Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt arbetsrum hemma är ganska långt från routern och när sambon jobbar hemifrån så använder jag en sjuttioelva meter lång kabel från övervåningen ner för trappan till mitt arbetsrum pga att wifi:t blir otillräckligt. Det funkar bra, förutom att jag då inte kan stänga dörren till arbetsrummet.

Funderar nästan på att borra ett litet hål i dörren enkom för internetkabeln.
Det finns en klar fundering på en sån lösning. Sonen lobbar hårt för det men i hans fall är jag tveksam, han vill spela online.
 
Din stackare!

Imorgon föreläser jag mellan 10-15. Jag ser inte fram emot att göra det hemifrån med sambo som också jobbar hemma och curlade hundar som börjar tjuta över att filten trillar av! :arghh:
😔 Här om dagen skulle jag redovisa på seminariet, helt plötsligt får Ville för sig att tvättmaskinen som stillsamt står och centifugerar måste skällas ut och det rejält. 🙈
Ser verkligen inte fram emot att behöva undervisa på distans igen, det räcker så bra att vara student på distans. 🙄 Men vi närmar oss det allt mer tyvärr.
 
Tänkte precis pausa filmen jag strökollar på och fixa något att äta. Kom dock på att det kan bli problematiskt då den går på "riktig" tv, innan jag försökte. :angel: Blev reklam precis så har väl ca 5min på mig nu.

Är annars trött efter dagens jobbdag.
Tyvärr var det en dag med lite småproblem överallt så fick bege mig/oss ut och felsöka utikring. Lyckades trampa ner i ett hålighet eller så var det bara allmänt mjukt i gruset precis där jag gick, då det håller på att byggas om.
Vilket fall trampade jag snett med ena foten så jag "sträckte" mig i knäet. Knäet är nu ömt och har blåmärken. Får se hur det känns imorgon efter lite vila. Skulle ha hålla mig inomhus och skickat ut kollegan själv istället. :p
 
Kände mig ju sugen på att rida ut själv en sväng trots mörkret, ingen ångest och idiottankar över det. Var supermysigt 😍. Tog en galopp uppför en backe med massa löv och pållan drog iväg; bara njöt av krafterna fast det inte var bästa ljuset från pannlampan; härligt! 😍. Såååå skönt att inte ångesten begränsar mig längre! ❤. Efter dusch och kvällis är det nu sovtajm :).
 
Lyckades sova ut lite i dag när jag ändå jobbar hemifrån och inte behöver gå upp vid 6 och jäkta ut. Var skönt.
Nu jobb och frukost, startar lite tidigare. Vore skönt att komma ut på en springtur innan det blir mörkt i dag, om det går att smita iväg lite från jobbet någon gång efter lunch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 839
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp