Vi har just atit klart ... och klockan ar inte 5 pm annu
Sa det blir nar man maste ga upp tidigt. Jag har lovat att kora ett extra varv i morgon (vi ar sa oerhort korta pa chauforer) sa jag klockar in klockan 6am.
Vi byter till "standard time" nasta helg OCH JAG AR INTE GLAD ... 33 stater (av 50) har rostat att INTE andra klockan utan ha "daylight saving time aret runt", daribland Oregon. Nasta helg andrar vi klockan igen.
Vad gor congress egentligen? Det ar val bara att sag "varsagod" ... Arizona, Hawaii, och nagon mer som jag inte minns vilken det ar andrar inte tiden som det ar. (De har dock "standard time" ... Mer an ett Native American -American Indian- reservat i Arizona andrar till sommar tid varje ar, och sedan tillbaka igen
Det mesta av Grand Canyon, Painted Desert, Petrified Forest, etc ... de mest sevarda turistmalen... ligger pa Native land. Man ar standigt en timma for tidigt eller for sent.
)
Just nu sitter jag och gommer mig och har satt upp sa "trick och treaters" kan ta sitt eget godis. Hoppas de tar allt. Jag behover verkligen inte ata mer.