Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske, men Merriam-Webster säger så här:

Definition of examine


transitive verb
1a: to inspect closely
b: to test the condition of
c: to inquire into carefully : INVESTIGATE
2a: to interrogate closelyexamine a prisoner
b: to test by questioning in order to determine progress, fitness, or knowledge
intransitive verb
: to make or give an examination

Det är inte snarare en skillnad mellan brittisk engelska och amerikansk engelska?

I love Merriam-Webster!
 
Hoppas Tesla ska göra en störtdykning. En liten stund bara. Rekyla ner nu så man kan köpa en aktie till :angel: Snällaaaa.

I övrigt försöker jag vara okej med att sparandet nog kommer få ligga på is lite medan jag pluggar. Eller, fondsparandet på 1500-2000 i månaden ska ligga kvar, meeen utöver det är det nog helt enkelt så att jag har lite för många roliga saker jag vill göra just nu. (Bufferten lär inte växa, om man säger så :angel:)
Och det ska nog få vara okej :)

Efter nästan två år utan konserter så vägrar jag prioritera bort det :D
 
Tack snälla, det gick jättebra! Läkaren jag fick var jättesnäll och pedagogisk när han gick igenom mig med blodtryck osv. Han skickade mig senare till labbet för att göra blodprov och där var hon som stack mig också jättesnäll när jag berättade att detta är mitt första blodprov någonsin. Nu har jag bara varit på den vårdcentralen två gånger, men när alla är så snälla och pedagogiska vill jag ju nästan säga att jag hittat världens bästa vårdcentral jämfört med min tidigare :love:
Vad härligt :love:
 
Stallet gick bra. Först tömkörde jag en ponny och sen red dottern den andra. Under tiden fyllde 27-åringen på vattnet i hagarna och mockade :D
Försökte lägga upp bild men det tycks inte funka idag heller :mad:
 

Bifogade filer

  • IMG_20211102_110304.jpg
    IMG_20211102_110304.jpg
    595,5 KB · Visningar: 92
Sitter på njurmottagningen på sjukhuset och väntar på läkaren och att kunna lämna prover. Segt som satan.

Personalen verkar vettig dock. Och med vettig menar jag att de verkar gilla sitt jobb. Har stött på en del som inte borde vara i vårdyrket om mna säger så.

Har dator med. Har fått ett rum för 2p och det delar jag med en man.

Känns konstigt. Inte behövt dela rum med en man tidigare enbart kvinnor

Jag är inte så kinkig så egentligen bryr jga mig inte men något att reagerar över. Det enda jag vill göra är at köpa en stor påse godis och en massa pepsi och smälla i mig här på avdelningen bara för att liksom. :rofl:

Får alltid sådana infall när jag är på sjukhus ha ha
 
Typiskt mig att bli sjuk så fort jag är ledig....(lite hosta, trötthet, ev feber igår) Men samtidigt är det lugnare - och mindre stressande - att vara sjuk när man ändå är ledig från jobbet. Hoppas bara att jag är pigg till fredagens återbesök med hästen (som skulle varit idag, men som jag lyckades boka om).

Idag har jag mestadels suttit/legat på soffan och tittat på TV, läst och slösurfat. Är inte riktigt så krassligt att jag kan sova, fast igår tog jag faktiskt en tupplur på soffan på eftermiddagen.... :p Jag upptäckte en rätt spännande serie på TV4 Play: "Äventyr på outforskade platser". I de två avsnitt jag har sett hittills har de dykt i trånga grottor - snacka om klaustrofobi-känsla..... :nailbiting: Sådant som är kul att titta på, och tänka "näpp, aldrig i livet!!" :D
 
Det här är nog min konstigaste dag på länge, går runt och halvsover, och samtidigt har följande hänt på jobbet i dag: Bokningskaos, brand, en person sågat av sig en bit av fingret, storbråk mellan två anställda, elfel, ytterdörr som inte fungerar, gasläcka, sönderslagen lampa som resulterade i fint fint glassplitter i en hel föreläsningssal, 3-4 arga besökare som skällt på mig, 2 accessystem av 4 nere, en dörr gick i baklås.
Det har ringt konstant i växeln. Det har varit jättemånga nere hos mig för hjälp, många fler än normalt.

Har halvsovit mig genom allt och är helt groggy, samtidigt har jag hanterat allt med exakt 0 problem. :cautious:
Men nu vill jag faktiskt hem, tänkte smyga iväg lite tidigare, om en sisådär 40 minuter.
 
Det här är nog min konstigaste dag på länge, går runt och halvsover, och samtidigt har följande hänt på jobbet i dag: Bokningskaos, brand, en person sågat av sig en bit av fingret, storbråk mellan två anställda, elfel, ytterdörr som inte fungerar, gasläcka, sönderslagen lampa som resulterade i fint fint glassplitter i en hel föreläsningssal, 3-4 arga besökare som skällt på mig, 2 accessystem av 4 nere, en dörr gick i baklås.
Det har ringt konstant i växeln. Det har varit jättemånga nere hos mig för hjälp, många fler än normalt.

Har halvsovit mig genom allt och är helt groggy, samtidigt har jag hanterat allt med exakt 0 problem. :cautious:
Men nu vill jag faktiskt hem, tänkte smyga iväg lite tidigare, om en sisådär 40 minuter.
Smyg inte, SPRING! 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️
 
Hemkommen från paketuthämtning på posten och tror eventuellt att jag promenerade förbi Joe Biden på väg dit O_o Ja alltså inte på gatan eller så, men när jag stod och väntade på grön gubbe på bron som går över den just nu avstängda motorvägen kom det en lång rad tjusiga bilar med blå/röda ljus och två av dem såg ut att vara någon slags limousin med amerikanska flaggor fram. Jag räknade till totalt 19 bilar och 12 polismotorcyklar i konvojen och ovanför oss cirkulerade en helikopter. Kan väl knappt vara någon annan som har ett sånt stort säkerhetsteam runt sig? Ville ta bild men vågade inte ifall jag skulle råka se misstänkt ut eller nått :angel:

Mycket spänning i den här stan dessa dagar, jag blir nästan sugen på att ge mig ut bland folk oftare ifall man skulle få syn på något annat kul! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp