Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är inte mycket hund heller har jag märkt, brukar kalla honom en filur :D
En iller! :idea:
ferret-wardance.gif
 
Får man byta sitt barn mot en ponny? 🤯

Alltså, på riktigt. Jag orkar inte :( Har varit i kontakt med BVC-psykolog men får ingen tid… jag erkänner, jag kan inte hantera det här!
Jag känner med dig, verkligen. Har själv gått igenom en hel del skit med min yngsta, även om det började lite senare än det verkar gjort för er. Så himla många gånger vi hamnat i bråk när hennes humörsutbrott krockat med att min ork tagit slut. Så många dörrar det smällt i. Så mycket ilska.

Hon är nu 15 och har precis i förra veckan äntligen fått sina diagnoser. Det tog flera år innan vi ens fick komna till bup och sedan ytterligare 3 år innan det blev utredning. Så många telefonsamtal, så många möten med skolan. Nu löser ju inte diagnoserna ett enda problem, men förhoppningsvis kanske nya kontakter kan få lättare att acceptera och förstå när det finns en etikett.

Det som hjälpt oss mycket är att helt enkelt backa undan och släppa kraven vid första tecken på utbrott. Låta det vara och om det är viktigt, ta upp det igen vid ett annat tillfälle. Att välja strider. Att aldrig bemöta ilska med ilska även om det är fruktansvärt svårt. Att svälja stoltheten och landa i att man inte är en kass mamma även om mitt barn inte klarar samma saker som andra i samma ålder. Att man är en bra förälder när man hittar vägar som fungerar för mitt barn i varje given situation. Men att komma dit är en process som tar tid. Så många tårar jag fällt och så många sömnlösa nätter jag haft.

https://hejlskov.se/lagaffektivt-bemotande/

Lågaffektivt bemötande var något vi pratade mycket om på föräldrautbildningen vi fick på bup. Och på vårt barn fungerar det mycket väl.
 
Jobbar på att försöka få kontakt med sambon som sitter bredvid i soffan för att fråga vilken tid vi ska åka och julshoppa imorgon. Det går sådär, Gordon Ramsay, halvdöda grävmaskiner och en dokumentärserie om tacos på Netflix är mer intressant än att svara på frågan. Särskilt då det var han som ville åka iväg och handla julklappar just imorgon. :meh:
 
Jobbar på att försöka få kontakt med sambon som sitter bredvid i soffan för att fråga vilken tid vi ska åka och julshoppa imorgon. Det går sådär, Gordon Ramsay, halvdöda grävmaskiner och en dokumentärserie om tacos på Netflix är mer intressant än att svara på frågan. Särskilt då det var han som ville åka iväg och handla julklappar just imorgon. :meh:
Min fetning; ingår allt det där i en och samma serie? O_o🤔
 
Nyduschad och halvrakad. Håller på med ett experiment och rakat halva kroppen. Dvs en arm. Halva ansiktet. En armhåla, ett ben osv. Inte baksidan för där är det så svårt att komma åt. En månad in nu och visst börjar det bli hårit under ena armen 👍 men förutom det är jag besviken. Kanske är en dåligt tillväxtperiod 🙄
 
Ligger i sängen, vansinnigt trött. Har jobbat 20 timmar på två dagar och det känns. För den som undrar kan jag meddela att moped på blankis inte är någon jätterolig kombination och bör undvikas... Det blev till sist krypkörning med fötterna som "stödhjul" för att inte fara omkull. Meeen nu är det helg. Nästa vecka tänker jag bara jobba några få dagar och tydligen ska vi ha AW också. Ska ägna mina lediga dagar åt jobbsök, sy grejer och ordna sådant som inte hunnits eller orkats med tidigare. Det blir nog bra :)
 
Han är snart 5 år… det är så mycket bråk och jag känner mig sämst som mamma. Men det finns ljusa stunder med förstås ❤️

Jag ser att du fått bra råd redan. Jag är inte förälder själv och skulle aldrig klara sånt där med utbrott hos barnen utan att själv bli superarg och säga elaka saker som jag sedan ångrar, och kanske bli lite hårdhänt... Jag är imponerad över alla som klarar att inte flippa helt. Med lite sömnbrist skulle dessutom min stubin vara extremt kort.

Har du möjlighet ekonomiskt att gå till en psykolog tills du får tid genom BVC? Kanske finns forum för föräldrar i din situation där ni kan prata av er och ge varandra tips?

Håller tummarna för att det kommer bli bättre.
 
Jag ser att du fått bra råd redan. Jag är inte förälder själv och skulle aldrig klara sånt där med utbrott hos barnen utan att själv bli superarg och säga elaka saker som jag sedan ångrar, och kanske bli lite hårdhänt... Jag är imponerad över alla som klarar att inte flippa helt. Med lite sömnbrist skulle dessutom min stubin vara extremt kort.

Har du möjlighet ekonomiskt att gå till en psykolog tills du får tid genom BVC? Kanske finns forum för föräldrar i din situation där ni kan prata av er och ge varandra tips?

Håller tummarna för att det kommer bli bättre.
Man har otroliga spärrar och klarar av märkligt mycket mer än man tror! Har en del att prata med omkring mig, tänker att första steget är att ringa igen dit jag har sökt och se vad de säger… Som sagt, det går upp och ner men blir extra tydligt när man är hemma dygnet runt pga vab.

Imorgon ska vi till mormor och morfar, skönt med avlastning men ibland är han ”jävlig” även där…

(Usch, låter så illa att skriva så om sitt barn men ja…)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 056
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp