Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska snart skjutsa iväg hamstern till pensionat och hoppas på att han får det bra där dessa veckor.
Det är sjukt att jag är lite nervös för att lämna iväg honom, är ju inte direkt ett komplext djur att sköta. Men ja, hästen kunde inte ha det bättre, och eftersom han har det bra måste jag väl vara nervös över något annat.. 😅
 
Ska snart skjutsa iväg hamstern till pensionat och hoppas på att han får det bra där dessa veckor.
Det är sjukt att jag är lite nervös för att lämna iväg honom, är ju inte direkt ett komplext djur att sköta. Men ja, hästen kunde inte ha det bättre, och eftersom han har det bra måste jag väl vara nervös över något annat.. 😅
Jag tycker det är lite häftigt att det finns smådjurspensionat faktiskt! Har löst lekt med tanken på att erbjuda plats för exotiska varelser faktiskt, det vore rätt kul tror jag. Vet bara inte om kundkretsen skulle vara så stor härute. 😅
 
De äts ju traditionellt med sylt och clotted cream. :D Jag älskar visserligen ost på söta bröd men, ja. De hade tydligen riktiga, brittiska scones.

Det vi kallade scones när jag växte upp var bara matbröd gjorda med bakpulver istället för jäst, typ. :)
Jaa det där sista var nog det jag tänkte på!
 
Ja, Espresso Houses scones är någon märklig blandning mellan den svenska versionen och den brittiska. Söta men inte lika söta som de brittiska, annan konsistens och så är de typ tre gånger så stora som de man får i UK. Jag tycker dock att de är supergoda, det är de godaste sconesen jag vet!
Ja de är stora! Tänkte därför att det såg gott ut, men så överraskade sockret mig.
Men då vet jag, en mysko blandning :rofl:
 
Tack, ja. Ja, det gör det. Det är så trist när både han och jag blir såhär arga, det är ju verkligen inte kul för någon. Och jag känner inte igen mig själv… men han triggar mig hela tiden. Det är det jag behöver hjälp att hantera. Kan tycka att man skulle få hjälp lite fortare när det gäller sånt här, men det är väl som med allt annat inom vården. Jobbar där själv så 🤷‍♀️
BRIS skulle inte kunna hjälpa till?
 
Fick just upp detta
Screenshot_20211210-191021_Samsung Internet.jpg


Undrade nästan om jag såg dubbelt :D
 
Tack, ja. Ja, det gör det. Det är så trist när både han och jag blir såhär arga, det är ju verkligen inte kul för någon. Och jag känner inte igen mig själv… men han triggar mig hela tiden. Det är det jag behöver hjälp att hantera. Kan tycka att man skulle få hjälp lite fortare när det gäller sånt här, men det är väl som med allt annat inom vården. Jobbar där själv så 🤷‍♀️
Såg att du sökt stöd från BVC. Vill bara tipsa om att det går att söka stöd från Socialtjänsten som ofta erbjuder föräldrastöd kring precis sånt här. Ibland finns det socionomer på familjecentralen, ibland kan man få gå kurser eller få stöd på ”service” ganska omgående hos någon resurs/familjestödsenhet eller så kan man ansöka om stöd på bistånd hos Socialtjänsten!

Pepp till dig, jag är säker på att du försöker så gott du kan under omständigheterna just nu!
 
Har nu inhandlat gott om soppa, ost att ha på macka till, en ny smak av lemsip och i ett svagt gonblick vegansk glass med smak av chai-latte. :love: Jag känner mig lite febrig och då brukar glass vara gott, det här märket brukar dessutom ha enastående prdukter! Bra att kunna reglera tempen sådär lagom.

När jag gick förbi "förkylningshyllan" för att köpa en bättre nässpray stod det klart att jag är långt ifrån den enda som är sjuklig just nu. Den var typ Tom. 😮
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 052
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp