Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag har haft dialog med en utbildare i två veckor nu om att få plats med en utbildning en viss vecka nästa år. Jag har förespråkat att välja en annan vecka eftersom det inte verkar gå ihop sig, men han vill absolut få ihop allt där trots att det inte går ihop sig schemamässigt. Han har ändå insisterat, och jag får inte svar på vad han har för mystisk bokning av något annat företag den veckan hur många gånger jag än frågat så nu kände jag att jag får väl boka in vårt så får han lösa det själv med sin andra kund som jag inte får svar om. Så bekräftade bokningarna nu, och fick svar "6 utbildningsdagar på 5 arbetsdagar det blir tight!"

:banghead:
 
Svängde in och köpte kaninmat, marsvinsmat och mineraler till hästarna när jag ändå var i stan förut. 8 kg mineraler till hästarna räknar jag med att ha ett tag då inte mycket behövde kompletteras till hö´t. 20 kg kaninmat räknar jag med att ha i nån vecka bara 😂 Det går helt klart mest pengar till kaninmat på den här gården (när det gäller pengar till djurmat alltså) och då har vi ändå tre hästar och en hund i 30 kg klassen 😅
 
Har precis pratat med ARN då jag inte kan se alla bilagor. Hundorganisationen fortsätter med sin pajkastning, nu har vi tydligen en väldigt dålig inkomst, psykiska störningar och okunskap som gjort att vi gått till veterinären med en frisk hund.

Alltså hur mycket får man lämna ut organisationen utan att riskera förtal? Detta börjar bli en löjlig sandlåda och jag vill verkligen avråda alla från denna organisation.
 
Har precis pratat med ARN då jag inte kan se alla bilagor. Hundorganisationen fortsätter med sin pajkastning, nu har vi tydligen en väldigt dålig inkomst, psykiska störningar och okunskap som gjort att vi gått till veterinären med en frisk hund.

Alltså hur mycket får man lämna ut organisationen utan att riskera förtal? Detta börjar bli en löjlig sandlåda och jag vill verkligen avråda alla från denna organisation.
Vad är det som har hänt?
 
En kort A-kassa fråga. Jag är arbetslös efter studier. Har, förutom 3 veckor det senaste året studerat/jobbat 100%. Jag har även extrajobbat så jag alltid har legat högre än 100%. Ska jag rapportera in mina extrajobb också, eller kan man inte ersättas för mer jobb än 100%? :)
 
Vi köpte en hund från en hundorganisation som visade sig ha giardia redan vid inköp. Hundorganisationen har hela tiden hävdat att hunden var frisk, trots undersökning hos veterinär. Till slut blev jag trött på deras påhopp och arga kommentarer att jag anmälde dom till ARN. Och deras påhopp är värre där, än de var på sms.
Så fruktansvärt! Stackars hund och stackars er. Är hunden frisk nu?

Jag tycker det var bra gjort av er att anmäla till ARN. Sådär ska det inte få gå till.
 
Det förstår jag verkligen att du gör. När man kommer med grönsaker så känner man sig som världens bästa människa.
Svängde in och köpte kaninmat, marsvinsmat och mineraler till hästarna när jag ändå var i stan förut. 8 kg mineraler till hästarna räknar jag med att ha ett tag då inte mycket behövde kompletteras till hö´t. 20 kg kaninmat räknar jag med att ha i nån vecka bara 😂 Det går helt klart mest pengar till kaninmat på den här gården (när det gäller pengar till djurmat alltså) och då har vi ändå tre hästar och en hund i 30 kg klassen 😅
Är jag den enda som har svårt för att ta livet av ovälkomna möss i huset? Ni två verkar också ha marsvin som husdjur, liksom jag. Hur gör ni med möss där ni bor?
Antar att ni också bor på landet.
Ursäkta dum fråga, jag blir bara så nyfiken när jag ser att ni också, har marsvin som husdjur:).
 
Så fruktansvärt! Stackars hund och stackars er. Är hunden frisk nu?

Jag tycker det var bra gjort av er att anmäla till ARN. Sådär ska det inte få gå till.

Nej, hunden avlivades i augusti. Troligtvis kroniska magbesvär, som vi inte fick ordning på trots 6 månaders gediget arbete och omvårdnad. Då bor vi ändå ensligt på landet utan grannar och en riktigt stabil hund som sällskap.
De är även anmälda till Länsstyrelsen och Tullverket då de bifogat uppgifter som inte stämmer.

Nu har jag tillbringat alldeles för lång tid med att leta upp en kopia om att vi betalade resterande summa på plats, för nu hävdar de att vi endast betalade 1000kr och inte de summa som finns i kontraktet. Visserligen spelar det ingen större roll då ärendet rör återbetalning av veterinärkostnaden på 4000 kr då försäkringen inte täckte då de ansåg att hon var sjuk redan vid tecknandet av försäkringen som gjordes 2 dagar innan hon anlände. Jag har nämligen lämnat de messenger grupper som finns, samt blivit utkastad från deras facebook grupper så det är svårt att hitta info.
 
Är jag den enda som har svårt för att ta livet av ovälkomna möss i huset? Ni två verkar också ha marsvin som husdjur, liksom jag. Hur gör ni med möss där ni bor?
Antar att ni också bor på landet.
Ursäkta dum fråga, jag blir bara så nyfiken när jag ser att ni också, har marsvin som husdjur:).

Det stämmer att jag bor på landet :) Marsvinen bor inne i huset hos oss. Vi har turen att inte få in möss i huset, inte ens i källaren har jag sett möss under de 9 år vi bott här.
Ute i stallet, höladan och hos kaninerna är det möss däremot. Katten får sköta musdödandet. Vi har inte så stora problem med dom så att vi behöver göra någon mer insats än hon gör :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 839
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp