Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har följt det väldigt dåligt i år, men har fastnat framför Musikhjälpen nu i eftermiddag och de visar klipp på voltige (Voltigebössan). Det är så himla längesen jag såg eller ens tänkte på voltige, men vilken jäkla sport det där måste vara att behärska alltså.

(Och som bonus spelades nyss It takes a fool to remsan sane; mitt pre-tonårslivs soundtrack. Åh, blev lite lätt sentimental här nu.)
 
Men vad gulligt!

Det är verkligen läskigt hur mycket kött det är på julbord :/. Vi får julbord genom jobbet, men jag hoppar det pga smittan. På "vårt ställe" får man veg om man vill (om man säger till i förväg, vilket jag inte tycker är nåt konstigt), men om man tittar på den ordinarie menyn hade jag kunnat/velat äta typ bröd och potatis ....🤪
Vi kommer inte gå i år. Men vi brukar gå till ett ställe som har jakt-tema, iom ägt av Jägareförbundet. Det är så klart mycket kött och fågel. Och en hel del fisk.
Men tom där finns ju en uppsjö olika vegetariska alternativ och lite veganska.
Även jag som älskar kött av alla de slag uppskattar verkligen deras jättegoda vegetariska.
En släkting brukar längtande börja prata om julbordet redan runt midsommar.

Man äter i restaurangsdelen för att sedan gå upp till slottet med stoora brasor och utsikt över en sjö och äter dessert/godis-buffe. :love: Blir lite tråkigt att hoppa över faktiskt!
 
Snart jobbat klart för idag. Kör hem och byter om till stallkläder samt plockar upp dottern så kör vi sen till stallet. Bör vara hemma ca 20.45 och då ska jag duscha, äta något lätt till kvällsmat och se på skidskytte samt Sunes jul och Knyckertz.
Tur att jag inte har så stort sömnbehov med tanke på att jag imorgon kör till jobbet ca 6.15 :rofl:
 
Jag gör ljus.
16397620632583117623362063832314.jpg


Rättare sagt, jag gör om gamla ljusstumpar till nya ljus.
Hej smålänning, hur går det för dig?
Jo tack bara bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 104
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp