Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska scones smaka socker då?Inte enligt britterna, som väl ändå får anses vara sconesens upphovsmakare
Men en GP måste man väl vara registrerad hos för att få vård överhuvdtaget? En practice alltså, inte en specifik läkare. En specifik persons namn har jag bara blivit tillfrågad om någon enstaka gång (och aldrig kunnat svara på). Tänker att det är liknande vårdcentral i Sverige? Eller hur gör du annars när du behöver gå till läkaren? Sen antar jag att det är CHIS-numret de frågade efter och det har jag aldrig haft koll på heller, första gången jag blev frågad om det var när jag skulle boka vaccin. Tror att det är något man får automatiskt när man registrerar sig hos en NHS-anknuten GP. I mitt fall var det dock inga problem att jag inte kunde uppge det. Tillägg: Jag menar inte att ifrågasätta dig alltså, jag blir bara nyfiken! Ignorera mig om du vill
Njae, jag har bara poppat in för att ta stygn till exempel, och en gång för att ishiasnerven hamnat i kläm. Varje gång har de frågat vilken läkare jag är registrerad med och varje gång har jag sagt att jag inte har en aning, så de har slängt in mig till någon som var ledig. Vaccineringen blev jag kallad till, men även när jag bokade om tiden klarade jag mig utan något nummer - det står även på hemsidan att alla inte har ett och att det går bra att till exempel beställa hem tester ändå (vilket jag gjort två gånger nu). Men ja, det var CHI de var ute efter. Eventuellt har jag ett, men det går inte att söka upp online i så fall. Rätt värdelöst.Inte enligt britterna, som väl ändå får anses vara sconesens upphovsmakare
Men en GP måste man väl vara registrerad hos för att få vård överhuvdtaget? En practice alltså, inte en specifik läkare. En specifik persons namn har jag bara blivit tillfrågad om någon enstaka gång (och aldrig kunnat svara på). Tänker att det är liknande vårdcentral i Sverige? Eller hur gör du annars när du behöver gå till läkaren? Sen antar jag att det är CHIS-numret de frågade efter och det har jag aldrig haft koll på heller, första gången jag blev frågad om det var när jag skulle boka vaccin. Tror att det är något man får automatiskt när man registrerar sig hos en NHS-anknuten GP. I mitt fall var det dock inga problem att jag inte kunde uppge det. Tillägg: Jag menar inte att ifrågasätta dig alltså, jag blir bara nyfiken! Ignorera mig om du vill
Finns ju massor med recept utan socker, varför skulle du behöva ett med socker?Ska scones smaka socker då?
Vissa scones är söta, andra är salta, men originalsconesen som är plain eller med russin i smakar definitivt socker.Ska scones smaka socker då?
Det beror på ju på hur mycket socker, respektive salt, du har i? De flesta bröd - speciellt köpta - innehåller en hel del socker.Ska scones smaka socker då?
Jag behöver inte ett recept. Köpte en scones (scone?) på epresso house. Blev överraskad när den smakade socker, hade inte förväntat mig det så jag undrade om det är så man "ska" göra.Finns ju massor med recept utan socker, varför skulle du behöva ett med socker?
Hm. Ja jag kan ju tänka mig att man har lite socker i för smakstimulans, blev bara överraskad av hur tydligt det var i detta fall.Vissa scones är söta, andra är salta, men originalsconesen som är plain eller med russin i smakar definitivt socker.
Tycke och smak. Jag googlade och hittade ett ICA-recept på scones utan socker, men sedan hittar man lite längre ner:Jag behöver inte ett recept. Köpte en scones (scone?) på epresso house. Blev överraskad när den smakade socker, hade inte förväntat mig det så jag undrade om det är så man "ska" göra.
Ska scones smaka socker då?
De äts ju traditionellt med sylt och clotted cream. Jag älskar visserligen ost på söta bröd men, ja. De hade tydligen riktiga, brittiska scones.Hm. Ja jag kan ju tänka mig att man har lite socker i för smakstimulans, blev bara överraskad av hur tydligt det var i detta fall.
Och lite nja när jag hade ost till
Får man byta sitt barn mot en ponny?
Alltså, på riktigt. Jag orkar inte Har varit i kontakt med BVC-psykolog men får ingen tid… jag erkänner, jag kan inte hantera det här!
Aha, ja nu när jag tänker efter finns det ju outpatient clinics, det är kanske en sådan du har hamnat på då. Jag vet bara att de flesta mottagningar här i storstan är extremt picky med vem de "släpper in" och ej, man måste till och med bo i rätt område för att få registrera sig hos de flesta av dem (jag var tvungen att byta när jag flyttade en gång, trots att jag flyttade mindre än 2 km bort). Förmodligen p.g.a att trycket är så högt.Njae, jag har bara poppat in för att ta stygn till exempel, och en gång för att ishiasnerven hamnat i kläm. Varje gång har de frågat vilken läkare jag är registrerad med och varje gång har jag sagt att jag inte har en aning, så de har slängt in mig till någon som var ledig. Vaccineringen blev jag kallad till, men även när jag bokade om tiden klarade jag mig utan något nummer - det står även på hemsidan att alla inte har ett och att det går bra att till exempel beställa hem tester ändå (vilket jag gjort två gånger nu). Men ja, det var CHI de var ute efter. Eventuellt har jag ett, men det går inte att söka upp online i så fall. Rätt värdelöst.
Sedan undrar jag om det är custom bara på detta lilla apoteket. När jag gick in till Boots var enda problemet att de fått slut på test.
Ingen fara, jag är också förvirrad.
Ja, Espresso Houses scones är någon märklig blandning mellan den svenska versionen och den brittiska. Söta men inte lika söta som de brittiska, annan konsistens och så är de typ tre gånger så stora som de man får i UK. Jag tycker dock att de är supergoda, det är de godaste sconesen jag vet!Jag behöver inte ett recept. Köpte en scones (scone?) på epresso house. Blev överraskad när den smakade socker, hade inte förväntat mig det så jag undrade om det är så man "ska" göra.
När man inser att man måste ta tag i körkortsförnyelsen. När man samtidigt står framför spegeln och bara tänker: "hur fasen ser jag ut?!?" Typ osminkad på bra länge och linjer under ögena så man ser ut som 7 svåra år eller ålderstecken som börjar komma samtidigt som en finne håller på att mogna så det jämnar ut det hela lite, typ . Bara att åka och få det gjort. Inte blev jag nöjd. Ansiktet ser ju rundare ut än rund och ja jag vet inte . Men kan ju inte ta om 712 gånger och plåga ögonen med den rejäla blixten. Jaaaaja .