Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasen, jag hinner ju ingenting på min tvättid med bara en maskin :cautious: . Tur att kvällstiden imorgon är ledig (än så länge), förhoppningsvis kan jag boka den så att jag kan tvätta sängkläderna då (och isf tar jag nog katternas klösmöbeldynor då också, det är ändå dags..).

Kom nyss tillbaka till stallet, och jag mår plötsligt skitkasst (fysiskt) :confused: Känns som hjärtat rusar, benen är skakiga och hela kroppen klen och jag känner mig svimfärdig. Har inte haft minsta lilla sjukdomssymptom så vet inte var det här kom ifrån? Eller om det är ångest som satt sig på kroppen mer än den brukar bara, men det brukar inte kännas såhär så jag känner inte igen det :crazy: Min rädsla för att svimma gör det säkert inte bättre iallafall eftersom jag stressar upp mig för att det känns som att jag är på väg att svimma :cautious:
Skulle helst typ krypa ihop i ett täcke i ett hörn nånstans men måste fixa allt så jag kan få in hästarna i tid så kan inte göra det.

Kom nyss tillbaka till stallet, och jag mår plötsligt skitkasst (fysiskt) :confused: Känns som hjärtat rusar, benen är skakiga och hela kroppen klen och jag känner mig svimfärdig. Har inte haft minsta lilla sjukdomssymptom så vet inte var det här kom ifrån? Eller om det är ångest som satt sig på kroppen mer än den brukar bara, men det brukar inte kännas såhär så jag känner inte igen det :crazy: Min rädsla för att svimma gör det säkert inte bättre iallafall eftersom jag stressar upp mig för att det känns som att jag är på väg att svimma :cautious:
Skulle helst typ krypa ihop i ett täcke i ett hörn nånstans men måste fixa allt så jag kan få in hästarna i tid så kan inte göra det.
Du hoppade över lunchen, du tror inte att du har lågt blodsocker?

Vi kom ju hem i gar eftermiddag och Diva hittade sa klart ett paron under parontradet :cautious: Sedan lag hon och grat tills efter midnatt nar jag slappte ut henne for en sista "snabbkiss" (for tank om hon trots allt ar kissnodig ... aven om jag visste att det inte var sa) :arghh: och hon hann sno ett paron till medan hon latsades kissa. :rage: sedan kunde jag inte somna om och nu ar jag super trott nar dagen startar vid 6 am.
Oh well ... this too shall pass.

Igår kväll hotade någon med att komma till skolan imorgon och döda elever med kniv, med syfte att skapa Europas största skolattack genom tiderna. På grund av det är alla lektioner imorgon inställda eller flyttade till online-lektioner.

Detta är inte första gången samma konto på sociala medier hotar skolan min skola, men det har aldrig varit på den här nivån. Men förhoppningsvis får polisen tag i personen/personerna bakom kontot så att detta tar slut någon gång.

Själv har jag bytt stolpar och ett gäng isolatorer och sträckt till tråden. Haft hovslagaren ute men då han var lite hängig och skulle vidare efter mig lät jag honom verka min ena och sa att de andra klarar sig 14 dagar då de är barfota och nöter fint så det är ingen panik. Följde med honom när han skulle kjuta in geväret efter att ha bytt ammunition men det räckte med ett skott för att han skulle vaea nöjd.

Vi följdes tillbaka till stallet igen, han åkte och jag släppte ut hästarna i sommarhagen medan jag fortsatte med stängslingen. Lyckliga hästar som röjde vilt och sedan kastade sig över återväxten så de får gå där inatt så flyttar jag tillbaka dem i morgon och fortsätter gå över hagen med dem i den.

Nu är hönsen nattade, hundarna har fått mat, Myran klagar bittert över det som dör tidigare men inte längre duger och jag känner mig slut. Underbart vacker höstdag, varför ar de så sällsynta? Sol, klarblå himmel och alla vackra höstfärger på träden. 😍

Bistod med expertråd i en fb-grupp för ett specifikt ämnesområde. Blev tillrättavisad - felaktigt - av annan gruppmedlem. Som inte var i närheten av att vara påtänkt för 30+ år sedan när jag lärde mig och började praktisera det jag gav råd om. Dunning-Kruger... 🙄

Kollade blodtrycket när jag kom hem från stallet, och fick antagligen förklaringen till konstiga måendet = lågt blodtryck. Vanliga symptom som listas är yrsel, svimningskänslor och svaghet så det känns ju klockrent.
Då mådde jag ändå bättre när jag kom hem och kollade det än jag gjorde i början i stallet, så antar att det var ännu lägre då :meh: Fysisk aktivitet brukar ju höja blodtrycket och när jag kollade det hade jag varit igång i stallet ett par timmar så det hade väl antagligen gått upp lite tills dess.

Ironiskt med tanke på att en av de vanligaste biverkningarna med nya medicinen är HÖGT blodtryck. Klart jag ska vara undantaget som går emot det och istället får LÅGT blodtryck :cautious: (Nej jag vet att det inte behöver ha nåt samband med nya medicinen egentligen)

Nu ska jag iallafall sitta en liten stund och sen ta ut hundarna i skogen ett tag.

Soppan blev supergod. Tyckte maken också. Men sedan bakade jag kladdkaka med extra piff. Nu står det en halv kladdkaka i kylen..... ;) Jag påminde nyss maken om att han kunde ta lite mer (nyttig) soppa om han ville. Maken svarade inte precis på det...... :D

Hann en kvart på crosstrainern och orkade hålla igång och ta i lite. Yay! Postade ett par "paket" på vägen hem och köpte en toscabulle. Så nu har jag ätit lyxig kvällsfika (gjorde lite varm choklad också).

Nu ska jag busa med katten och fixa lite till, innan det är dags att göra kväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 410
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka