Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade tidigt imorse så Shino var vaken fortfarande. Och han har ännu inte gått och lagt sig, får se hur länge det håller i sig. Roligt iaf med sällskap till frukosten. ❤

Ska till läkaren idag och jag är nervös. Efter att ha ägnat timmar åt att prata om mig med min vän som är läkare inom psyk kom vi fram till att det bästa är att jag slutar med allt benso. Alltså all beroendeframkallande ångestdämpande.
Så kommer bli inlagd ett tag om det blir så. Som tur är så min vän att hon kan ta Shino under tiden.
Känns som att jag verkligen inte vill bli av med min livlina, men jag inser att jag måste om jag någonsin ska bli frisk.

Kan du få i dig tex cocosfett? Jag har alltid en rågad tesked i tekoppen tex.
Jag har också ibland tagit någon matsked riskliolja någon eller några gr/dag. Det vet jag en del med dålig aptit eller extrem ämnesomsättning som blir hjälpta av. Kanske kan vara ngt?
Mitt bekymmer är både aptiten och att jag äter mediciner som hjälper njurarna.
De skjuter ut kalium och fosfater ur kroppen. Sannolikt åker det med en del annat också. Tarmarna tar inte upp maten tror jag. :(
Just nu äter jag ungefär samma mängder som förr. Men istället för att behöva hålla igen med jämna mellanrum för att jag lägger på mig, så magrar jag ur.

Det verkar bara bli värre och värre. Det har sen början varit tydligt att de flesta eleverna kommer ta med sig detta som en traumatisk upplevelse. Vilket inte är så konstigt med tanke på vad personen bakom hoten skrivit. Hoppas verkligen att personen bakom hoten inte får tag i någon och dödar/skadar personen. Folk kan verkligen vara så grymma/hårda :cry:

Igår kväll brann det i huset på andra sidan gatan också. Idag vaknade jag 06.54 av att brandlarmet gick igång. Kan bara säga att det inte är att rekommendera, den paniken alltså. Vi kom snabbt fram till att det var falskt alarm i alla fall. Jag har inte kunnat somna om, så jag lär väl somna tidigt ikväll istället 💤

Lyssnar på musik och byggljud. :wtf:
Funderar på att skriva några vykort.
Kanske äta frukost men är inte hungrig än så tar nog nån frukt först.
Kollade min journal igår, blodprovet jag tog i fredags hade redan lagts in och vidimerats av läkaren O_o h*n måste ha jobbat igår söndag.

Skönt med ledig dag! Lite trälig slemhosta..Säkert pga att jag harklat mig som en dåre igen de senaste dagarna och sopat mycket damm igår...Sluta harkla mig och använda munskydd vore ju att föredra 😄. Nåja; rastat hundarna (hundvakt åt grannarnas tre hundar hela dagen) och nu ska jag dra igång en maskin tvätt och en brasa 😍.

Senast ändrad:
Vaknade två gånger inatt av att hunden kräktes, så var uppe och tvättade matta och golv. Drömde även att jag var höggravid men att barnet inte längre levde. Skön start på veckan. Nu är jag i alla fall på jobbet med en kopp kaffe och njuter lite av att det börjar bli kyligt ute :heart

Frost i natt :love: Ser ut att bli en fantastiskt fin dag också! Synd att jag inte kan njuta av den på min lunchrast idag. Ska snart sätta mig i bilen och åka till ortopeden med min rygg, har stora förväntningar på det besöket så är livrädd för att bli besviken... Tar drygt en timme att åka plus att jag inte bytt till vinterdäck på bilen än så tänker åka tidigare än jag behöver så jag kan köra lugnt.

Idag efter morgonpromenaden var blodtrycket ännu lägre än igår :cautious: Men det står överallt att lågt blodtryck inte brukar vara farligt så är väl inget att bry sig om då antar jag

Idag efter morgonpromenaden var blodtrycket ännu lägre än igår :cautious: Men det står överallt att lågt blodtryck inte brukar vara farligt så är väl inget att bry sig om då antar jag

Lågt blodtryck är inte farligt. Jag har tämligen lågt och får ofta blodtrycksfall när jag reser mig och min läkare tyckte typ "bra att det inte är högt, var försiktig när du reser dig". Dvs har man lågt tryck utan någon sjukdom bakom (som tex undervikt) är det inget som sjukvården bryr sig i.

Lågt blodtryck är inte farligt. Jag har tämligen lågt och får ofta blodtrycksfall när jag reser mig och min läkare tyckte typ "bra att det inte är högt, var försiktig när du reser dig". Dvs har man lågt tryck utan någon sjukdom bakom (som tex undervikt) är det inget som sjukvården bryr sig i.

Nej jag såg det, och det är ju skönt såklart att det inte är farligt, men det är jobbigt ändå :meh: Nåt blodtrycksfall då och då är väl inte konstigt, det är jag van med så jag tar det lite försiktigt när jag reser mig och sånt. Men nu känner jag av det mer eller mindre hela tiden med yrsel, hjärtklappningoch svaghet osv och det är desto jobbigare :crazy:

Nej jag såg det, och det är ju skönt såklart att det inte är farligt, men det är jobbigt ändå :meh: Nåt blodtrycksfall då och då är väl inte konstigt, det är jag van med så jag tar det lite försiktigt när jag reser mig och sånt. Men nu känner jag av det mer eller mindre hela tiden med yrsel, hjärtklappningoch svaghet osv och det är desto jobbigare :crazy:
laktris ska tydligen höja blodtrycket ganska snabbt? kanske inte skadar i alla fall :)

Det är inte farligt som så att det kan ge sjukdomar som högt gör men givetvis mindre bra om du får så lågt att du riskerar att svimma, kan ju gå riktigt illa om du sitter på hästryggen tex. Drick ordentligt, ät gärna salt :).

Har släppt ihop någorlunda nyopererade Sonja och kastraten Nypon med de andra fyra marsvinsflickorna. Allt har gått väldigt lugnt till, och Sonja verkar vara glad över att allt är som vanligt igen.

Nu ska jag bara sluta oroa mig. Jag är proffs på det.

Har släppt ihop någorlunda nyopererade Sonja och kastraten Nypon med de andra fyra marsvinsflickorna. Allt har gått väldigt lugnt till, och Sonja verkar vara glad över att allt är som vanligt igen.

Nu ska jag bara sluta oroa mig. Jag är proffs på det.

Inget bra att oroa sig hela tiden. Stjäl energi och livskvalitet....<3. Men vet, är tyvärr likadan själv och jobbar med det! :). Hoppas allt går bra :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 394
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
6 995
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar