Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttsamt.
Läste i tidningen att riskgrupper inte bör åka kollektivt och därför beviljas reseersättning för planerade besök i vården. Sökte överallt på regionens webb men där stod absolut ingenting.

Så, jag ringde regionen. Kollades till kollektivtrafiken och de sa att jag skulle skicka kvitto plus personuppgifter till dem. Googlade mig fram på kollektivtrafikens webbsida och där står att jag behöver skicka in intyg från vården om att jag är i riskgrupp. Men inte nåt om vart intyget skulle skickas.

Alltså - hur svårt kan det vara att lämna korrekt och fullständig information på sin hemsida, respektive fullständig info i telefon.

Jag har ett gäng besök på stora sjukhuset framöver (lång resa). Och när jag kommer i dialys ska jag åka till vården flera gånger i veckan. Det känns i plånboken. Misstänker lite konspiratoriskt att de gömmer infon för att spara pengar. :meh:
 
Överlevde dagliga verksamheten och börjar bli klar med mitt ena projekt. Men nu börjar efter-stress-huvudvärk smyga sig på ändå. :down: Känns som att det kan vara läge för en powernap efter lunchen så jag kanske orkar med resten av dagen.
 
Fast den där kaninen ser inte helt pålitlig ut så den funkar till Halloween också :cautious:




:rofl: :rofl: :rofl:

Edit: Fast det blir lite svårt att få den julig... en tomteluva kanske? :D

Forra aret korde var "Benjamin" cykel vid var infart. Nar jag satte ut honom i borjan pa October hade han en blomma och en jack o'lantern pa cykeln. Efter Halloween hade passerat korde han runt med manga pumpor och en slinga "hostlov" fran hobby affaren. Efter Thanksgiving och till forsta Advent hade han en tomteluva och nagra paket samt nagra "gran kvistar" pa cykeln.

Jag funderade pa att ha honom kvar med nagra Valentine hjartan genom January till February, for att ge honom nagra 4-klover och en typisk St Patrick hatt efter Valentine, men Maken tyckte inte det, han var lite trott pa att ha Benjamin utanfor dorren sa lange. :p
 
Tröttsamt.
Läste i tidningen att riskgrupper inte bör åka kollektivt och därför beviljas reseersättning för planerade besök i vården. Sökte överallt på regionens webb men där stod absolut ingenting.

Så, jag ringde regionen. Kollades till kollektivtrafiken och de sa att jag skulle skicka kvitto plus personuppgifter till dem. Googlade mig fram på kollektivtrafikens webbsida och där står att jag behöver skicka in intyg från vården om att jag är i riskgrupp. Men inte nåt om vart intyget skulle skickas.

Alltså - hur svårt kan det vara att lämna korrekt och fullständig information på sin hemsida, respektive fullständig info i telefon.

Jag har ett gäng besök på stora sjukhuset framöver (lång resa). Och när jag kommer i dialys ska jag åka till vården flera gånger i veckan. Det känns i plånboken. Misstänker lite konspiratoriskt att de gömmer infon för att spara pengar. :meh:
https://www.1177.se/Dalarna/sa-fungerar-varden/sjukresor-och-fardtjanst/sjukresor-i-dalarna/
Här verkar det mesta stå, dock ganska utspritt...
 
Kompisen kom förbi
Nu står Ija bredvid sin bästa vän i hyllan
 

Bifogade filer

  • 20211101_131742.jpg
    20211101_131742.jpg
    197,4 KB · Visningar: 36
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp