Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag ska våga göra köttfärsgrytan ikväll. Men den innehåller en del grejer som jag kommer att behöva köpa en gång och sedan kanske aldrig använda igen. 🤔
 
Ska åka och käka lunch med en kompis. Har en del att ta tag i men kommer inte hinna innan jag ska åka. Så jag sitter och gör ingenting. Jag är inte så bra på det men tränar på. Har en kompis som utmanat mig att sitta still och göra ingenting i 20 min. Så jag tränar på det är svårare än jag trodde
 
Försök hitta nöjdare hund :rofl:

118786212_597509744262334_3312493959745264095_n.jpg


Matte är bäst :)
 
Varit i stallet, har släppt ut hästar, mockat och tagit hand om studsbollen.

Först hoppade hon runt i stallgången och tyckte att vattenslangen var jättehemsk. När vi gick ut gjorde hon några hopp och protesterade lite, vad hon protesterade mot framgick inte men antagligen att hon var kopplad. Sen blev hon rädd för en som klippte gräset, iaf när vi vände bort från den. Någon mix av piaff och levad blev det, plus att hon växte en decimeter O_o :laugh:

Men vi överlevde (knappt hon) och hon står nu i sin hage och äter och jag äter "frukost" :)
 
Min är billig varje dag :angel: Rent helskotta att hämta i hagen får alltid ta in allihop

Usch vad tråkigt! Just såna vardagliga saker som hämta i hagen, lasta, stå på gången osv är sånt som bara ska fungera tycker jag. Min får nåt ryck typ en gång varannan månad eller så, om hon haft en vilodag (som hon hade igår) då hon inte vill följa med in :meh: Struntar jag i henne då och provar igen några timmar senare brukar hon vara nöjd och följa med, lite oklart hur hon fungerar ibland :cautious:
 
Blir galen på en expedit på lokala resturangen. Hon förstår aldrig vad jag säjer. Visst det är svårare att höra när man har munskydd men ingen av de andra expediterna har såna problem med mig. Jag bad om en smörgås att ta med samt beställde min mat. Sa noga att jag ska ta med smörgåsen och vill ha den i en påse. Smörgåsen kommer på en assiett och inga bestick. Säjer typ 100 ggr att jag behöver en påse till smörgåsen och bestick till min mat. Detta har hänt varje gång jag fått henne som expedit. Det är nästan så att jag vänder i dörren om det är hon som jobbar. Så frustrerande.
 
Nyss hemkommen från studiebesök, vi har beredd lin :) ska göra gryta till middag tror jag. På E4 hem gick jag ut i vänsterfilen bakom en annan bil, som började bromsa... blinka... vänster?! och blinka blått?! 😱 maddafack nu har jag gjort nåt riktigt galet tänkte jag och följde efter in på sidan. Det kom en snäll polis och sa ”eeehm, det kan bli så här ibland, vi ska vända...” 🙈 klant! Men att gå ut i högerfil igen och köra om en civilbil med blåljus på kändes inte riktigt som ett bra alternativ 😏 dom väntade och hjälpte mig ut igen, tur det är turbo på bilen och hoppas innerligt att dom inte missade nåt viktigt 😬
 
Så jävla jobbig dag :arghh: Sååå trött hela dagen (pga medicinen igår), känner mig konstig i huvudet och så ont i magen :down: Följa matschemat har verkligen inte fungerat alls, och så hästen som inte ville komma och hunden som är uttråkad och börjar bli ganska jobbig. All in all en skitdag :meh:

Ska försöka få i mig tidig middag om nån timme och sen tillbaka till stallet, se om hästen vill samarbeta och isåfall rida och sen fixa inför tävling imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 514
· Visningar
42 614
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp