Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur coolt? :love:
 

Bifogade filer

  • B5E09DFB-CD92-469F-8D56-8A846635689C.webp
    B5E09DFB-CD92-469F-8D56-8A846635689C.webp
    44,3 KB · Visningar: 62
Men ja! :love: Det är helt ärligt en grej som jag tänker på ganska ofta när jag äter tunnbröd.
"Det är så gott... undrar hur det smakar hembakat :eek:"
När jag var liten brukade det vara ”kvarndagen” i en grannby. Där finns en gammal skvaltkvarn som gick att mala med. Några gummor och gubbar malde spannmål och sen bakade och gräddade de tunnbröd över eld. Sååååå gott!! :d
 
Bugger, jag mätte men hushållspappershållarens hål som är borrade i kakel (och som någon HG snodde med sig) är preeecis för långt ifrån hålen på den jag köpt (mätte men det fattas några mm). Tänker inte borra mer så det får bli någon slags supertejp som det sägs kan ersätta skruvar. Får se om det fungerar.
 
Jag ska gå och lägga mig. Är bara grinig och irriterad och lipig hela tiden (köpte en sallad på väg hem från jobbet, och DE HADE GLÖMT ATT LÄGGA MED DRESSINGEN; höll på att slänga hela salladen i väggen och mig framför tåget). Helt utan anledning, dessutom. Funderar på om det kan vara medicinbiverkning och om den i så fall kommer gå över. Så här vill jag inte ha det, då är jag hellre bara deppig ...
 
Både gubbe och ungar försvann efter middagen så jag och hunden har promenerad med min skadade häst, kvällsfodrat och gått en till promenad i rejälare tempo än vi gör med hästen. Nu inväntar jag ena ungen så ska jag gå ner till gymmet sen. Efter det är energin slut. Längtar efter att få sova 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 074
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 060
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 107
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 599
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp