Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog visst igen det korta stallbesöket igår och var närmast hela eftermiddagen i stallet idag; förutom skötsel och ridning spanade jag lite på den nya hästen och mockade ur lösdriften👍.
Idag gjorde vi båda delar vi tycker bäst om: rida ut och hoppa 🤩. Efter den härliga kortare ridturen i finvädret avslutade vi på ridbanan och hoppade ett kryss några gånger; det var så roligt att jag fick lägga band på mig 😍 då jag red i bomlösa sadeln; härliga häst ❤.
Efter stallet bjöd vi hem mamma på middag 😊 (kokade potatismos till köttbullarna) och nu när vi sett Solsidan ska vi krypa ner nybadade i renbäddad säng; ännu en riktigt fin helg med massa trevligheter till ända 🥰.
 
Senast ändrad:
Vi har just atit klart ... och klockan ar inte 5 pm annu 😳 Sa det blir nar man maste ga upp tidigt. Jag har lovat att kora ett extra varv i morgon (vi ar sa oerhort korta pa chauforer) sa jag klockar in klockan 6am. :sleep:

Vi byter till "standard time" nasta helg OCH JAG AR INTE GLAD ... 33 stater (av 50) har rostat att INTE andra klockan utan ha "daylight saving time aret runt", daribland Oregon. Nasta helg andrar vi klockan igen. :crazy::rage: Vad gor congress egentligen? Det ar val bara att sag "varsagod" ... Arizona, Hawaii, och nagon mer som jag inte minns vilken det ar andrar inte tiden som det ar. (De har dock "standard time" ... Mer an ett Native American -American Indian- reservat i Arizona andrar till sommar tid varje ar, och sedan tillbaka igen :crazy: Det mesta av Grand Canyon, Painted Desert, Petrified Forest, etc ... de mest sevarda turistmalen... ligger pa Native land. Man ar standigt en timma for tidigt eller for sent. 🙄)

Just nu sitter jag och gommer mig och har satt upp sa "trick och treaters" kan ta sitt eget godis. Hoppas de tar allt. Jag behover verkligen inte ata mer. :o
 
Halloween ar antligen har. Vi har haft Halloween parites hela helgen, men i dag "it's the day" och da vi ar sa himla lata 😳 att ingen av oss ar villig att sitta och vanta pa barnen har de fatt sjalvservering.:p

IMG_2259.jpeg



Benjamin's lapp i magen sager att "Help yourself ... if you DARE"
 
Har ar hur min stad dekorerar huvudgatan i Oktober

IMG_2237.jpeg


Jag visade det 4-ariga barnbarnet den har bilden och sa, "Jag vet inte riktigt vad det har ar, men visst ar det scary?" ... varpa barnbarnet sa med latt trott stamma, "Men farmor ... det ar ju en zombie, ser du val?"
eeehhh ... if you say so, lol.

IMG_2236.jpeg


Det finns flera i varje kvarter, men detta ar de enda jag fick en bild pa ... av nagon marklig anledning.
 
Extremt billig wachtel säljes, eller så portar jag löptikar. Kompisen som ibland är lite trög kom i helgen förbi och rastade sin hund för att sen tala om att hon löpte. Vilket innebär att Ville har sagt sug behöva ut två gånger i natt enbart för att stå med nosen på hennes pissfläck. 😫🙄 Jag kan inte med att inte gå ut med honom när han säger till, men andra gången i natt muttrade jag rätt rejält på honom.
Tack och lov för höstlov så att jag inte har några lektioner utan kan pula på med lite mer enkla uppgifter som att kopiera och skriva ut.
 
Snart blir vi avlösta :bump: Jag ska köra hem direkt. Tyvärr ska mitt larm ha service nu på morgonen men jag hoppas att det går snabbt så jag sen kan sova några timmar.
Tar stallet i eftermiddag och ska sen njuta av att vara ledig till fredag morgon :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp