Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på min ”arbetsgarderob”. Jag är ganska säker på att jag behöver ha en ”uniform” som jag kan ta av och på det viset lämna jobbet på jobbet (i den mån det går) och tänkte därför ha ”arbetskläder”.

Men vad sjutton har man till ”culottes” när man är så kort att de blir hellånga och man dessutom är kurvig? Hilfe!
En snygg tunika?
 
Funderar på min ”arbetsgarderob”. Jag är ganska säker på att jag behöver ha en ”uniform” som jag kan ta av och på det viset lämna jobbet på jobbet (i den mån det går) och tänkte därför ha ”arbetskläder”.

Men vad sjutton har man till ”culottes” när man är så kort att de blir hellånga och man dessutom är kurvig? Hilfe!

Var tvungen att googla culottes för att veta vad det är, såg då att på rätt många bilder hade de nån fin polotröja till. Det såg bra ut tyckte jag :)
 
Funderar på min ”arbetsgarderob”. Jag är ganska säker på att jag behöver ha en ”uniform” som jag kan ta av och på det viset lämna jobbet på jobbet (i den mån det går) och tänkte därför ha ”arbetskläder”.

Men vad sjutton har man till ”culottes” när man är så kort att de blir hellånga och man dessutom är kurvig? Hilfe!

Vad ska du arbeta som? Tänker att det kanske beror lite på det. Både hur uppklätt, praktiskt etc det bör vara.
 
Hemma hos kompis, nyduschad och lagar hamburgare.

Helt vansinnigt trött. Upp klockan 4, iväg för gryningsritt, rida en 5 årig Torihäst genom Stockholm i 3 timmar (jävlars vilken trevlig ras, och supercool 5 åring, bara shetlandsponnyn som skrämdes)
Sen direkt på ombyte och paddla kanot i 3 timmar.
Så himla rolig dag :love:
 
Bytt däck på bilen, ute i korta regnskurar. Nu sitter mina fina sommardäck äntligen på och mina hemska friktionsvinterdäck kan med gott samvete kasseras i höst och nya testvinnare sättas på! :banana::banana::banana:

Dagens arbetsuppgifter är dessutom avklarade så jag ska strax åka hemåt förbi närmsta mack och kolla ringtrycket. :up:
 
Hemma hos kompis, nyduschad och lagar hamburgare.

Helt vansinnigt trött. Upp klockan 4, iväg för gryningsritt, rida en 5 årig Torihäst genom Stockholm i 3 timmar (jävlars vilken trevlig ras, och supercool 5 åring, bara shetlandsponnyn som skrämdes)
Sen direkt på ombyte och paddla kanot i 3 timmar.
Så himla rolig dag :love:
Vad sker den då? Ngt evenemang?
Ursäkta men har helt snöat på nuvarande sm så ingen koll på annat 😂
 
Min ved är inomhus! :banana:

Frågade avkomman om hjälp och fick ett javisst till svar. Idag dök hen med sambo upp och hivade in alla tio kubiken under tak. :heart

Jag är så tacksam att jag gråter. Den här sommaren har jag varit så skruttig att jag bara kunnat köra in ett par skottkärror om dagen och det har inte förslagit. Var rädd att behöva täcka med presenning och ha den utomhus i vinter.
 
Haft en trevlig dag; sambon syster med familj kom och grillade korv och följde med en liten stund till stallet 😊. Jag red en sväng i skogen runt stsllet; vi var på vippen att halka omkull, såg en älg och hamna i rejäl åskskur. Sååå istället för att fullfölja ridturen red vi färdigt på ridbanan och då blev det kallt 😅 men putsade även träns och tyglar innan jag åkte hem och slängde mig i ett varmt bad 😍.

Har även fyndat ett gäng GB-glassar i närbutiken för halva priset 😄. Tur frysen var skapligt full hemma haha!
 
Min ved är inomhus! :banana:

Frågade avkomman om hjälp och fick ett javisst till svar. Idag dök hen med sambo upp och hivade in alla tio kubiken under tak. :heart

Jag är så tacksam att jag gråter. Den här sommaren har jag varit så skruttig att jag bara kunnat köra in ett par skottkärror om dagen och det har inte förslagit. Var rädd att behöva täcka med presenning och ha den utomhus i vinter.
Fasiken skulle behöva en avkomma. Har massa ved som väntas på att tas om hand :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 525
· Visningar
43 031
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp