Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men what the hell... Jag är fortfarande inne på namnbyte (men har slopat planerna om att vänta tills jag "mår bra" osv för då kanske jag lika gärna hinner dö först så när jag hittat rätt namn så tänker jag fixa med namnbyte ganska omgående) och hade ju ett namn i typ somras som jag nästan bestämt mig för, tills jag fick veta att en bekant valt det namnet till sin lilla dotter.
Nu hade jag ett nytt som jag provade och tyckte om och började luta åt, så visade det sig att en av hundarnas få "ovänner" heter så :rofl: :banghead: Så nu försvann det namnet också, tänker inte byta namn till ett som en hund mina hundar ogillar heter.
Tillbaka på (nästan) ruta ett alltså.

Skolan meddelade precis att elever som inte har internet hemma inte kommer släppas in i skolans korridorer för att delta i lektioner. Situationen för de eleverna ska lösas på något annat sätt.

Jag känner mig läskigt lugn/trygg med tanke på vad som händer med/i skolan. Den känslan kommer nog ändras den dagen det är dags att gå tillbaka till skolan. Men än så länge känns det bra. En bidragande orsak är nog att jag bor så långt ifrån skolan så att det känns uteslutet att något kommer hända i mitt hem.

Rektorn har också sagt att skolan kommer inte låta oss gå tillbaka till skolan förrän de kan garantera både elevernas och personalens säkerhet och att skolan planerar att sätta in flera säkerhetsåtergärder. Hoppas verkligen att allt går som planerat och att polisen får tag i den/de som står bakom hotet 🙏🏼

Har roat Myran i köket ikväll, jag not so much.
Hon har visat stort intresse för vad som kan finnas under kyl och frys så jag tog flugsmällan och vispade runt med den några gånger och öppnade diskbänksluckorna bara för att se en råtta förvinna ner i ett hål! 😱Jag hittade stålull som jag körde ner i hålet och hällde på ättika. Myran var fortsatt intresserad av kyl och frys så jag vispade mer med flugsmällan och hittade en till råtta som försökte ta sig ut men som inte vågade chansa på att hoppa fram pga Myran. 😱😱😱

Nu levde jag rövare, tog in hundarna och Grimm snusade och morrade dovt och jag hoppas den sista råttan lyckades ta sig ut innan jag möblerade om i stålullen och hällde på mer ättika. I morgon ringer jag Anticimex. 🤬

Efter några timmar i stallet; red ut en sväng innan stallgänget städade stallet och fikade på såå god björnbärspaj 😋, är det riktigt skönt att landa i soffan med sesampanerad kyckling till middag 😋. Så där skönt trött efter dagens göromål och så skönt att inte göra ett dugg mer än se på Bröllop, dop och begravning och så duscha och krypa ner i renbäddad säng 😍.

Ridturen var riktigt härlig 😍; var ju kallare idag och pållan var härligt pigg, inte minst när vi galopperade :love:.

Har skrivit ungefär hälften av en inlämningsuppgift och funderar på om jag ska ta och göra i ordning en kopp te till.. Stör mig lite granna på att jag får så ont i höfterna av stolen jag sitter på, men det finns ingenstans bättre att sitta och skriva :(
Jag läste att du stör dig lite på grannarna för att du får ont i höfterna av stolen du sitter på och tänkte att det var en märklig anklagelse 😅

Men du har inte någon annan stans du kan sitta? Eller kan du sätta en kudde eller något liknande på stolen? Det låter inte som en så bra arbetsställning om du får ont av den :(

Jag läste att du stör dig lite på grannarna för att du får ont i höfterna av stolen du sitter på och tänkte att det var en märklig anklagelse 😅

Men du har inte någon annan stans du kan sitta? Eller kan du sätta en kudde eller något liknande på stolen? Det låter inte som en så bra arbetsställning om du får ont av den :(
Haha! Alltså jag avskyr mina grannar då de är... Något speciella. Men tyvärr kan jag inte skylla mina onda höfter på dem :P

Vill helst sitta vid ett bord, så då blir det köksbordet. Har ett skrivbord inne på mitt rum, men dit räcker inte riktigt wifi'et och jag har inte kommit överens med manicken som ska få det att räcka längre.

Har roat Myran i köket ikväll, jag not so much.
Hon har visat stort intresse för vad som kan finnas under kyl och frys så jag tog flugsmällan och vispade runt med den några gånger och öppnade diskbänksluckorna bara för att se en råtta förvinna ner i ett hål! 😱Jag hittade stålull som jag körde ner i hålet och hällde på ättika. Myran var fortsatt intresserad av kyl och frys så jag vispade mer med flugsmällan och hittade en till råtta som försökte ta sig ut men som inte vågade chansa på att hoppa fram pga Myran. 😱😱😱

Nu levde jag rövare, tog in hundarna och Grimm snusade och morrade dovt och jag hoppas den sista råttan lyckades ta sig ut innan jag möblerade om i stålullen och hällde på mer ättika. I morgon ringer jag Anticimex. 🤬
Myran håller ställningarna och det finns ingenstans att ta sig än förbi en hund om den skulle lyckas ta sig ur köket mot mitt sovrum. För hoppningsvis tar den sig ut och vågar sig inte tillbaka. :rage:

Sovdags, fast är inte ett dugg trött trots dålig sömn i natt, tidig morgon och varit igång mesta av dagen :confused: Jag är inte alls sugen på praktiken imorgon, har massa ångest inför det redan nu :cautious: Det är inte dåligt där eller nåt sånt, har bara ångest ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 405
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
7 005
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar