Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pållan var ju både blöt och lerig så istället flr markarbete som tänkt fick det bli lite löshoppning istället. Hon fick prova o hoppa nån meter o de första 3 sprången var fina med bra tempo. De sista blev en rejäl rivning..Lite dåligt tempo. En annan håller ju på att springa fläsket av sej 😝😝 när man försöker hålla igång pållan mellan grästuggorna 😆Helt klart fördelen med att vara flera 😁 men men sänkte lite o hon avslutade med bra självförtroende :). Skrittade ut barbacka en kort sväng och då kom solen fram och det blev underbart mysigt 😍.
Nu myser vi med tänd brasa, tacos och cider 😋.

Klockan ar 10 am och jag har just druckit upp min forsta kopp kaffe. En till kopp och jag ar redo att ta tag i dagen. Forst ska hundarna ut pa en tranings runda medan maken plockar ihop det som ligger lost sa vi kan aka tillbaka hem i dag. Egentligen hade vi tankt stanna har ett par dagar till, men det regnade, hart, hela natten och allt ar blott. Dessutom har jag for lite av ett par av mina mediciner sa det ar lika bra att aka hem.
Pa Torsdag tankte vi aka tillbaka till kusten sa jag kan fa fish and chips i hamnen i Garibaldi, dar hamnen ar fylld av fiskebatar. :p

DSC_4496.webp

TRE timmar :eek: ??? Hur många badrum har du :confused:??
Ett. Men det innefattade att göra rent precis allt. Göra rent ventilation, damma, skrubba tvättmaskin, dammsuga och torktumlare, peta loss ludd från alla små oåtkomliga ställen i torktumlaren med tops, badkar, allt kakel, allt dammigt bråte i hyllan, alla rör rensade, golv skrubbat, tvätta all frotté, plocka ut all tvätt och tvätta ur tvättkorgen, duschmunstycket... precis allt. 🙈

Jaha, gick upp extra tidigt denna lördagsmorgon för att hinna tömma och städa undan luftmadrassen för de skulle komma med sängen den lite luddiga tiden "på morgonen", nu är både morgontid och lunchtid förbi och ingen säng i sikte, inte svarar de på meddelanden heller.
Blir spännande att se om det blir någon säng eller inte till det Macbethska hemmet... :nailbiting:
Kl halv fem kom så tillslut sängen, men nu önskar jag att den aldrig gjort det. Var beskriven som "i gott skick" i annonsen, jättesliten, smutsig, rostig och vissa delar trasiga tycker jag inte är gott skick :meh:
Är mycket besviken men tänker det är inte så mycket att göra nu, den får duga så länge och börjar skruva ihop den, men det är en helt udda samling skruvar?? Det går verkligen inte ihop och nu står jag här med ett åbäke till säng jag inte kan använda och tar upp all plats så jag vet inte hur vi ska få upp vår luftmadrass igen eller var vi ska sova nu. Dessutom mina sista pengar på säng:devil: så har varken råd att frakta bort den eller köpa en ny :cry: :arghh: :rage:

Kl halv fem kom så tillslut sängen, men nu önskar jag att den aldrig gjort det. Var beskriven som "i gott skick" i annonsen, jättesliten, smutsig, rostig och vissa delar trasiga tycker jag inte är gott skick :meh:
Är mycket besviken men tänker det är inte så mycket att göra nu, den får duga så länge och börjar skruva ihop den, men det är en helt udda samling skruvar?? Det går verkligen inte ihop och nu står jag här med ett åbäke till säng jag inte kan använda och tar upp all plats så jag vet inte hur vi ska få upp vår luftmadrass igen eller var vi ska sova nu. Dessutom mina sista pengar på säng:devil: så har varken råd att frakta bort den eller köpa en ny :cry: :arghh: :rage:
Men fy! Vilket elände :arghh:
Har du köpt privat? De borde få hämta tillbaka den!

Jag har varit så trött på att vara hemma i lägenheten att jag t.o.m. lovade att gå på fest idag. Så här 10 minuter innan jag absolut måste gå hemifrån är jag 0% pepp på fest och 100% pepp på att röja ur en garderob och sortera om lite.
Men jag ska göra det enda vettiga och mogna av situationen och gå på fest. Men jag tänker gå om en halvtimme, tidigast.

Ja, köpt privat och surgubben vägrar ta tillbaka den :mad: drog någon lång snyfthistoria att han är minsann också fattig och han sålde den så billigt för han behövde pengar bla bla. Synd för dig pruttgubbe, fortfarande inte okej att ljuga i annonsen och sälja trasiga och oanvändbara grejer :down:
Alltså jag sa till och med att han kan behålla pengarna bara han kommer och hämtar den för jag kan inte bli av med den på egen hand, men ändå vägrar han.

Usch!!!!

Åkte hemifrån 8 i morse, sen har det varit full rulle hela dagen och NU kan jag sitta och slappna av en stund. Fast måste gå och lägga mig snart eftersom jag ska upp så tidigt imorgon, tävling och har gått ner och rider pytteklasser = tidig start och det är en bit att åka 😴

Har överlag varit en bra dag förutom två ångestepisoder när
1. Jag i ett samtal nämnde min vikt och mamma sa "Jaha väger du såpass?!"
2. När jag var ute med hundarna för ett tag sedan i kolsvarta mörkret och hjärnan började spinna iväg till jobbiga minnen som jag helst förtränger

Men förutom det, vääääldigt mycket stall och häst (klev ur ridkläderna typ nyss) och mestadels bra!

Jag såg en person i ögonen idag och sa: "jag älskar dig". Jag såg en annan person i ögonen och bad honom förlåta mig. Jag har rott till Ryssland och styrt en färja på grund på vägen tillbaka. Jag har ätit kakor och druckit te. Jag har grävt efter skatter och blivit uppäten av en zombifierad mink.

Nu är jag mentalt slutkörd och ser fram emot morgondagen och ännu mer Impro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 412
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka