Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir jobb imorgon trots allt, känns okej ändå. Jag är bara på hotellet Sön-Mån innan hus Tis-Ons och det allra största huset är tomt hela veckan så jag kan Egentligen lägga upp det hela lite efter behag och ork. Helt ledig Torsdag som en liten karamell.
Jag slapp dessutom den där fåniga "ful jultröja-dagen " på jobbet i fredags. Jag hatar sådant. :p
 
På tal om hästar måste jag nästan berätta om min lilla svarta idag. Ut i hagen efter motion mm. Inget konstigt så långt. Han åt lunchen inne så brukar ju dricka sen när han kommer ut mer sen. Bara det att nu precis vid ingången var det en pöl. Den skulle han dricka ur.
Bästis Aka Farbror kommer såklart och kollar läget. Vahd sker finns det något gottis??!
Varav de sedan såklart måste dricka ur samma minipöl. Man bara hallå ni har faktiskt uppvärmd balja 😂

Har sagt det förr men denna häst har sådan härlig humor. Haft sedan han var liten skrutt och han har alltid haft lite idéer om hur saker ska vara :laugh: :heart
 
Kom hem från affären, kunde inte riktigt komma på vad jag ville ha men kände ändå att det var något som gnagde. Nu sitter jag i soffan, nyss ätit en indisk blomkålsgryta med spenat, kikärtor, morötter och ris och ska strax hugga in på glassen.

Vad var det som gnagde och som jag kom på när jag går genom grinden? Jo, jag kom inte ihåg madlarna! O_o
 
På tal om hästar måste jag nästan berätta om min lilla svarta idag. Ut i hagen efter motion mm. Inget konstigt så långt. Han åt lunchen inne så brukar ju dricka sen när han kommer ut mer sen. Bara det att nu precis vid ingången var det en pöl. Den skulle han dricka ur.
Bästis Aka Farbror kommer såklart och kollar läget. Vahd sker finns det något gottis??!
Varav de sedan såklart måste dricka ur samma minipöl. Man bara hallå ni har faktiskt uppvärmd balja 😂

Har sagt det förr men denna häst har sådan härlig humor. Haft sedan han var liten skrutt och han har alltid haft lite idéer om hur saker ska vara :laugh: :heart

Hästar med humor är ändå för härligt! Låter som min unge herr Darwin, det är så tydligt att han dessutom själv anser att han är synnerligen underhållande och att han därför alltid bör vara i centrum så att ingen missar hans lustifikationer.

När veterinären var här för sista grundvaccinationen och hade med sig en medhjälpare, så blev han helt lycklig inför möjligheten att få visa sina bästa spex för en ny och ovanligt stor publik, jag tror att han var övertygad om att det var därför de hade kommit. ("skämten" går än så länge i huvudsak ut på att bita i saker eller möjligen människor, nordsvenskhumor alltså...)
 
Det är ju så det är, och jobbet är inte sådant att man kan "ta det lugnt" en dag heller, utan är man där är det ju full go. Jag tror jag drar ut på beslutet tills jag varit ut en sväng med hunden.
Fast jag är ju fritestad, så pandemin känns inte som en aktuell ursäkt. 😅
Jag menade nog mer att man (åtminstone jag) kanske inte vill röra sig så mycket i samhället med förkylningssymptom just nu, för även om man själv vet att man är negativ för Covid så vet ju inte de som hör dig snörvla/hosta det. Åtminstone jag har tyckt det var jobbigt när jag tagit mig ut på promenader under de senaste veckorna, det känns som att man kan göra folk rätt obekväma rätt snabbt :p
 
Jag var så sötsugen att jag övervägde gå till affären, tills jag kom på att jag glömt äta middag 😅 Är nog bäst att göra det :angel: Ska bara steka upp en hamburgare, behändig mat. Sen titta på Hobbit, tappade lusten för julfilmer då de jag satte på efter Jakten på julen inte alls var lika bra 😅
 
Hästar med humor är ändå för härligt! Låter som min unge herr Darwin, det är så tydligt att han dessutom själv anser att han är synnerligen underhållande och att han därför alltid bör vara i centrum så att ingen missar hans lustifikationer.

När veterinären var här för sista grundvaccinationen och hade med sig en medhjälpare, så blev han helt lycklig inför möjligheten att få visa sina bästa spex för en ny och ovanligt stor publik, jag tror att han var övertygad om att det var därför de hade kommit. ("skämten" går än så länge i huvudsak ut på att bita i saker eller möjligen människor, nordsvenskhumor alltså...)
Humor parat med ogrumlat självförtroende är ännu bättre.:D

Fösta gången jag satt på en ung dam var hon så stolt när hon kom hem att hon knappt kunde stå stilla. Släppte ut henne i hagen och hon rusade runt och berättade för alla hur DUKTIG hon varit. De var inte alls imponerade. Men det märkte hon inte. :rofl:

Har haft flera ston som varit helt fantastiska personligheter.
 
Jag menade nog mer att man (åtminstone jag) kanske inte vill röra sig så mycket i samhället med förkylningssymptom just nu, för även om man själv vet att man är negativ för Covid så vet ju inte de som hör dig snörvla/hosta det. Åtminstone jag har tyckt det var jobbigt när jag tagit mig ut på promenader under de senaste veckorna, det känns som att man kan göra folk rätt obekväma rätt snabbt :p
DET är helt sant, jag vill helst ha en stor neonskylt i pannan som säger "I'VE BEEN TESTED!" 😅 Det var likadant i somras med allergin, men just nu känns det som om hela världen nyser ändå och jag har ingen egentlig kundkontakt.
 
Sa, nu ar Svensk julskinka bestallt fran ett slakteri och "deli" inne i Portland. Det ar skont att inte behova slabba med inlaggningen sjalv och deras ar sa himla fantastiskt god ... fran grisar i narheten som gar ute och har det bra.:) Da de har mycket annat gott, korvar och massor av Europeiska produkter, ocksa blir det dock valdigt dyrt varje gang jag ar dar.:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp