Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har suttit med kikaren och tittat på gråtrutar och kråkor som försökte jaga bort en havsörn. Det var himla mäktigt!

Fick även syn på en väldigt bräcklig pråm av brädor och pontoner som transporterade en bil över fjärden. Det såg lite riskfyllt ut.
 
Jag vill ha en kappa. En lång skön - och helst knallröd.

Men jag bor i en liten stad och i år är allt bege och nedtonat. Hittade en orange tröja för ett tag sedan och en långskjorta, orange även den. Men snygga kappor finns inte. Mest bara täckjackor.

Beställa på nätet är ingen idé för jag behöver ofta prova mig igenom så många plagg innan jag hittar nåt som sitter ok.
 
Jag vill ha en kappa. En lång skön - och helst knallröd.

Men jag bor i en liten stad och i år är allt bege och nedtonat. Hittade en orange tröja för ett tag sedan och en långskjorta, orange även den. Men snygga kappor finns inte. Mest bara täckjackor.

Beställa på nätet är ingen idé för jag behöver ofta prova mig igenom så många plagg innan jag hittar nåt som sitter ok.
Vet inte vad du tänker dig för kappor, men på engelsons finns dunkappa i gladare färger och även om det främst är webbshop så har de en storlekstabell per plagg, så man kan se hur just det plagget är och lättare få sådant som fungerar.
 
Känns som att min kropp är redo att gå i ide nu och vakna igen till våren. Trivs inte i mörker.
Full förståelse. Jag är otroligt glad att jag sagt upp mig från jobbet och bara har två arbetsveckor kvar. Veckan som kommer så slutar jag 15 varje dag (Om det inte blir övertid) så då hinner jag ut lite i dagsljus med hundarna. Sedan när jag slutat jobbet så kommer högsta prio bli att komma ut på skogspromenader de soliga dagarna. Så skönt det ska bli att kunna styra lite över hur man jobbar!
 
Full förståelse. Jag är otroligt glad att jag sagt upp mig från jobbet och bara har två arbetsveckor kvar. Veckan som kommer så slutar jag 15 varje dag (Om det inte blir övertid) så då hinner jag ut lite i dagsljus med hundarna. Sedan när jag slutat jobbet så kommer högsta prio bli att komma ut på skogspromenader de soliga dagarna. Så skönt det ska bli att kunna styra lite över hur man jobbar!
Förstår det!
Jag har varit på intervju på två jobb nu med dygnspass. Då hinner jag vara hos hästen på dagtid de dygn jag inte jobbar. Skulle vara perfekt.
 
Vet inte vad du tänker dig för kappor, men på engelsons finns dunkappa i gladare färger och även om det främst är webbshop så har de en storlekstabell per plagg, så man kan se hur just det plagget är och lättare få sådant som fungeraDunkappa=täckjacka. Vill ja gitne ha.
Dunkappa=täckjacka i min värld. Inte min stil
Jag söker typ yllekappa, lång modell och med knäppning, inte skärp. Lite"damig"

Jag är en storlek 40/M. Problemet är mina breda axlar och mitt korta överliv. Allt som år det minsta figursytt hamnar med smalaste stället över mina höfter. :meh: Har haft rätt fascinerande upplevelser i provhytter genom åren......
 
Nyss hemkommen, tog mig närmaste lilla butik och lyckades roffa åt mig lite lösgodis fast det var ganska urplockat (såklart, det är halloween och det var extrapris). Nu äter jag middag, trakasserad av Herr Katt som tycker att det är orättvist att jag inte delar med mig av precis all min mat. 😾
 
Varit på dop i helgen. Normalt sätt sover jag bra när är hos Mamma men att dela rum med en 2 åring och en syster som nyligen varit förskyld och snarkar njaaa 😏 Jag sover ju dåligt hemma med men konstigt nog brukar jag sova bra hos mamma men inte denna gång. Fick fyra timmars sömn sen väckte barnet mig med Moooooster klockan 7 och då spelar de ingen roll att vi hade dragit tillbaka klockan 😅🤣 Så bara kliva upp och hjälpa henne att kolla vart mormor höll hus och sen börja hinkar kaffe. Borde plugga men orkar verkligen inte, helt slut både psykiskt och fysiskt. Tär en del på mig att umgås med massa folk, de gör mig trött.

Men att komma hem till Trulis ❤️🙏 Trulis min älskade Trulis. Nej borta bra men hemma bäst 😅
InShot_20211031_180606523.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp