Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger och slappar på soffan efter att ha delat pizza med sambon 😄. Innan dess stallet och jag var så trötter men energin kom tillbaka när jag kom ut i friska luften på hästryggen 😍; skrittade ut på långa tyglar och klättrade lite 😊 och smorde sadlarna 😊.
 
Pizza kit Friday. Långt ifrån den kalljästa perfektionen, men ibland får man fuska lite.

För övrigt kan jag berätta att receptet tillhörande dessa pizza kit är helt fel. Först förgräddar man botten i 175 grader i 15 minuter, sedan tomatsåsen, ost och topping och ost(=mozzarella) och 10-15 minuter till i 225 grader. Det blev mycket gott, med lufttorkad skinka, kronärtskocka och oregano.
 
Älskar våra familjekompisar. Mamman och dottern i familjen sa att de ville köpa en kanin. Pappan skulle svara "manligt" och sa att en kanin kommer inte in i deras hus för det har de inte plats eller tid för. Dagen efter när han kom hem skuttade en kanin ut i hallen och inte nog med det så hade den redan ett namn. Det var alltså inte på tal om att lämna tillbaka den.

Samma vecka lite senare pratade mamman och dottern om att köpa en moppebil. Pappan sa åter igen nej och att de inte har plats för en moppebil. Dagen efter när han kom hem... yes! Det stog en moppebil på garageuppfarten.

Han avslutade texten med att skriva att det är skönt att han har så mycket inflytande i familjen :rofl:
 
Fixat hos hästarna och ska nu lägga ungar innan jag går ut och lindar benen på hästen som ska sova inne. Sen blir det nog ett avsnitt av serien vi följer innan det blir natta :)
 
Idag testade Flufffläcken något nytt och mycket märkligt- att tappa sin människa! :grin:

Han gjorde ett vad jag tror räknas som typiskt unghästskutt samtidigt som han svängde, och han är så liten att jag åkte av. Men han lyckades iaf träffa den mjukaste platsen i paddocken :up:. Var bara att gå och sitta upp igen, han stod bara där och såg chokad ut. Sen gick han ganska snällt, lite knorr men inga storskutt.
Jag tror att en sak som gjorde att han studsade så var att det blåste halv storm ut också, mycket läskiga saker då för liten unghäst. :)
 
Nu lagom till det är sovdags börjar hjärnan komma tillbaka till normal :cautious: Effekten av medicinen sitter alltså i (mycket) i typ ett dygn, känna inte helt normalt :crazy:

Allt klart till imorgon iallafall. Känner mig rastlös och nervös nu men jag tror det egentligen mer beror på att jag har varit "medicinkonstig" hela dagen snarare än att det är tävling imorgon. Rider ju samma klasser som vanligt, har varit massor på den klubben så den känns nästan som hemma och både jag och hästen är så förberedda vi kan vara. Jag vet hur jag ska rida och vilket upplägg jag ska ha på framridningen och framhoppningen. Alltså inte så mycket utrymme för att oroa sig egentligen.
 
Nu är vi hemma igen och ska kolla ifatt på friidrotten :)

IMG_20200904_202637.webp
 
Chokladen i bilen hade smält...det var visst varmt ute. Den får ligga till sig i kylen. Måste ställa klockan för imorgon ska jag prata med en vän i Sverige. Vi har så olika tider så vi brukar boka en samtalstid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
42 723
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp