Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Döddsseg. Verkar som att melatoninet funkar 😅
Ska nog ta det lite tidigare ikväll, och sen INTE sitta i telefonkö till 1177 i en timme fteråt bara för att få svaret "Det får du fråga på ett apotek, hejdå:" Fan haha.

Nu tvätt och plugg, ikväll ridlektion :bump:
 
Har varit och simmat, kände mig stark så det blev längre än jag brukar simma. Roligt att märka att jag orkar mer än innan.
Lite taggad på att skaffa gymkort, får göra det när jag fått ett nytt jobb och friskvårdsbidrag.

Det går iaf framåt med nytt jobb, har tre jobb på gång nu. Får se vilket som passar bäst.
 
Du är INTE löjlig. :rage:
Lycka till :heart

Tack snälla, det gick jättebra! Läkaren jag fick var jättesnäll och pedagogisk när han gick igenom mig med blodtryck osv. Han skickade mig senare till labbet för att göra blodprov och där var hon som stack mig också jättesnäll när jag berättade att detta är mitt första blodprov någonsin. Nu har jag bara varit på den vårdcentralen två gånger, men när alla är så snälla och pedagogiska vill jag ju nästan säga att jag hittat världens bästa vårdcentral jämfört med min tidigare :love:
 
Ouff, tackade nej till att jobba kväll på fredag då jag anmält mig till ridning redan och ska tävla på lördag.
(Bra att plugga också.)
Genast lite ångest och jättedåligt samvete. Har tackat ja alla andra gånger de frågat om jag kan jobba, men nu kommer de nog ALDRIG fråga igen! Suck, hjärnan.
 
Beror på vad som avsågs. Undersökte hen något eller pratade hen om examineringen av kursen?
Kanske, men Merriam-Webster säger så här:

Definition of examine


transitive verb
1a: to inspect closely
b: to test the condition of
c: to inquire into carefully : INVESTIGATE
2a: to interrogate closelyexamine a prisoner
b: to test by questioning in order to determine progress, fitness, or knowledge
intransitive verb
: to make or give an examination

Det är inte snarare en skillnad mellan brittisk engelska och amerikansk engelska?
 
Kanske, men Merriam-Webster säger så här:

Definition of examine


transitive verb
1a: to inspect closely
b: to test the condition of
c: to inquire into carefully : INVESTIGATE
2a: to interrogate closelyexamine a prisoner
b: to test by questioning in order to determine progress, fitness, or knowledge
intransitive verb
: to make or give an examination

Det är inte snarare en skillnad mellan brittisk engelska och amerikansk engelska?

Stämmer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp