Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska välja uppsattsämne, det ska inte vara för svårt men inte för lätt, samtidigt som ämnet ska vara roligt :arghh: hade gärna velat börja omgående med rapporten, då jag gärna vill vara klar till sommaren, samtidigt som jag jobbar heltid. Har hittat en rapport som jag skulle kunna spinna vidare på, men är ämnet intresant?
 
Dagen var riktigt bra idag, kollegorna är lediga så min favoritvikarie jobbar hela veckan med mig. Det är synd hon är pensionär även om det är henne väl unnat :laugh: Allt går så enkelt och smidigt med henne, lätt att diskutera med :)
Gjorde riktig mat när jag kom hem för ovanlighetens skull och även rört ihop muffins + beställt från zooplus. Stackars den som får äran att leverera paketet på 25 kg 😅

Nu är det lite surf och dricka ännu mer varmt innan det är sovdags :sleep:
 
Vovve är lite understimulerad. Jag har inte haft möjlighet att dra ut i skogen idag, varit för mycket på agendan, min ork räcker inte till allt.

Men imorgon blir det skogspromenad enligt normala rutiner igen.

Längtar efter ett glas vin. Men har alkoholförbud tills jag opererat mig nästa vecka.
 
Tänk att man blir lika "förvånad" varje år när det är typ kolsvart vid 17 nu och det känns fortfarande lika lyxigt att ha tillgång till en belyst ridbana under de allt kortare dagarna 😊. Klockan drog iväg när jag passade på att fixa lite andra stallsysslor idag så nöjde mig med att longera pållan ikväll vilket hon tycker inte är så värst motiverande men med en bom brukar det bli lite roligare 👌. Avslutade kvällen med soffhäng med älsklingen och Halv åtta hos mig från Katrineholm och rökt bäver på menyn låter ju rätt udda?!?! 🙃.
 
Man har väl dessutom svetsat igen brunnslock och dykt efter sprängämnen etc. :D Jag antar att det är standard, har bara inte noterat att det stått så inför något stort möte.
Det har man säkert! Ingenting förvånar mig när det gäller denna konferens längre :D

Fick för övrigt just reda på att alla världsledarna ska äta middag på det stora fina museet som ligger i anslutning till parken ikväll, så det är därför det varit fullt pådrag med patruller och avspärrningar sen i fredags.

Det är allt lite läskigt att tänka på allt de garderar sig mot, eller kanske snarare ATT de måste gardera sig mot en massa hemskheter. Måtte det vara fortsatt lugnt under de kommande 11 dagarna!
 
FB_IMG_1635801457676.jpg

:D
 
Den här dagen fortsatte leverera!
Vi köper tjänst av företag som nu tyckte ”ni kan göra en av sakerna själva IOM att vi inte får det att funka längre”. Men vi har ju avtalat i kontrakt att de ska göra just detta och det skulle dessutom vara klart för 1 mån sen. Och det drabbar dessutom våra kunder.
Jag brann av! 🤬🔥💥
Det är fasen sällan. Men köper jag en tjänst så förväntar jag mig inte att behöva göra det jag redan betalar för. Liksom:🖕
Och sen en till person som tycker jag ska lägga hur mkt tid som helst på saker som är dennes ansvar. :banghead:

Nu nedbäddad med mysgroda till valp. Vilken avstressnings-jackpot! ❤️
 
Dagen slutar som den börjat. 🙄

Ska handla något att äta innan jobbet, kommer in på fruktavdelningen som var så jäkla ofräsch med halvrutten frukt liggandes att jag helt kom av mig, köpte en banan, en sharonfrukt och lite frysta bär. Hm, visst funkar det att äta fil både nu och till frukost men det var inte riktigt vad jag tänkte mig. 😑

Sen när jag är framme på jobbet och ska köra ner i garaget så lyser det bara ilsket rött när jag drar kortet, bägge gångerna. Kör runt till receptionen men det är lika rött när jag drar kortet där. Försöker ringa vakten men det tutar bara upptaget hela tiden. Får syn på en och viftar så han kommer ut, jag förklarar problemet och han ringer en annan vakt som säger åt honom att släppa in mig, men jag vill ju kunna parkera och att mitt kort ska funka, jag trodde ju att vi redan löste det förra veckan?

Efter lite mer diskussioner på telefon så fixade iaf den andra vakten så min behörighet fungerade så jag kunde både ta mig in i receptionen och ner i garaget. En snabbdusch senare så plockade jag ihop det jag skulle ha med mig in och kunde lösa av min kollega. Nu ska jag bara ta mig ut i morgon bitti när andra försöker ta sig in. 😶
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp