag tycker att det blir mycket godare då (men jag gillar den som vanligt också).
och @Tonto jag mixar havregrynen innan jag kokar dem, blir lite som mannagrynsgröt då, kokar även långsamt på låg värme för extra krämighet (vill en ha det ännu krämigare kan en ha hälften mjölk, hälften vatten när en kokar). Låter kladdigt att mixa gröten efter kok?
Har seriösa gröttrauman från min barndom så måste få gröten exakt rätt för att kunna äta den :p måste ha något riktigt sött på med, typ socker och kanel eller blåbär och honung :d
 
Har fått förvaring om att det kan bli så att jag blir omflyttad till Covid vården igen :meh:. Vi har precis börjat få styrfart på vår verksamhet efter att jag varit på intenvsivvården april till halva juli. Vi är endast 2,75 tjänster så det blir en stor belastning på de som blir kvar. Mina patienter kan vänta men vi bygger upp en lång kö igen. Men men bara att se hur det blir och hoppas på det bästa.
 
Hemma. startat datorn. knäckt en pepsi max och har en trött liten bostonhund i knäet (och en väldigt avundsjuk bostonhund som sitter nedanför och glor)

Ska jobba lite helt slut efter att ha träffat min nya potentiella chef (verkar vettig) med så kort framförhållning. De var där i 1 1/2h så jag vart en timme sen från mitt jobb.

Lugn kväll med andra ord
 
och @Tonto jag mixar havregrynen innan jag kokar dem, blir lite som mannagrynsgröt då, kokar även långsamt på låg värme för extra krämighet (vill en ha det ännu krämigare kan en ha hälften mjölk, hälften vatten när en kokar). Låter kladdigt att mixa gröten efter kok?
Har seriösa gröttrauman från min barndom så måste få gröten exakt rätt för att kunna äta den :p måste ha något riktigt sött på med, typ socker och kanel eller blåbär och honung :d
Tack för ett bra tips!!
Jag älskade mannagrynsgröt som barn och har alltid haft svårt för havregrynsgröt. Sen det visade sig att jag hade Celiaki (gluten) så går ju mannagrynsgröt bort och jag har inte ätit gröt mer än provat havregrynsgröt någon enstaka gång - alltid med samma resultat :yuck:
Men jag vill kunna äta gröt :arghh: Det är ju en bättre mellis/lunch än den risifrutti jag äter nu...
Jag ska testa ditt tips, för det lät överkomligt :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 841
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp