Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den regionen är anledningen till varför jag valt att avvakta med att flytta norrut. Vill inte behöva vara helt beroende av den, utan väljer att flytta upp igen när jag mår bättre och inte behöver så mycket hjälp av psykiatrin längre.
Förstår det, jag hade problem med den regionen inom psykiatrin tidigare också... finns några guldkorn iaf, jag hade turen att få dem senaste gången jag sökte, bara hoppas de blir kvar :)
Hälsocentralerna går på knäna dock, var rent kaos innan jag bytte till privat VC.
 
Förstår det, jag hade problem med den regionen inom psykiatrin tidigare också... finns några guldkorn iaf, jag hade turen att få dem senaste gången jag sökte, bara hoppas de blir kvar :)
Hälsocentralerna går på knäna dock, var rent kaos innan jag bytte till privat VC.
Fick okej hjälp av psyk när jag bodde där tills jag flyttade för tio år sedan. Men regionen har ju inte blivit bättre direkt.
Men jag har fantastiskt bra hjälp här nere nu, kunde inte haft bättre stöd. Så jag avvaktar ett tag, är äntligen på rätt väg i måendet nu tack vara psyk.
 
Mkt positivt som sker nu helt plötsligt!

68562BA7-D72B-462A-8299-28FEAE0090BD.jpeg
 
Påminner om när min förra hund blev magsjuk mitt i natten och spydde ner sängen. Fick ner henne på golvet och försökte dra ner det hon kräkts på på golvet. Då hann hon slinka upp i tygsoffan och kräkas där.

Dagen efter hade det passerat genom systemet och så att säga kom ut bakvägen mitt i natten i sängen..

Stackars lill-pluttan! ❤️
Att en sån liten sak kan skapa sånt mayhem på så kort tid.

Hoppas din mår bra nu!

Åh, vilken natt :heart Så tycker man ju så hemskt synd om dem.

Bruce är på banan. Vi var ute vid kl. 5 i morse sen sov han till lunch, var ute och kissade en sväng och sov sen eftermiddagen. Men han har ätit ris, druckit och nu på kvällen börjar han bli sig själv igen. Muttrar på grannarna från under täcket och viftar på svansen när man kommer och gosar :heart OCH kommer ut i köket och tigger godsaker, minnet är ju bra men kort 🤷‍♀️😅
 
@Calmiche och @Scata

Ni har egentligen rätt, men jag misstänker att de skulle göra precis samma som gjorts under tidigare må-dåligt-cirkusar. Skriva ut mediciner som inte funkar alls eller som har helt knäppa och oväntade biverkningar eftersom jag är felkopplad och inte svarar på piller som man ska göra. Upprepa x10,000 ungefär.

Och andra lösningar? De finns knappt här, speciellt inte för autister. Det är bollas mellan vanliga psykiatrin där man blir behandlad som skit, och habiliteringen, som främst riktar in sig på att lösa mer konkreta saker än ett vagt "det känns förjävligt". Att jag mår skit är pga att större delen av mitt liv är kasst på flera olika sätt och det kan de inte göra något åt. Inte jag heller, känns det som, vilket såklart bidrar massor till hopplösheten. :(

Nå, jag tog mig in i duschen och lyckades göra mat åtminstone. Dagens stordåd avklarade. Nu ska jag försöka spela eller nåt för att distrahera mig så att jag förhoppningsvis lyckas visa mig på dagliga verksamheten imorgon.
 
@Calmiche och @Scata

Ni har egentligen rätt, men jag misstänker att de skulle göra precis samma som gjorts under tidigare må-dåligt-cirkusar. Skriva ut mediciner som inte funkar alls eller som har helt knäppa och oväntade biverkningar eftersom jag är felkopplad och inte svarar på piller som man ska göra. Upprepa x10,000 ungefär.

Och andra lösningar? De finns knappt här, speciellt inte för autister. Det är bollas mellan vanliga psykiatrin där man blir behandlad som skit, och habiliteringen, som främst riktar in sig på att lösa mer konkreta saker än ett vagt "det känns förjävligt". Att jag mår skit är pga att större delen av mitt liv är kasst på flera olika sätt och det kan de inte göra något åt. Inte jag heller, känns det som, vilket såklart bidrar massor till hopplösheten. :(

Nå, jag tog mig in i duschen och lyckades göra mat åtminstone. Dagens stordåd avklarade. Nu ska jag försöka spela eller nåt för att distrahera mig så att jag förhoppningsvis lyckas visa mig på dagliga verksamheten imorgon.
Det är tragiskt :( Har du testat prata med en psykolog digitalt? Om inte så kan det ju vara värt att testa. :heart
 
Ja förfärlig. Väcker så många frågor,. Var det verkligen en olycka eller var det avsiktligt. Var nån berusad och övermodig eller bara allmänt enfaldig.
Eller gav en glasskiva i staketet vika? Har för mig att baren är på våning 7.
Ja verkligen! Höjden av otur för den som stod nedanför om jag har förstått det rätt 😔
Det är som i en film :(
 
Har också följt olyckan (?) på UKK. Minns när huset byggdes och det var skriverier just om baren på våningen högst upp då man var orolig att folk skulle tappa glas på gäster längst ned. Har alltid tyckt det varit obehagligt med att det just är förhållandevis öppet mellan alla våningar. Läste på svt att glasväggen höjts för ett par år sedan, men uppenbarligen inte högt nog oavsett om det var olycka, frivilligt eller avsiktligt knuffande..
 
Det är tragiskt :( Har du testat prata med en psykolog digitalt? Om inte så kan det ju vara värt att testa. :heart

Det har jag faktiskt inte gjort, har (säkert felaktigt) fått intrycket av att de flesta sådana är privata? Och då täcks de väl sällan av högkostadsskyddet? Utan det kommer jag aldrig att ha råd med tanke på timtaxan som psykologer brukar ha. Det verkar vanligast med videosamtal som kontakt också och det funkar inte för mig, det är textchatt eller inget. Och vips så blev det plötsligt jättesvårt fast det i teorin låter så enkelt...
 
Åh yes! Fick mess om att min ateljé nu är klar. Golvet är återställt efter stambytet. Alla mina konstverk kan flyttas tillbaka. Ungdomliga grannen anmälde sig direkt att bära tillbaka allt imorgon. Nu kan jag börja jobba igen ❣️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp