Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • giphy.gif
    giphy.gif
    658,2 KB · Visningar: 20
Jag är såhäääär nära en total mental breakdown :arghh:
Drömde först skitäckligt :yuck: och har massa äckliga bilder i huvudet som jag inte blir av med. Sen har ena hunden varit vaken sedan strax innan 4, går omkring och vandrar, skäller osv. Har varit ut med honom fyra gånger, han gör inget. Bara står och glor. Så fort vi går in och går och lägger oss börjar han igen :meh:

Jag ska upp om 1,5 timme och både jag och andra hunden vill inget annat än att få sova en stund till :arghh:
 
Tittar ut på altanen.

I kattmatskålen ligger tre rejäla bajskorvar. Från räv.
OK nu tar jag i fortsättningen in skålen om nätterna. Grrrr.

Anledningen till att det står kattmat ute är att den ena av mina egensinniga katter går ut på vären och vägrar gå in innan det blivit kallt igen. Han är på tomten och runt omkring. Men han går inte in. Så jag anpassar mig och matar ute.

Nu har det blivit lie kallare så han sitter på tröskeln och tittar på mig om dörren är öppen. Antar att jag kan locka in honom snart. Och sedan kommer han antagligen inte att gå ut innan de blir vår igen.
 
För övrigt kan jag berätta att receptet tillhörande dessa pizza kit är helt fel. Först förgräddar man botten i 175 grader i 15 minuter, sedan tomatsåsen, ost och topping och ost(=mozzarella) och 10-15 minuter till i 225 grader. Det blev mycket gott, med lufttorkad skinka, kronärtskocka och oregano.
Förgrädda ska jag försöka komma ihåg att testa :) !
 
Va uppe strax efter kl 6 i morse och tog ut hästen och fodrade alla sen gick jag och la mig igen. Det är mycket bättre med lösdrift 😅 Men han får stå inne nån natt till pga benet så jag får stå ut.

Nu ska jag klippa shettisen sen följa med ungarna och två av hästarna ut. Ena ville köra shettisen och andra ville rida ena islandshästen så jag får ta en promenad och hänga med dom:D Sen ska jag göra ett ryck i shettisens hage med att skotta skit och ikväll ska jag sätta mig på rådjurspass.
 
Är oerhört sällan på second handaffärer (kanske mest att jag som liten skämdes lite över att mamma envisades med att vi skulle handla därifrån pga ekonomin) men när jag väl ÄR på liknande affärer så fastnar jag alltid för något udda föremål som man har noll användning av :crazy: 😂😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 519
· Visningar
42 798
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp