Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Supporten för just mitt bredband har öppet till 16.30 på vardagar. Det är ju strålande. Jag lär ju behöva vara hemma när vi pratar och jag kan ju inte vara hemma och jobba utan bredband.

Lindrigt irriterad.
Min dator kunde helt plötsligt inte hittade ngt nätverk, inte ens när jag kopplade i mobilen med sladd..
Bredbandet funkade fint. Då ringde jag Microsoft som tillverkat datorn. Man fick klicka runt i olika val och vänta och ha sig i 15 min innan de säger att support har stängt. "Ring under våra ordinarie öppettider". Jaha.. De öppettiderna sa de inte när det var och det gick inte att hitta på nätet. 🤷‍♀️
Det fanns fina självhjälps-grejer där man skulle felsöka problem med nätet via nätet. Grattis liksom.. 🙄

Hoppas det löser sig för dig!
 
Min dator kunde helt plötsligt inte hittade ngt nätverk, inte ens när jag kopplade i mobilen med sladd..
Bredbandet funkade fint. Då ringde jag Microsoft som tillverkat datorn. Man fick klicka runt i olika val och vänta och ha sig i 15 min innan de säger att support har stängt. "Ring under våra ordinarie öppettider". Jaha.. De öppettiderna sa de inte när det var och det gick inte att hitta på nätet. 🤷‍♀️
Det fanns fina självhjälps-grejer där man skulle felsöka problem med nätet via nätet. Grattis liksom.. 🙄

Hoppas det löser sig för dig!

Det finns en sak de kan göra från supporten utan att jag behöver vara hemma, det hoppas jag på, annars är barnets pappa julledig från onsdag.
 
Det finns en sak de kan göra från supporten utan att jag behöver vara hemma, det hoppas jag på, annars är barnets pappa julledig från onsdag.
Håller tummarna! Dålig tajming nu innan jul liksom med tanke på att hinna få hjälp innan.

De som dragit vårt fiber hade inte direkt normala "öppettider" för sina arbtare.
Jag var själv hemma en fre eller lör kl 22. Då dunkar en stooor man på dörren. Jag öppnade och det var en snubbe från fiber-företaget som ville in och kolla om dosan vid fiber-ingången funkade.
Sambo och kompis tyckte jag var idiot som öppnade för okänd man och än mer släppte in honom kl 22. Jag är nog lite idiot, måste erkännas. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp