Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite orimlig som just fick jättemycket ångest av tanken att det ju snart är vår, egentligen. Blev extremt stressad över att jag kanske inte hinner må så okej som jag brukar göra under höst och vinter. Är kanske inte jättebra på att leva i nuet...
 
På föreläsning som tar slut kl15. Verkar ha fått lite hosta, så ställde in eftermiddagens planer.
Är nog lika bra, ska slänga mig på soffan och bara vila. Kanske kan vila ikapp lite denna veckan.

Har fått melatonin utskrivet nu också, hoppas verkligen (verkligen!) att det hjälper något.
Vägglus-saneringen är förlängd med åtta veckor, jag måste sova i sängen varje natt och min hjärna pallar inte.
 
På föreläsning som tar slut kl15. Verkar ha fått lite hosta, så ställde in eftermiddagens planer.
Är nog lika bra, ska slänga mig på soffan och bara vila. Kanske kan vila ikapp lite denna veckan.

Har fått melatonin utskrivet nu också, hoppas verkligen (verkligen!) att det hjälper något.
Vägglus-saneringen är förlängd med åtta veckor, jag måste sova i sängen varje natt och min hjärna pallar inte.
Jag har nog inte hängt med, varför måste du sova i sängen? :confused:
 
Jag har nog inte hängt med, varför måste du sova i sängen? :confused:

Måste agera mänskligt lockbete till vägglössen så att de går fram och tillbaka i kiselguret som är utspritt :arghh:

(vilket ju är jättebra, för ju mer de kommer i kontakt med kiselguret desto mer luckrar det upp deras "skal", så att de dör. Men vetskapen att de kommer och äter på en varje natt lockar ICKE till god sömn.)

Det bör vara klart om 3-4 veckor, men 8 veckor för säkerhets skull.
 
Måste agera mänskligt lockbete till vägglössen så att de går fram och tillbaka i kiselguret som är utspritt :arghh:

(vilket ju är jättebra, för ju mer de kommer i kontakt med kiselguret desto mer luckrar det upp deras "skal", så att de dör. Men vetskapen att de kommer och äter på en varje natt lockar ICKE till god sömn.)

Det bör vara klart om 3-4 veckor, men 8 veckor för säkerhets skull.
:wtf: (ursäkta, inte till dig utan till krypen)
Förstår då verkligen din sömnlöshet, hoppas melatoninet funkar!
 
Lyssnar på senaste avsnittet av Creepypodden. Något trött på att det blivit mer och mer övernaturligt på sistone. För att det ska bli bra skräck enligt mig behöver det vara mer subtilt och verklighetsförankrat, annars blir det bara tramsigt och inte alls läskigt. :down:
 
Har sovit asdåligt och var helt slut redan då dagen började.
Försöker få något vettigt gjort med valp som är som en speedad lemmel korsat med inkontinent bäver. När jag äntligen lyckats söva henne i hennes hus drog andra hunden och jag en lättnadens suck. 🙏

Äntligen skulle jag kunna göra ngt som kräver iaf ett uns fokus. Nej, men då dör fiber-bredbandet. Jagar support och sitter i telefonkö i 45 min. Valpen vaknar och är valp liksom.. Mycket valp! 🙄
Support säger att inget är fel. Felsöker i 5 evigheter med tålmodig support och jag känner hur tiden bara rinner iväg. Sen går strömmen helt här hemma.
Jahapp.. Nästa supports-telefonkö. Ingen fel enligt el-distributör.. Lyckas natta valp igen.
När elen äntligen återvänder går det äntligen att starta om routers, datorer etc och få igång nätet.
Vaknar valpen då när varmlufts-maskinen piper sitt "godmorgon". Jajjemen! :meh:
Tur att hon är så söt, den lilla marodören! :heart 😅
 
Halloween ar antligen har. Vi har haft Halloween parites hela helgen, men i dag "it's the day" och da vi ar sa himla lata 😳 att ingen av oss ar villig att sitta och vanta pa barnen har de fatt sjalvservering.:p

Visa bifogad fil 78861


Benjamin's lapp i magen sager att "Help yourself ... if you DARE"
Vi gjorde likadant, fast hos oss var det den här sköna bönan som stod utanför dörren med en stor pumpa fylld med godis på sitt lilla bord:

250765020_10158410294955677_3740866431409845176_n.jpg


(bild tagen under lördagskvällens Halloweenfest då hon istället hade en shot på bordet och en flaska hemsk skotsk sprit i famnen, som skämt)
 
Måste agera mänskligt lockbete till vägglössen så att de går fram och tillbaka i kiselguret som är utspritt :arghh:

(vilket ju är jättebra, för ju mer de kommer i kontakt med kiselguret desto mer luckrar det upp deras "skal", så att de dör. Men vetskapen att de kommer och äter på en varje natt lockar ICKE till god sömn.)

Det bör vara klart om 3-4 veckor, men 8 veckor för säkerhets skull.

Åh, din stackare!
 
Dricker kaffe och försöker tina lite efter en promenad som visade sig bli lite kallare än väntat. Blev en massa omvägar också då det spärrats av på alla möjliga håll och kanter p.g.a COP26. Försökte förstå varför de spärrat av i vårt område (som ligger 3 km från konferensområdet) och har en massa polis + polishästar som patrullerar inne i "vår" park när det knappt var en kotte där, men det var det ingen som riktigt kunde svara på. Mig gör det inget, men det ser onekligen ut som ett slöseri på resurser 🤔 Nåja, nu ska jag dricka upp och försöka börja avsluta denna intensiva arbetsdag lite grann!
 
Dricker kaffe och försöker tina lite efter en promenad som visade sig bli lite kallare än väntat. Blev en massa omvägar också då det spärrats av på alla möjliga håll och kanter p.g.a COP26. Försökte förstå varför de spärrat av i vårt område (som ligger 3 km från konferensområdet) och har en massa polis + polishästar som patrullerar inne i "vår" park när det knappt var en kotte där, men det var det ingen som riktigt kunde svara på. Mig gör det inget, men det ser onekligen ut som ett slöseri på resurser 🤔 Nåja, nu ska jag dricka upp och försöka börja avsluta denna intensiva arbetsdag lite grann!
Man har väl dessutom svetsat igen brunnslock och dykt efter sprängämnen etc. :D Jag antar att det är standard, har bara inte noterat att det stått så inför något stort möte.
 
Varit ute en sväng i blåsten och bytt dekorationer från halloweentema till mer vintrigt. Tänkte sätta upp en till ljusslinga också men den hade fräckheten att gå sönder så det blev inget med det. :meh: Jag får gå igenom mina gömmor imorgon och se om jag har någon bra ersättare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp