Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä! har lite ångest ikväll med. 3de dagen på rad. Det är inte roligt längre.
Tänker att så länge en är vid liv och inte kommer kolavippen 3..2..1 så är ju livet ändå rätt najs. Livet kan kanske inte vara festligt jämt. Personligen är jag sjukt tacksam att jag förmodligen inte kommer lämna in inom närmaste framtiden.
Sen har jag väl inget toppen-liv sådär men ändå tacksam för att ha en slags framtidsutsikt ngt ljusare än ”gula-blend-tanten”. Allt är oftast relativt ändå!
 
Vädret var ju inget speciellt; typ mörkt klippt hela dagen lång så passade bra att ta ett dressyrpass på ridbanan I eftermiddags ☺. Red utan säkerhetsvästen detta pass med och vad jag känner mig "naken" utan den men som sagt blir ju mer följsam och för att inte tala om vad mina "stackars" magmuskler fick jobba 😅. Regnrusket tilltog vid insläpp och när jag körde hem så såna här dagar är det extra mysigt att tända brasa och ljus samt riktigt gott med varm choklad 😍.
 
Tänker att så länge en är vid liv och inte kommer kolavippen 3..2..1 så är ju livet ändå rätt najs. Livet kan kanske inte vara festligt jämt. Personligen är jag sjukt tacksam att jag förmodligen inte kommer lämna in inom närmaste framtiden.
Sen har jag väl inget toppen-liv sådär men ändå tacksam för att ha en slags framtidsutsikt ngt ljusare än ”gula-blend-tanten”. Allt är oftast relativt ändå!
Oh nej det handlar inte om det.
Det är mer att jag har en sån skev balans i livet.
jag försöker inte ha ångest över jobbet.
försöker inte känna mig så isolerad när jag är ledig.
såna saker.
är inte direkt deprimerad. bara att jag är inte bra nog.
 
Det har jag faktiskt inte gjort, har (säkert felaktigt) fått intrycket av att de flesta sådana är privata? Och då täcks de väl sällan av högkostadsskyddet? Utan det kommer jag aldrig att ha råd med tanke på timtaxan som psykologer brukar ha. Det verkar vanligast med videosamtal som kontakt också och det funkar inte för mig, det är textchatt eller inget. Och vips så blev det plötsligt jättesvårt fast det i teorin låter så enkelt...
Det är rätt många som täcks av högkostnadsskyddet och söker du på "psykolog på nätet chat" dyker det upp några. Doktor24 täcks av högkostnadsskyddet och börjar alltid med chatt. Man har möjligheten att gå över till video men det är inget krav, man får välja själv vad man trivs bäst med.

Jag känner igen känslan av att det blir jättesvårt fast det borde va enkelt, blir bara så ibland. Hjärnan får stopp typ.
 
Oh nej det handlar inte om det.
Det är mer att jag har en sån skev balans i livet.
jag försöker inte ha ångest över jobbet.
försöker inte känna mig så isolerad när jag är ledig.
såna saker.
är inte direkt deprimerad. bara att jag är inte bra nog.

Svårt det där. Jag har legat på sjukhus /inte kunnat gå ut hela oktober. Det känns som tiden gått typ bara passerat men jag har inte varit med på tåget. Tänker att jobb är sekundärt. Att vara bra kan en inte förvänta sig att vara alltjämt. Vad menas ens med bra!? Behöver en ens vara duktig eller prestera? Ett jobb är inte livet. Jag var beredd att avsluta livet (obs ej sentimental eller martyr utan jag hade ordnat det in case). Men jag vill gärna leva såklart och har man möjligt att välja det så är det att kämpa på som gäller. Är så sjukt tacksam för de som trängde sig på, sa ”kom igen ju Törnis ge inte upp förfan”. Pannben! Du klarar det, kämpa på!
Har jag möjlighet kommer jag att leva!
 
_20211102_221333.JPG

Oklart om det finns chans till kudde för mig... :cautious:
 
Svårt det där. Jag har legat på sjukhus /inte kunnat gå ut hela oktober. Det känns som tiden gått typ bara passerat men jag har inte varit med på tåget. Tänker att jobb är sekundärt. Att vara bra kan en inte förvänta sig att vara alltjämt. Vad menas ens med bra!? Behöver en ens vara duktig eller prestera? Ett jobb är inte livet. Jag var beredd att avsluta livet (obs ej sentimental eller martyr utan jag hade ordnat det in case). Men jag vill gärna leva såklart och har man möjligt att välja det så är det att kämpa på som gäller. Är så sjukt tacksam för de som trängde sig på, sa ”kom igen ju Törnis ge inte upp förfan”. Pannben! Du klarar det, kämpa på!
Har jag möjlighet kommer jag att leva!
Så hemskt att du har mått så dåligt,
jag vet hur det är att vara där.
Så glad att du har personer runt dig som fångar upp dig.
Jag hjälper gärna om det är något jag kan göra.

Jobbet har blivit det lilla jag har i min värd för tillfället.
little foto blir det ibland.
Jag har ritat runt 200 blad av likande som dessa
1635888681969.jpeg

Men jag har aldrig ritat elsystem för fordon förut.
Än mindre eldriven och återvinning av energi.
Men jag får ingen feedback. så jag antar att de är Nominella.
men man vill veta.
sen att man sitter isolerad med inget sällskap driver tankarna till ett dåligt ställe.
 
Så hemskt att du har mått så dåligt,
jag vet hur det är att vara där.
Så glad att du har personer runt dig som fångar upp dig.
Jag hjälper gärna om det är något jag kan göra.

Jobbet har blivit det lilla jag har i min värd för tillfället.
little foto blir det ibland.
Jag har ritat runt 200 blad av likande som dessa
Visa bifogad fil 78952
Men jag har aldrig ritat elsystem för fordon förut.
Än mindre eldriven och återvinning av energi.
Men jag får ingen feedback. så jag antar att de är Nominella.
men man vill veta.
sen att man sitter isolerad med inget sällskap driver tankarna till ett dåligt ställe.

Låt inte jobbet definiera hur du mår. Jag haft fått veta att jag är talanglös, inte ska tro att jag på ngt osv 100 ggr. Klart sånt påverkar en kortsiktigt men ditt värde sitter ju inte i vad du presterar. Det är ju väldigt sekundärt.
 
Låt inte jobbet definiera hur du mår. Jag haft fått veta att jag är talanglös, inte ska tro att jag på ngt osv 100 ggr. Klart sånt påverkar en kortsiktigt men ditt värde sitter ju inte i vad du presterar. Det är ju väldigt sekundärt.
JAg har mycket att lära om. så mycket. jag har bara fått veta att jag inte gör saker bra nog. har bara fått höra att jag kan förbättra eller att någon annan är bättre. jag har försökt lära om.
 
Vi har kollat på ett par avsnitt av Below deck Med men nu är det läggdags. Imorgon ska 27-åringen till jobbet men jag och dottern fortsätter vara lediga :D
Stallet, köpa present till en av dotterns kompisar och lashlift är de fasta planerna. Sen förstås lite mer att göra men ändå ledigt :banana:
 
Helsteker den STÖRSTA kycklingen någonsin i ugnsform och köpte hem ett par vintage ciders för att fira att jag fått beviljat semester när mina föräldrar kommer över och hälsar på (det var mycket osäkert, jag fick veta idag och de landar om mindre än två veckor.) Kände lite YOLO och hällde halva flaskan över kycklingen innan jag täckte över den, det blir säkert bra. Luktar underbart! :D Skål! 🍻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp