Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en paus i diskandet för att ringa mitt (ena) försäkringsbolag - nu är min hemförsäkring lite justerad (efter nuvarande situation, har haft samma hemförsäkring i ett antal år och saker förändras ju..), vilket fick ner priset en ganska bra bit. Ändras något stort så lär den förstås justeras (troligen uppåt) igen, men det är ju dumt att betala en massa extra tills dess "bara för att".
Nu ska jag diska klart. Sen till bygghandeln en snabbis för att köpa såna där "kabelklamrar" till en sladd som sitter fäst med sådana på golvlisten - det behövs några till på sina ställen (sladden är, förutom klamrarna, "fastmålad" på listen och inget lim vill fästa eländet. Så där den lossnar sätter jag extra klamrar, för att den inte ska ligga lös och uppmuntra busig katt att leka med den..).

Sol här men är så trött, måste leta reada på isolatorerna och en rulle tråd. Passar när hovis kommer och de ska stå inne medan jag river delar av hagen.

Måste sätta upp våden vid fönstret så jag kan sätta upp rullgardinen men vill bara ligga resten av dagen i sängen och sova ... 😴

Nu ska vi åka hemåt. Hyfsat nöjd med första klassen och sjukt missnöjd med andra klassen :cautious: Väldigt irriterad på mig själv som inte gör det jag ska på hästryggen.

Så nu är jag på dåligt humör och har alldeles för mycket negativa tankar men ska ändå peta i mig lunch nu i bilen, sen blir det ett par timmar i stallet när vi är tillbaka. Ska försöka gosa extra mycket med hästarna, det brukar kunna hjälpa.

Tömkörde storhästen över cavalettibommar igår, hon tog det som studs. Hoppade över först två i taget och sen en i taget. Samlad galopp verkar ju inte vara så svårt, det var ca 120 cm mellan bommarna och hon studsade över en i taget efter att ha hoppat. Sen kunde hon dock trava över, om hon fick galoppera över antingen första eller sista :)
Idag ska vi nog rida ut och trava, jag hoppas att jag överlever :cautious:

Maken la ett spår åt vår hund och ett till vår kompis jämthundsvalp i morse. Kompisen kom och drack kaffe först och sen fick valpen gå spåret och han gjorde det jättebra! Sen har vi stått och pratat och efter det gick jag spåret med vår hund, hon fick tänka till och borde va nöjd i hjärnan för idag 😅 Äter lite lunch nu och ska gå en promenad med två hästar och hunden innan jag packar ihop mig och ungar för att lämna dom hos kusinen och jag ska iväg och stycka. Maken har jour på skjutbanan så han är där några timmar.
Fullt upp idag 😅

Sådär. Promenad avklarad i fint höstväder, och jag har plockat tjusiga höstlöv åt "mina" barn. Tyvärr har jag inte glycerol hemma - men har precis beställt - så färgerna lär väl inte vara så länge..... Man kan ju laminera löven, men jag är inte så glad för att sätta något annan än papper i lamineringsmaskinen..... :nailbiting:

Sitter och känner doften av timjan. Min soppa - fullproppad med rotfrukter - står på spisen och puttar. I ugnen har jag en kladdkaka, för jag håller på med en "spök-kladdis".... :)
https://bakatochlagatbykikan.wordpr...ToDwX5ODgA2KuDZxwxnSdVU9GnqPwnAM4QrNRNZ3Iauac
Tyvärr får nog de flesta spöken bli ögonlösa för jag har tyvärr bara ett fåtal godisögon....

Gott :) !
IMG_20201011_142744_168.webp

Har sjunkit ihop i soffan en stund efter en alldeles klockren start på dagen. Långpromenad med min kompis och hennes hundar i en närliggande nationalpark följt av fika vid slottet i samma park (jag åt en skiva "mulled apple cake" och drack varm cider, herregud vad gott!) och sedan en tur på den tillhörande plantskolan där jag köpte fina höstväxter till mina utekrukor. Sitter nu och väntar på att sambons nybakade surdegsbröd ska svalna tillräckligt för att kunna skäras upp, och sen ska jag ut och plantera ovan nämnda höstväxter. Borde nog städa lite också... Underbar söndag! :love:

121305719_10157634616380677_8702220541486022965_o.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 410
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka