Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda jag ser fram emot med julen är att träffa mina syskon. Vi ses så sällan. Eller ja, min bror framförallt.
Nej förresten, en grej det jag VERKLIGEN fram emot. Ledighet! Inte längre men ändå. Jag slipper stressa runt med paket, varubrev och julkort. Och efter jul lär det vara lungt ett tag. En kollega kallade för arbetande semester för att det är så lugnt i mellandagarna. Jag längtar!
 
ED53C02E-2D1D-4E76-8FB3-ABEDC0810AD4.jpeg Garnerat smörgåstårtan. Blir spännande med nya lager i med smak av jul. Kan bli bu eller bä!
 
Ska plocka in min julgran idag, tänkte jag :) ! Har sett ut en fin precis över vägen, och äntligen har snön töat bort igen så det går att hugga den (eller rättare sagt, såga... ;) ).

Annars tänkte jag väl mest ta det rätt lugnt idag. Lite småpyssel - som att packa ett paket som ska skickas och förhoppningsvis komma fram till jul - blir det väl.....
 
Kl är 18.30 här... kom hem från jobbet för en stund sedan... det blur fullmåne i natt och vi har ett sköldpadds-nest som är redo att kläckas på en av stränderna nära oss. 30 min promenad dit... funderar på om det vore värt att gå dit i natt, runt midnatt eller något senare runt 02 på morgonen kanske?
 
Försöker ta mig igenom helgen ensam med en 6 veckor gammal bebis och en 2-åring med feber... 😑 noll ambitioner mer än att alla ska få äta och sova. Skulle träffat familjen imorgon för första gången på länge men nope, här sitter jag ensam. Och tänker på att det går att vara deppig och tacksam på samma gång. Älskar mina barn mer än allt men mår inte tiptop direkt för det är så himla krävande alltid varje dag dygnet runt.
 
Vaknat vid 10, hänger i sängen och är rätt nöjd med att inte vara bakis, bara lite seg :D
Har dock fruktansvärt ont i fötterna. Samma skor som förra helgen, men tydligen är det lite skillnad på högklackat i 4 timmar med mycket sittande, och högklackat i 10 timmar utan att sitta en sekund. Smartz :angel:

Livskaoset har nog lagt sig lite också. Så vadå, ska jag bara... slappna av och inte stressa nu? Verkar orimligt!
 
Sov länge. Aldrig sovit så här länge! Och nej är inte bakis eller något om någon nu trodde det utan bara av någon anledning sov till 10:20. Helt sjukt det är ju nästan halva dagen!
Fick först panik när jag gick i trappen och kollade ut och såg att ingen kommit ännu och bara vad fan är klockan då?
Såg sen att hon var jättemycket och alla hästar i hagarna :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp