Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma! RV:n ar urplockad och allt ar avstangt ... den har gangen inklusive ismaskinen (for ett tag sedan kom jag ut efter ett par dagar med en frys fylld av is som svammat over).:o Alla matvaror ar inplockade, klader i sovrummet pa sangen och allmant "jox" fortfarande i en stor tvattkorg i soffan ... och har sitter jag. :p
Oh well, jag har gott om tid att ta hand om allt i senare.

Följetongen om sängdramat fortsätter, fick just ett argt och långt meddelande från gubben att jag var fräck som hade mage att klaga, att han var snäll som sålde till så lågt pris (snäll mot vem? jag betalade exakt summan angivet i annonsen) och han kunde minsann begärt mångdubbelt (synd han inte gjorde det, då hade jag aldrig svarat), sedan någon lång harang om att han fått köpa nya sängar själv och betalat si och så mycket för nya madrasser (och?), och som topping på surkartsbakelsen slängde han in en liten anklagelse att jag inte klarade av att ta hand om mina barn och borde söka hjälp (har bara ett barn som jag klarar av att ta hand om alldeles utmärkt, tack för omtanken, kunde dock behöva lite hjälp för har vissa svårigheter med att hantera såhär mycket surgubbefasoner på en dag).
Känner mig mest såhär :arghh: O_o :banghead: :confused: :meh: :wtf: O_o just nu...

Edit: kan ju tillägga att jag betalade absolut inte något superbilligt vrakpris utan högst ordinärt pris för begagnad säng.

Senast ändrad:
Dags att kliva upp. Har haft oflyt och drömt usla drömmar hela natten... Först drömde jag att jag var på tävlingen vi ska på nu och att det gick åt helvete. Nästa dröm var att morfar hade dött och vi skulle städa ur hans hus. Och sen drömde jag att jag var i nån terapisession och skulle berätta i detalj om ett övergrepp jag varit med om. Gissa vem som känner sig som en påse skit och inte alls utvilad och redo för tävling? :cautious: :meh:

Följetongen om sängdramat fortsätter, fick just ett argt och långt meddelande från gubben att jag var fräck som hade mage att klaga, att han var snäll som sålde till så lågt pris (snäll mot vem? jag betalade exakt summan angivet i annonsen) och han kunde minsann begärt mångdubbelt (synd han inte gjorde det, då hade jag aldrig svarat), sedan någon lång harang om att han fått köpa nya sängar själv och betalat si och så mycket för nya madrasser (och?), och som topping på surkartsbakelsen slängde han in en liten anklagelse att jag inte klarade av att ta hand om mina barn och borde söka hjälp (har bara ett barn som jag klarar av att ta hand om alldeles utmärkt, tack för omtanken, kunde dock behöva lite hjälp för har vissa svårigheter med att hantera såhär mycket surgubbefasoner på en dag).
Känner mig mest såhär :arghh: O_o :banghead: :confused: :meh: :wtf: O_o just nu...

Edit: kan ju tillägga att jag betalade absolut inte något superbilligt vrakpris utan högst ordinärt pris för begagnad säng.
Anmäl till Blocket? Varan är inte vad den utannonserades som och att det saknas delar eller är i sämre kondition än förväntat utufrn bilderma i annonsen. :idea:

Dricker kaffe och laddar för att ta itu med resten av lammet. Jag lyckas glömma mellan varje år hur mycket jobb det faktiskt är.

Marsvinen har fått morgongrönsaker. Sonja har äntligen slutat klia på sina operationssår, så imorgon ska hon och kastraten få flytta ihop med resten av flocken.

Sitter med mitt kaffe och väntar på att klockan ska bli nio och affären ska öppna. Veckohandling står på schemat :) ! Tänkte bland annat köpa en massa goda rotfrukter och göra soppa.

Sedan behöver jag nog planera lite inför veckan på jobbet. Får se vad vi kan hitta på med 1- och 2-åringarna....

Mår inge vidare. Trött på detta ständiga upp och nerandet i måendet.
Började för några dagar sedan med en ny medicin efter en period utan några alls. Eftersom jag tänkte hur svårt ska det vara och att jag borde klara mig utan. Men uppenbarligen går det inte.
Ska jag behöva dessa resten av livet?
Det är sorgligt.
Har iaf börjat med en lägre dos nu i en månad och sen får vi se.
Doktorn sa att det kan bli tufft första veckan nu innan systemet är i fas igen.
Ja kanske inte exakt de orden men ungefär så.

Blev en promenad till Stordammen i regnet igår
20201010_144811.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 412
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka