Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade visst inga test kvar på jobbet så jag får vackert knata iväg och hämta ut själv. Inte lämpligast kanske, men vad gör man? Jag är i princip 100% säker på att det bara är en förkylning hur som helst, men oroar mig lite för hur jag ska kunna få upp topsen i näsan utan att ställa till näsblod. :meh:
Det är i alla fall sol ute. <3
 
Det värmer ändå lite i hjärtat när kollegan kommer in och förkunnar att hen ska spela på eurojackpot, och om hen skulle vinna storvinsten ska hen "köpa ut er ur det här förbannade stället, så startar vi ett företag tillsammans istället!" :D
Jag skulle dessutom vara chef på det företaget, tydligen :o:p
 
Dricker nyponsoppa och äter clementiner. Snacka om C-vitaminboost! Mår ännu bättre idag än igår och lyckades somna i hyfsad tid (vilket under rådande omständigheter innebär "allt före 04") och sova nästan helt ostört till 09, så skönt! Fortsätter det såhär känns det som att jag kan genomföra helgens aktiviteter (jullunch med kompisgänget imorgon, adventsfika med grannarna på söndag) precis som planerat vilket vore helt underbart :love:
 
Jag vet inte om folk hänger med i skandalen runt Bosses party här i UK, men gud vilken fars det är! 😅
Visa bifogad fil 81277
Haha, känner att jag är lite störd som mest hakat upp mig på att någon heter Allegra, även om det är Stratton istället för Geller. Får bara upp "Death to the demoness Allegra Geller" (från eXistenZ) i huvudet, som av någon anledning suttit ganska djupt rotat redan innan jag ens såg filmen för första gången för några år sedan, antar att den varit vanlig att säga i bekantskapen/kretsarna man funnits i... :D
 
Gick ned och skulle hämta testen, men tydligen ska man ha något slags NHS-nummer eller veta vilken GP man är registrerad med. Bara att gå hem och googla för jag har ingen aning om vad de menar. :meh:
Alla här verkar verkligen ta för givet att man är registrerad hos en 'egen' doktor och dessutom minns vad denne heter.
 
Jag har lånat tre böcker på biblioteket idag. De ska lämnas in sista veckan på jullovet, så jag hoppas att jag kan låna om dem digitalt sen (det beror på om någon står i kö eller inte) :)

Kom precis hem och inleder som vanligt helgen med att packa det jag ska ha med mig till mamma ❤️
Men det betyder också att jag måste säga hejdå till katterna för en vecka 😭 Helst skulle jag vilja packa ner A i min väska och ta med honom :angel: Men jag tror att mamma skulle märka det… :D
 
Ut i snön igen. Glömde handla en del saker på förmiddagen 😏 Orkar inte.. Ont i huvudet och mitt humör är i botten plus att jag borde skriva vfu rapport som jag inte alls har någon lust med.
 
Eh.....? Pratade med min banks spärrservice och hon sa att om jag beställer ett nytt kort så kommer det bli samma nummer på det, så om någon kommit över mina uppgifter så kan de använda det nya kortet också?!? Wtf? Är det inte därför man spärrar det gamla och fixar ett nytt? Är jag korkad eller vad menade hon ??
Det kanske blir samma kortnummer men nytt cvc-nummer?
 
Eh.....? Pratade med min banks spärrservice och hon sa att om jag beställer ett nytt kort så kommer det bli samma nummer på det, så om någon kommit över mina uppgifter så kan de använda det nya kortet också?!? Wtf? Är det inte därför man spärrar det gamla och fixar ett nytt? Är jag korkad eller vad menade hon ??
cvc nummer och datum blir annorlunda.

MvH glömde koden till kortet en gång :banghead:
 
Socker i scones?? :cautious: Det är ett bröd, inte en kaka! :mad:
Inte enligt britterna, som väl ändå får anses vara sconesens upphovsmakare ;)
Gick ned och skulle hämta testen, men tydligen ska man ha något slags NHS-nummer eller veta vilken GP man är registrerad med. Bara att gå hem och googla för jag har ingen aning om vad de menar. :meh:
Alla här verkar verkligen ta för givet att man är registrerad hos en 'egen' doktor och dessutom minns vad denne heter.
Men en GP måste man väl vara registrerad hos för att få vård överhuvdtaget? En practice alltså, inte en specifik läkare. En specifik persons namn har jag bara blivit tillfrågad om någon enstaka gång (och aldrig kunnat svara på). Tänker att det är liknande vårdcentral i Sverige? Eller hur gör du annars när du behöver gå till läkaren? 🤔 Sen antar jag att det är CHIS-numret de frågade efter och det har jag aldrig haft koll på heller, första gången jag blev frågad om det var när jag skulle boka vaccin. Tror att det är något man får automatiskt när man registrerar sig hos en NHS-anknuten GP. I mitt fall var det dock inga problem att jag inte kunde uppge det. Tillägg: Jag menar inte att ifrågasätta dig alltså, jag blir bara nyfiken! Ignorera mig om du vill :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp